پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

مراسم دوازدهمین سالگرد درگذشت محمدرضا آقاسی

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 521483
مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد عروج مرحوم محمدرضا آقاسی در بهشت زهرا برگزار می‌شود.
مراسم دوازدهمین سالگرد درگذشت محمدرضا آقاسی
به گزارش جهان نيوز، نکوداشت دوازدهمین سالگرد عروج مرحوم محمدرضا آقاسی در بهشت زهرا برگزار می‌شود. شاعری را تنها برای اهل‌بیت علیهم السّلام خوب می‌دانست. می‌گفت رسالت شاعر شیعه، در خدمت گرفتن زبان برای اهل‌بیت صلوات اللّه علیهم اجمعین و بیان حق است، حقی که از ابتدای ظهور اسلام بوده و تا همین روزها هم ادامه داشته است.
 
محمدرضا آقاسی را همه با اشعار شورانگیز اهل‌بیتی‌اش می‌شناسند. شاعری شوریده و خوش‌الحان که کلام و زبان را در خدمت آل‌الله قرار داده و چون زبان به مدح و ثنای حضرت دوست و اهل‌بیت علیهم السّلام می‌گشاید، اکثر مخاطبان از اقشار مختلف همراه او می‌شدند.
 
«بازتاب آسمان» عنوان برنامه ای است که به مناسبت دوازدهمین سالگرد عروج مرحوم محمدرضا آقاسی تدارک دیده شده است.
 
بر اساس این گزارش، این مراسم روز پنجشنبه 4 خردادماه 1396 ساعت 18 در بهشت زهرا(س) قطعه 25 برگزار می شود.
 
محمدرضا آقاسی در سن 46 سالگی، به علت بیماری قلبی در تاریخ 3 خرداد 1384 دربیمارستان مرکز قلب تهران در گذشت.
 
تأثیر آقاسی بر شعر آئینی کشور انکار نشدنی است؛ شعری که تلاش دارد تا با استفاده از زبانی ساده و در عین حال با پشتوانه‌ای دینی و با استفاده از منابع اصیل شیعه، با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. کمتر کسی را می‌توان یافت که دهه‌های 60 و 70 شعرخوانی‌های پرشور او را نشنیده باشند. مردم مخاطب اصلی شعرهای او بودند. او سطح زبان شعر را در عین حفظ اصالت، تا سطح درک مخاطب عام خود پایین آورد اما از محتوای آن نکاست؛ مشکلی که امروزه میان شعرهای آئینی به‌بهانه جذب حداکثری در هیئات، کم و بیش دیده می‌شود. او خود در بخشی از زندگی‌نامه‌اش با اشاره به شعر آئینی و رسالت آن می‌گوید:
 
«وقتی نسبت شعر را با شعور بخواهی پیدا کنی، می‌بینی حلقه‌ رابط در این نسبت درد است و دردمندی، منتها هر دردی فی‌نفسه موجب شرافت صاحب آن نمی‌شود. خیلی شاعرنما داریم که دم به دقیقه از درد شکم و اسافل اعضا می‌نالند. اما آیا این دردها ارزشی دارند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جان علی سلسله بندم مکن