جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تدفین شهدای بحرینی تنها با حضور ۲ عضو خانواده

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 521847
درپی قصد رژیم بحرین برای دفن پیکر شهدای منطقه الدراز بدون مراسم تشییع، خانواده شهدا گفتند که از آنها خواسته شده تا تنها با دو عضو خانواده حضور یابند.
تدفین شهدای بحرینی تنها با حضور ۲ عضو خانواده

به گزارش جهان نيوز، اعضای خانواده شهید محمد کاظم زین الدین گفتند که از مرکز پلیس الحواره امروز با آنها تماس گرفته شده است تا برای دفن این شهید حضور یابند.
اعضای خانواده شهید محمد کاظم زین الدین این اقدام را مقدمه ای برای دفن اجباری شهدا دانستند که با موازین و ارزش های دینی مغایرت دارد.
برادر شهید محمد حمدان نیز گفت که از مرکز الحواره با وی تماس گرفته شده و بدون هرگونه توضیحی خواسته شده است تا فوری در این مرکز حضور یابد.
در تماس مشابهی با خانواده شهید محمد الساری نیز از آنها خواسته شده است که فقط دو نفر از اعضای این خانواده ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی در مرکز الحواره حضور یابند.
منابع بحرینی پیش از این گفتند که رژیم بحرین در راستای جنایت دیگری علیه شهدا - با تصمیم خود برای تدفین آنها در ساعت 12 ظهر امروز در گورستان الماحوز منامه بدون برگزاری مراسم تشییع- گام بر می دارد.
این درحالی است که خانواده های شهدا همچنان عزیمت به مرکز الحوره را نپذیرفته و خواهان تحویل گرفتن پیکر شهدای خود هستند.
همزمان نیروهای امنیتی بحرین به طور گسترده در محل گورستان یاد شده مستقر شده اند.
مسئولان بحرینی روز پنجشنبه هر یک از خانواده های شهدا را به طور جداگانه برای شناسایی پیکر شهدای خود احضار کرده بودند.
نیروهای رژیم بحرین طی هفته جاری به تحصن مردم بحرین در مقابل خانه آیت الله قاسم رهبر معنوی شیعیان این کشور برای حمایت از وی، یورش بردند که در جریان آن پنج نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند. دهها نفر از تحصن کنندگان و مردم نیز بازداشت شدند.
این اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه با موجی از محکومیت ها در جهان اسلام روبرو شده است.
هنوز از سرنوشت بازداشت شدگان و آیت الله قاسم با توجه به قطع همه تماسها با وی خبری در دست نیست.
نیروهای رژیم بحرین منطقه الدراز را از 11 ماه پیش تحت محاصره خود داشتند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *