پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

امام جمعه کرج: دولت به برجام موشکی فکر نکند

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب: 521921
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ادعاهای آمریکا در خصوص توان دفاعی و موشک بالستیک ایران، از دولت خواست به برجام موشکی فکر نکند.
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه پر خیروبرکتی است، اظهار کرد: برای اعمال خیر در ماه مبارک رمضان پاداش چند برابری در نظر گرفته‌شده است.
 
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه عظیمی است، گفت: روزه در ماهی بر انسان واجب شده است که ماه نزول قرآن است.
 
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه بندگی است، گفت: خانواده‌ها برای فرزندانی که برای نخستین بار است روزه می‌گیرند خاطره ایجاد کنند تا اهمیت این ماه در ذهنشان باقی بماند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم و مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات باعث تقویت نظام است و سرمایه‌های ملی را افزایش می‌دهد.
 
تخلفات انتخابات پیگیری شود
 
وی از شهروندان البرزی برای حضور پرشور تشکر کرد و گفت: از آن دسته از مردم که نسبت به تخلفات و بی‌تدبیری‌ها و ایجاد نارضایتی حوصله کردند و در مسیر عزتمندی نظام حرکت کردند و مطالبات خود را مراجع قانونی و شورای نگهبان که فصل الخطاب است پیگیری می‌کنند نه در کف خیابان.
 
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بصیرت مردم اجازه فتنه‌گری، خسارت و از بین بردن امنیت جامعه را به معاندان نظام نمی‌دهد، گفت: دستور کار عده‌ای برای از بین بردن فتنه سال ۸۸ تخلف در انتخابات بود تا نظام دچار چالش شود.
 
خطیب جمعه کرج بابیان اینکه اگر هوشیاری حزب‌الله و مردم ولایتمدار نبود این حربه خنثی نمی‌شد، گفت: اگر بصیرت مردم نبود احتمال فتنه‌ای دیگر وجود داشت.
 
به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تخلفات اگر منجر به تغییر درنتیجه انتخابات نشود اما باید با متخلفان در هر نهادی و منصبی که قرار دارند برخورد قانونی شود تا خدای نکره مصلحت‌اندیشی باعث به وجود آمدن یک‌روند خلاف در نظام اسلامی نشود تا عده‌ای بتوانند با مکانیزه موجود برای از بین بردن حق‌الناس هرگونه خواستند عمل کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید از آرا مردم صیانت کند، گفت: اگر تخلفی انجام‌شده باشد باید بررسی شود و همه این مهم را قبول دارند که فصل الخطاب در این رابطه شورای نگهبان است.
 
سفر ترامپ به عربستان حائز اهمیت است
 
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تخلفات انتخاباتی باید موردبررسی قرار گیرد و این مهم ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: مجلس شورای اسلامی به شش وزیر دولت نسبت به تخلفات انتخاباتی تذکر داده است این مهم تاکنون در نظام جمهوری اسلامی ایران سابقه نداشته است.
 
وی در بخش دیگری به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان اشاره کرد و گفت: این سفر برای ایران پراهمیت است باید روند سفر ترامپ به عربستان رصد شود تا مبادا مسئله‌ای علیه ایران باشد.
 
خطیب جمعه کرج با اشاره به القای سیاست ایران هراسی از سوی آمریکا، گفت: آمریکا با این شیوه برای متحد کردن کشورها علیه ایران استفاده می‌کند.
 
وی با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال مستقر کردن هرچه بیشتر نیروهای خود در منطقه است، گفت: آمریکا با فروش سلاح به عربستان خزانه خود را پرکرده است قرارداد نظامی آمریکا با عربستان ۱۱۰ میلیارد دلار است.
 
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان در زمان انتخابات ایران منعقد می‌شود، به شعارهای که در انتخابات داده شد مبنی بر برداشته شدن سایه جنگ از سر کشور، اشاره کرد.
 
دولت جدید آمریکا هرماه تحریم جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه پادشاه دیوانه عربستان ایران را به صدور افراط‌گرایی اسلامی در جهان متهم می‌کند، گفت: این در حالی است که دست عربستان به خون هزاران بی‌گناه آغشته است.
 
وی با تأکید بر اینکه آمریکا با تجهیز عربستان به سلاح از تروریست حمایت می‌کند، گفت: این در حالی است که آمریکا و متحدانش تلاش می‌کنند قدرت دفاعی ایران را به بهانه‌های مختلف تضعیف کنند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از انعقاد قرارداد با عربستان مدعی شده است رئیس‌جمهور ایران باید به برنامه موشک بالستیک ایران پایان دهد، گفت: آن‌ها تغییر روابط بین‌المللی با ایران را مشروط به تعطیلی برنامه موشکی کرده‌اند.
 
وی با ابراز تأسف از اینکه برخی آقایان در کلام و رفتارشان طوری برخورد می‌کنند که دشمن‌شاد می‌شود، گفت: نباید با امنیت ملی بازی کرد این مسئله خط قرمز نظام است.
 
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه دولت نباید به برجام موشکی فکر کند، گفت: این فکر هرگز در ایران تحقق پیدا نخواهد کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه دولت جدید آمریکا هرماه تحریم جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند، گفت: آمریکا هدفی جز نابودی ایران و اسلام ندارد.
 
سند ۲۰۳۰ یک برجام فرهنگی است
 
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه برخی مدعی شده‌اند به رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر ناقص می‌رسانند، گفت: این حرفی باطل است و ما بر این مسئله حساسیت داریم و به احدی اجازه نمی‌دهیم در خصوص رهبری این‌گونه سخن بگویند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی درباره سند ۲۰۳۰، گفت: مطالبی که در این خصوص ارائه می‌شود توجیه است مقدمات قبول این سند در سازمان بین‌الملل مربوط به سال گذشته نبوده و به سال‌های پیش‌تر برمی‌گردد رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش وقت نیز این سند را امضا کرده‌اند.
 
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه این سند ۵۹ بند، ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه دارد، گفت: این طرح توسط یونسکو برای آموزش‌وپرورش کشورهای جهان طراحی‌شده است و برخی از بندهایش خوب است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: برآیند این مطالب سند ۲۰۳۰ زیر سلطه رفتن کشورها است.
 
آیت‌الله حسینی همدانی از سند ۲۰۳۰ به‌عنوان یک سند استعماری یادکرد و گفت: سند ۲۰۳۰ یک برجام فرهنگی است.
 
رئیس جمهور به دور از شعارزدگی برای حل مشکلات تلاش کند 
 
وی در بخش پایانی سخنان خود از رئیس‌جمهور خواست در این دوره جدید که مردم لطف کرده و با اعتماد دوباره به وی رأی داده‌اند دست از تخریب، تحقیر، اتهام، توهین به رقبا بردارد و بدون شعارزدگی برای رفع مشکلات اصلی کشور با بکار گرفتن وزرایی جوان، انقلابی و کارآمد تلاشی مضاعف داشته باشد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *