جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دانشگاه جای انجام کارهای فرهنگی سطح پایین نیست

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 521844
افشار نصب گفت: سخنرانی یکی از مسئولین دانشگاه درباره مداخله منسوبین رهبر انقلاب در انتخابات اقدامی غیر قابل بخشش، نپخته و غیر اخلاقی بود که در دانشگاه شاهد آن بودیم.
دانشگاه جای انجام کارهای فرهنگی سطح پایین نیست

به گزارش جهان نيوز، محمد افشارنصب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه متاسفانه در روزهای گذشته شاهد رفتارهای خارج از عرف و بی سابقه در دانشگاه بودیم که بسیار تامل برانگیز است، گفت: سخنرانی یکی از مسئولین دانشگاه و بر زبان راندن سخنانی خارج از حدود خود شامل مطرح کردن موضوعاتی کذب همچون مداخله منسوبین رهبر انقلاب در انتخابات در مراسمی که هنوز مجوز آن در هاله‌ای از ابهام است، اقدامی غیر قابل بخشش، نپخته و غیر اخلاقی بود که شاهد آن بودیم.
وی افزود: همچنین شاهد ایجاد فضایی برای استفاده از تریبون دانشگاه صنعتی قم  برای نسبت دادن سمت ها و دروغ های روشنی بودیم که در فضای دانشگاهی استان قم بی سابقه بوده است. از دیگر بی اخلاقی‌های روز گذشته، انتشار شایعه کذبی از سوی  تشکل انجمن اسلامی مبنی بر سهل انگاری و شانه خالی کردن بسیج دانشگاه از مسئولیت برگزاری برنامه سوم خرداد در یک ساعت مانده به آغاز مراسم بود .
محمد افشار نصب اظهار داشت: دانشگاه به جای رسیدگی به کمبودهای علمی و امکانات دانشگاه از قبیل آزمایشگاه و کارگاهها به دنبال برگزاری مراسم های بی محتوا و پخش موزیک با حرکات موزون و از همه مهمتر برگزاری نمایش با شوخی های زننده جنسی است. محیط دانشگاه شأنیت دارد و جای انجام کارهای فرهنگی سطح پایین نیست.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: شوخی‌های مبتذل و بی شرمانه در چنین همایش هایی تا به حال در محیط های آموزشی کم‌سابقه بوده و جریان مدیریت شده‌ای در  دانشگاه اصرار دارد علاوه بر تابو شکنی و قبح شکنی در مسائل اخلاقی، با برگزاری چنین مراسم‌هایی اذهان دانشجویان را از کمبودها منحرف کرده و محیط فریب دانشجویان را فراهم سازد.
وی افزود: بهتر است مسئولین به جای استفاده ابزاری از همایش های مربوط به شهدا، ابتدا جلوی این ناهنجاری ها را بگیرند و با دورویی سعی در سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف خود نباشند. ای کاش به جای دم زدن از آرمان ها و اهداف امام (ره) و شهدای گرانقدر کشورمان ، ذره‌ای به وصیت نامه های ایشان عمل کرده و به بهانه آزادی، خون آن عزیزان گلگون کفن با چنین اقداماتی پایمال نشود .
افشار نصب تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تمام تلاش خود را برای برخورد با این موضوعات و عدم تکرار آن به کار خواهد بست و مقابل آن ساکت نمی‌ماند و از مسئولین استانی برخورد صریح و  لازم  با این قبیل اقدامات را مطالبه خواهد کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *