سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ژوزه مورینیو در مسیر تاریخ سازی

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 521420
سرمربی پر افتخار منچستریونایتد در صورت قهرمانی با این تیم در لیگ اروپا تاریخ سازی خواهد کرد.
ژوزه مورینیو در مسیر تاریخ سازی

به گزارش جهان نيوز، تیم فوتبال منچستریونایتد با هدایت ژوزه مورینیو امشب (چهارشنبه) در فینال لیگ اروپا برابر آژاکس هلند قرار می‌گیرد.
مورینیو تاکنون توانسته است دو عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با تیم‌های پورتو و اینتر به دست بیاورد. این مربی پرتغالی همچنین با پورتو توانست یک بار در سال ۲۰۰۳ قهرمان جام یوفا شود تا سه عنوان ارزشمند اروپایی را کسب کرده باشد.
ژوزه مورینیو در صورت قهرمانی در بازی امشب می‌تواند تاریخ سازی کند و به اولین مربی تاریخ تبدیل شود که چهار عنوان قهرمانی در دو تورنمنت معتبر اروپایی در رده باشگاهی یعنی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا (جام یوفای سابق) را در کارنامه‌اش دارد.
سرمربی منچستریونایتد تاکنون ۲۴ عنوان قهرمانی با تیم‌های پورتو، چلسی، اینتر، رئال مادرید و منچستریونایتد به دست آورده است و در صورت پیروزی در بازی امشب، قهرمانی شماره ۲۵ خود را به ثبت می‌رساند.
مورینیو همچنین در دوران مربیگری خود ۱۳ بار به فینال رقابت‌های مختلف راه یافته است که در یازده بازی برنده از زمین خارج شده است.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *