پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

آیا امسال روزه یوم‌الشک داریم؟

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 521564
عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره مسائل مربوط به روزه یوم‌الشک سخن گفت.
آیا امسال روزه یوم‌الشک داریم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره مسائل مربوط به روزه یوم‌الشک گفت: تعبیر یوم‌الشک به روز سی‌ام ماه شعبان اطلاق می‌شود. مثلاً اگر فردا روز 29 شعبان‌ماه به دلایل جوّی نتوانستیم هلال را رؤیت کنیم و بعد به شک می‌افتادیم که آیا هلال دیده شده است یا خیر، در این صورت روز سی‌ام شعبان یوم‌الشک می‌شد که البته با گستردگی گروه‌های استهلال در سراسر کشور با چنین مسأله‌ای به ندرت بر می‌خوریم.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت جوّی نیز ستاد استهلال برنامه‌ریزی مناسبی دارد، اظهار کرد: ستاد استهلال در شرایط دشوار جوّی تدابیری مانند اعزام کارشناس با هواپیما برای رؤیت هلال را تدارک می‌بیند و ما قبلاً چنین تجربه‌ای داشته‌ایم که با اعزام دو کارشناس توسط دو هواپیما از نقاط مختلف  کشور توانستیم رؤیت ماه را ثبت کنیم. بنابراین با این تمهیدات سعی داریم کار به مسائل مربوط به یوم‌الشک نکشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *