پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

پیام‌های توئیتری معنادار جان کری درباره ایران

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 521580
وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، در یک پیام توئیتری نوشت: «اکنون، زمان مناسبی برای طرح یک لایحه علیه ایران نیست».
پیام‌های توئیتری معنادار جان کری درباره ایران
به گزارش جهان نيوز؛ «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «فردا [پنج شنبه] کمیته روابط خارجی مجلس سنا لایحه ایران را بررسی می کند. یک تصمیم بزرگ. من به [این] حق قانونی کمیته روابط خارجی سنا احترام می گذارم. من ۲۸ سال عضو این کمیته بودم».

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: «کمیته روابط خارجی مجلس سنا طی سالهای گذشته مشارکت سازنده ای داشته است، هم در [وضع] تحریمها و هم در بررسی و تحقیقات اساسی پیرامون موضوع هسته ای ایران».

جان کری در یک پیام توئیتری دیگر با استقبال از بحث و مناظره اعضای سنا در مورد «برنامه جامع اقدام مشترک»- برجام- به دوستان و همکاران سابق خود توصیه کرد که «با احتیاط گام بردارند».

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با اشاره به انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، اعلام کرد که «احتمالِ برداشت غلط بسیار بالاست. اکنون، زمان [مناسبی] برای طرح یک لایحه علیه ایران نیست».

وی در ادامه می افزاید: «در حال حاضر ابزارهای بسیاری برای افزایش فشارها [بر تهران] در اختیار ماست. لازم است که ما خطرات علیه برجام را بسنجیم و درنظر داشته باشیم. ما همچنین باید به پیامدهای رویارویی بدون گفتگو توجه کنیم».

جان کری در یک پیام توئیتری دیگر گفت که «هرگونه اقدام باید با همکاری/ مشورت متحدان اروپایی واشنگتن که [متحدانی] ضروری بوده و هستند، سنجیده شود».

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره دست چدنی در حال بیرون آمدن از دستکش مخملی است
Iran, Islamic Republic of
شما اوصلگراها هم فقط چشمتون بدهن ديگران باشه يه وقت حداى ناكرده چيزى از طرف خودتون نگيددكه نشون دهنده اين باشه كه فكر كرديد روش