جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۶
پیشنهاد شهردار زن برای مدیریت پایتخت

لیست بلند جانشینان قالیباف + تصاویر

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 522638
گمانه زنی‌های مختلفی در رابطه با شهردار آینده پایتخت صورت گرفته و اکنون اسامی زیادی برای پذیرش این پست مطرح است.
لیست بلند جانشینان قالیباف + تصاویر
به گزارش جهان نيوز، شهر تهران از زمان "آغا محمد خان قاجار" به عنوان پایتخت ایران معرفی شد و از آن زمان تاکنون جمعیت آن رو به افزایش بوده است.
 
بدون شک اداره این شهر نیز با مشکلات زیادی همراه است. از آلودگی هوا و ترافیک گرفته تا بافت فرسوده و ساخت و سازهای بی رویه همه و همه از معضلات شهر تهران به شمار می‌آیند. در این شرایط، اداره این شهر کار آسانی به شمار نمی‌آید. 
 
از ۲۶ شهریور ۱۳۸۴ تاکنون اداره شهر تهران با نظر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران به محمد باقر قالیباف واگذار شده و وی شهردار پایتخت بوده است. پس از گذشت این سال ها، اما قرار است در شهرداری پایتخت تغییر و تحولاتی اعمال شده و شهردار جدید معرفی شود. 
 
پس از برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در شهر تهران و انتخاب نفرات جدید برای حضور در شورای پنجم شهر، گمانه زنی هایی نیز در رابطه با شهردار جدید پایتخت مطرح است. 
 
اگر چه شهردار با رای مستقیم اعضای حاضر در شورای پنجم شهر تهران انتخاب خواهد شد، اما پیش از رسمی شدن این انتخاب، اسامی مختلفی برای حضور در ساختمان خیابان بهشت و مسند شهرداری تهران مطرح شده است. 
 
لیست بلند جانشینان قالیباف برای ورود به
 
عده‌ای محسن هاشمی، یکی از منتخبان مردم برای حضور در شورای شهر تهران را شهردار آینده پایتخت معرفی می‌کنند. اگر چه پیش از این محسن هاشمی همواره به عنوان یکی از گزینه‌های اصلاح طلبان برای تصدی پست شهردار تهران مطرح بوده است، اما با اعلام لیست راه یافتگان به شورای شهر تهران این احتمال کاهش یافته است. 
 
۲۱ عضو راه یافته به شورای پنجم شهر تهران را اکنون اعضای اصلاح طلب تشکیل می‌دهند و تمام اعضای علی البدل نیز اعضای اصولگرا هستند. 
 
در صورتی که قرار باشد محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود، نخستین فرد علی البدل شورای پنجم مهدی چمران خواهد بود که وارد شورا می‌شود. به همین خاطر دور از انتظار است که اعضای شورای پنجم بخواهند ترکیب خود را تغییر دهند. 
 
مرتضی الویری
 
علاوه بر محسن هاشمی که یکی از منتخبان شورای پنجم شهر تهران است، مرتضی الویری یکی دیگر از منتخبان مردم برای حضور در شورای پنجم شهر تهران نیز نامش در میان کاندیدای ورود به شهرداری تهران مطرح می‌شود. الویری نیز اگر چه پس از غلامحسین کرباسچی زمانی شهردار پایتخت بوده و سابقه فعالیت در این مسند را دارد، اما وی نیز شرایطی مشابه محسن هاشمی خواهد داشت و شهردار شدنش مصادف می‌شود با ورود یک عضو اصولگرا به پارلمان پایتخت. 
 
محسن صفایی فراهانی
 
یکی دیگر از اسامی که طی روزهای اخیر بار‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران مطرح شده است، محسن صفایی فراهانی است. وی علاوه بر این که شخصیتی سیاسی است در حوزه‌های اقتصاد و ورزش نیز فعالیت هایی را داشته است. 
 
تعداد گزینه‌های مطرح شده برای تصدی سمت شهردار تهران اندک نیست. برخی از چهره‌های سیاسی به عنوان بهترین گزینه برای این سمت یاد می‌کنند و عده‌ای نیز معتقد هستند که شهردار آینده باید فردی متخصص باشد. 
 
فردی که قرار است به عنوان شهردار آینده تهران فعالیت خود را آغاز کند بدون شک کار دشواری را در بسیاری از زمینه‌ها در پیش خواهد داشت. 
 
انتظارات از شهردار آینده بسیار بالا است. وی باید علاوه بر ساماندهی حمل و نقل شهری، بهبود شرایط ساخت و ساز در پایتخت و ساماندهی سیما و منظر شهر در حوزه‌های دیگری از جمله الکترونیکی شهر، افزایش شفافیت اداری و کاهش آلودگی هوا نیز اقداماتی را در دستور کار قرار دهد. 
 
مهرعلیزاده
 
در قالب گزینه‌های مطرح شده برای تصدی سمت شهردار تهران، نام محسن مهرعلیزاده نیز به چشم می‌خورد. وی اکنون یکی از اعضای غیر موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است و پیش‌تر نیز رئیس سازمان تربیت بدنی بوده است. 
 
حبیب الله بیطرف
 
حبیب الله بیطرف نیز یکی دیگر از افرادی است که نامش در لیست بلند شهرداران آینده پایتخت دیده می‌شود. 
 
وی سابقه تصدی وزارت نیرو را در کارنامه داشته و اکنون نیز تحت عنوان معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران مشغول به فعالیت است. 
 
در کنار اسامی مطرح شده، نام یک زن نیز به میان آمده است. فردی که اگر چه در پاره‌ای از مواقع انتقادات زیادی در رابطه با عملکردش در سازمان محیط زیست مطرح بوده، اما اکنون به عنوان یک گزینه مطرح است.
 
معصومه ابتکار
 
معصومه ابتکار که خود سابقه حضور در شورای شهر تهران را نیز در کارنامه دارد ممکن است طی مذاکره با اعضای راه یافته به شورای پنجم شهر تهران وارد ساختمان شهرداری در خیابان بهشت شود. 
 
پیروز حناچی
 
یکی از گزینه هایی که بار‌ها نامش به عنوان شهردار تهران مطرح شده، پیروز حناچی است. حتی در بازه‌ای از زمان و پس از حادثه پلاسکو که انتقادات زیادی به شهرداری تهران وارد بود نیز برخی حناچی را یکی از گزینه‌ها برای ایجاد تغییر و تحول در شهرداری تهران معرفی می‌کردند. 
 
وی معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی است و نامش در میان لیست شهرداران آینده پایتخت قرار گرفته است. 
محمد پژمان
 
در کنار تمام گزینه‌های مطرح شده، نام محمد پژمان نیز به چشم می‌خورد. وی شهردار اسبق مشهد بوده و اکنون یکی از معاونین وزیر راه و شهرسازی است. ضمن اینکه سال‌ها به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن کلانشرهای جهان در مترو پلیس دارای جایگاه بوده و فعالیت‌های زیادی در حوزه شهری داشته است. 
 
گمانه زنی‌ها در خصوص شهردار آینده پایتخت نشان می‌دهد که تخصص یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب شهردار جدید پایتخت است. 
 
فردی که قرار است مسئولیت شهرداری تهران را عهده دار شود بدون شک کار دشواری را در پیش داشته و باید برای بهبود شرایط پایتخت برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار دهد. 


منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
تنها گزینه بدرد بخور اینها شاید محسن هاشمی باشد آن هم به خاطر اینکه در زمان شهرداری قالیباف مدتی مدیرعامل مترو بوده است.البته اصلاح طلبها با گریه و زاری و اشک و بغض می خواهند جلوی او را بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار اصلحه است
Romania
ایشان به دلیل سابقه حمله به سفارت خانه یک مزدور و تنش زا است و نباید به او بها داد.
Iran, Islamic Republic of
اگر محسن شهردار نشه مردم باید بریزند توی خیابونها .
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ خيلي باحال بود.
Lao People
ابتکار اگه شهردار بشه پازل بی کفایتی دولتیها تکمیل میشه،البته یه حسن داره اونم اینه که مهاجرت از تهران به شهرهای دیگه زیاد میشه!!!!
United States
کاری ندارد...همه تقصیرها رو می اندازد گردن شهردار قبلی...
اصلاح طلبها عمرا بتوانند تهران را جمع کنند چون قبلا انتحانشونو پس دادند در این مورد کار هر کس نیست خرمن کوفتن
Iran, Islamic Republic of
گاونر یخواهدو مرد کهن .
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان مملکت بربادده هستند شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
هيچ كدامشان انگشت كوچيكه قاليبافم نميشن
خداييش ابتكارهاي كم نظيري دارد وپشتكارو پيگيريش مصداق بارز اقتصادمقاومتي است
اي كاش ازوجودش درمديريت كلان كشوراستفاده ميشد. بنده به نوبه خودم از 12سال تلاشش درشهرداري تهران تشكر وقدرداني ميكنم.
قدرش بعدا مشخص خواهدشد....
قاليباف دوستت داريم.
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم انگشت کوچیکه قالیبافم نمیشن
مهم نیست
United States
کدام یک از این گزینه ها در طی سالهای گذشته در فعالیت کاری در حوزه تخصصی خودشان موفق بوده اند که اکنون برای شهرداری کلان شهر تهران که در حیطه تخصصی هیچکدام از این نامبردگان نبوده است پیشنهاد شده اند . اقای اخوندی و حناچی هم شهرساز نیستند و رشته تحصیلیشان معماری است و مگر انها در طی این چهار سال توانسته اند گلی به سازمان مسکن و شهرسازی بزنند . این نفرات مطرح شده و اظهار نظر ها تماما سیاسی است . در صورت اتفاق افتادن هریک از این نفرات تکرار سه - چهار دهه گذشته را بصورت بدتر شاهد خواهیم بود . امیدواریم یک فرد متخصص کارکشته و خبره و اشنا به مسائل شهر و شهر سازی نوین دنیا بعنوان شهر دار پایتخت معرفی شود که احتمالش از این جمع بسیار ضعیف میباشد ؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیفه که به خاطر سیاسی بازی قالیباف رو کنار بذارن...
پیمان
قالیباف حیف است برود کار زیربنایی شروع کرده
Iran, Islamic Republic of
قالیباف قراره شهردار کلانشهر اهواز بشه