پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
کوتاه نوشت طلبگی؛

چند سؤال خودمانی از رییس جمهور

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 521813
اصلا بگذارید از آن جوان عزیز اصلاح طلب مان بگویم که درباره سند ۲۰۳۰ گفت: «واقعا چرا نباید من از سند به این مهمی آگاهی داشته باشم؟ آیا واقعا آقای رئیس جمهور از این سند آگاهی داشته است؟!»
چند سؤال خودمانی از رییس جمهور

به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری رسا، امروز می‌خواهم در میان دولتمردانمان یک سؤال بسیار بزرگ را مطرح نمایم. سؤالی که حیات دینی جامعه مان را به مخاطره می اندازد. هر چند که دیگر سؤال بنده، سؤال نیست، بلکه تبدیل به یک درد بزرگ شده است.

آقای رئیس جمهور! جناب آقای روحانی! آیا شما هم سند 2030 را دیده اید؟ آیا شما در جریان امضای این سند بوده اید؟! اگر شما از ابتدای راه در جریان نبوده اید، چرا اعلام برائت نمی کنید؟! و اگر در جریان آن بوده اید و هستید، چرا یک بار به صورت شفاف در تریبون عمومی برای مردم توضیح نمی دهید که چه اتفاقی در کشور دارد می افتد؟!
لازم می دانم به مخاطبین عزیز این کوتاه نوشت، گزارشی از فعالیت 20 روزه خود، در روزهای انتخاباتی برایتان عرض کنم:

روزها و شب‌ها به صورت خودجوش و بر اساس وظیفه فرهنگی و تبلیغی که روش دوش خود احساس می کردیم از این روستا به آن روستا می رفتیم. همانگونه که آقای روحانی در خطابات خودشان به  این حرکت های خودجوش اشاره فرمودند. اما جالب است بدانید که شاید از هر 1000 نفر، فقط 100 نفر از این سند آگاهی داشتند. آن هم نه به صورت دقیق و شفاف. بلکه فقط در این حد که یک سند مهمی در کشور ما توسط معاون اول دولت مستقر و وزیر آموزش و پروش امضا شده و قرار است اتفاقات بسیار مهمی در مسیر آموزشی کشور ایران رخ دهد.

اما پرسش ما این است که چرا اگر قرار است اتفاقات مهمی در داخل کشور بیفتد نباید مردم ما در جریان آن باشند؟! مگر شما قائل به آزادی و دموکراسی نیستید؟! مگر رأی و نظر مردم کشور برای شما مهم نیست؟! پس چرا سیر قانونی در امضای سند رعایت نگردیده؟! چرا نباید اعضای شورای عالی انقلاب از محتوای این سند آگاهی یابند؟! کلام را خلاصه کنم چرا نباید مسائل را با مردم در جریان بگذارید؟!

جالب اینجاست که شما می فرمایید مردم نگران نباشند. ما مراقب دین مردم هستیم. شما راست می گویید که مراقب دین مردم هستید. زیرا مردم در سال ۹۲ به شما اعتماد کرده اند وگرنه شما را به عنوان رئیس جمهور انتخاب نمی کردند. اما چگونه ممکن است بعد از این همه سخنرانی و صحبت در رابطه با مفاسد این سند، هنوز در فکر روشنگری نیفتاده اید؟!  یادم نمی رود آن زمانی را که برخی از بندهای این سند را برای مردم شریف ایران زمین می خواندم. از میان جمعیت شخصی بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «آیا کسی که این سند را امضا کرده غیرت و مردانگی نیز داشته است؟! آیا کسی که پیگیر روال قانونی این سند بوده، خودش ناموس دارد و به حریم ناموس احترام می گذارد؟!»

اصلا بگذارید از آن جوان عزیز اصلاح طلب مان بگویم که گفت: «واقعا چرا نباید من از سند به این مهمی آگاهی داشته باشم؟! آیا واقعا آقای رئیس جمهور از این سند آگاهی داشته است؟! اصلا اگر این مطالب دروغ است چرا آقای روحانی به صورت عمومی مسئله را شفاف نمی کند؟!» بنده فقط نشستی را که توسط شبکه افق تهیه شده بود را به مردم گزارش دادم. چرا اگر قضاوت این نشست دروغ بوده، آن را نفی نکرده و پیرامون آن توضیحی ارائه نکردید؟! چرا باید بگذارید مراجع و بزرگان ما در مقابل این سند موضع گیری نمایند و سپس شما سکوتی سخت را پیش بگیرید؟!

درست است ما به شما اطمینان کردیم اما انتظار دیگری از شما داشته ایم و داریم. انتظار داریم هنگامی که سخن از دموکراسی بر زبان می آورید، حرف تک تک مردم کشورتان مهم و ارزشمند تلقی شود. حتی آن عزیز روستایی که از بسیاری از امکانات محروم است.

در یک کلام: ما انتظار دیگری از دولت مدعی آزادی و دموکراسی داشته ایم و داریم./۹۱۸/پ۲۰۰/س

حجت الاسلام بهروز دلاور، پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان طراود که در اوست
و یا :
گندم از گندم بروید جو ز جو
و هزاران مثال و مثل دیگر برای عموم مردمان سرزمینم
ولی متاسفانه
در خانه کسی نیست و گرنه یکی از این هزار برای عبرت کافی بود
از عبرتهای روحانی مچکریم