پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مردم از نانوایی نان قسطی می‌خرند

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 523020
امام جمعه شاهین‌دژ گفت: وضعیت اقتصادی بخش مهمی از شهروندان به حدی وخیم است که برخی افراد از نانوایی‌ها نان قسطی می‌خرند و دولتی که ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشد عملکرد مثبتی در دستگیری از فقرا ندارد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، امام جمعه شاهین‌دژ گفت: وضعیت اقتصادی بخش مهمی از شهروندان به حدی وخیم است که برخی افراد از نانوایی‌ها نان قسطی می‌خرند و دولتی که ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشد عملکرد مثبتی در دستگیری از فقرا ندارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری، با انتقاد شدید از بی توجهی دولت به وضعیت معیشتی مردم اظهار کرد: وضعیت معیشتی مردم بعد از عید طوری است که ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم نه در حال فقر و مستمندی بلکه در حال فلاکت هستند.
 
وی با تشریح وضعیت اسفناک مستمندان و فقرا بیان کرد: در ملاقات‌های عمومی برخی از مردم اذعان می‌کنند که از نانوایی‌ها به صورت قسطی و نسیه نان می‌گیرند! که معنایش این است که مردم جامعه در حال فلاکت و فقر مطلق هستند.
 
امام جمعه شاهین‌دژ با کنایه به افرادی که در طبل افزایش صادرات نفت می‌کوبند تصریح کرد: در جامعه اسلامی و جامعه‌ای که روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر می‌کند نباید مردم آن نان نسیه بخرند!
 
باقری در پاسخ به سئوال تسنیم که اگر ماه مبارک رمضان ماه رحمت الهی است و چشمان فقرا در این ماه به دست افراد خیر است چرا دیگر کسی به فکر آنان نیست، گفت: این مسئله که ماه مبارک رمضان، ماه رحمت الهی، ماه دستگیری از فقرا، ماه همدلی و همزبانی و در یک کلام ماه هم‌خرجی است، اما وضعیت اقتصادی به حدی وخیم است که دیگر کسی توان کمک ندارد.
 
وی با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی موجود افزود: هم‌اکنون کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، ساخت و سازی در کار نیست و مردم درآم کافی ندارند و در یک‌کلام فردی وجود ندارد که از نظر توانایی مالی ماسبی داشته باشد و از وی بخوا‌هیم که به فقرا کمک بکند.
 
امام جمعه شاهین‌دژ اظهار کرد: فاصله طبقاتی بسیار زیاد شده است و وقتی از یک سرمایه‌دار و کارخانه‌دار بخواهیم که کمک بکند می‌گوید که ورشکست شده و اگر از کارمند و حقوق بگیران بخواهیم کمک بکند می‌گوید که خرج و مخارج بسیار زیاد شده و چیزی برایش باقی نمی‌ماند.
 
وی در پاسخ به سوال تسنیم درباره عملکرد و نقش دولت در کمک و یاری از فقرا تصریح کرد: من از دولت هیچ عملکردی نسبت به فقرا، نسبت به آبادانی، نسبت به دستگیری از مستمندان و نسبت به زندگی و معیشت مردم نمی‌بینم.
 
باقری بیان کرد: مشخص نیست که افزایش سه برابری حقوق مستمری بگیران و افراد تحت پوشش در حد شعار است یا یک طرح عملیاتی، اما براساس اقرار برخی افراد تحت پوشش در ماه گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به حقوق آنان اضافه شده است و مشخص نیست که این ماه هم اضافه شود یا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *