شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۲۱

آخرین نتیجه بررسی‌ تخلفات انتخاباتی در شورای نگهبان

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 521357
با توجه به تعدد گزارش های دریافتی و لزوم دقت بیشتر جهت اعتبار سنجی آنها، مقرر شد کارشناسان مربوط پس از بررسی نتایج آن را در جلسه آتی شورای نگهبان تقدیم تا تصمیم نهایی اتخاذ گردد.
آخرین نتیجه بررسی‌ تخلفات انتخاباتی در شورای نگهبان
به گزارش جهان نيوز، عباسعلی کدخدایی با اشاره به جلسه امروز شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت:

در جلسه امروز  شورای نگهبان،  انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری  مورد بحث و بررسی واقع شد. ابتدا گزارشی از روند برگزاری انتخابات توسط معاون امور اجرایی و انتخابات  ارایه گردید.

سپس اعضا محترم نسبت به ادامه رسیدگی به گزارش ها و شکایات بحث  کردند و مقرر شد  با عنایت به کثرت گزارش های واصله از سوی ستادهای دو نفر از نامزدها، بررسی کارشناسی بیشتری صورت پذیرد و ارزیابی دقیق تری ارایه شود.

همچنین با توجه به تعدد گزارش های دریافتی و لزوم دقت بیشتر جهت اعتبار سنجی آنها، مقرر شد کارشناسان مربوط پس از بررسی نتایج آن را در جلسه آتی شورای نگهبان تقدیم تا تصمیم نهایی اتخاذ گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
با سلام احساس می کنم دیگر شورای نگهبان آن شورای نگهبان سابق نیست!!! در این انتخابات پیش رو آنقدر تخلف و.... صورت گرفته جای صحبت ندارد. و دارند با تهدیدهای روحانی کنار می آیند!! خدا امام زمان(عج) ما را برساند تا داد از ظالم بگیرد. هر چند شما منعکس نمی کنید.!!! ولی من می نویسم.
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظتون کنه
ما به شورای نگهبان اعتماد داریم حتی اگر مصلحت اندیشی کنید!
Iran, Islamic Republic of
مصلحت را چه تعریف می کنید؟ مصلحت یعنی مخالفت با مفسده!تخلف در انتخابات نوعی مفسده و فساد است!باید مجرمان به اشد مجازات برسند ما قرار است هر دو سال یکبار در کشور انتخابات برگزار نماییم!با وجود این افراد نتایج انتخبابت بعدی کاملا مشخص خواهد بود!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
باور کردیم والسلام.
اما یک سوال . در هاشمی طبا چه دیدید که فکر کردید میتونه کشور را اداره کنه. وخیلی از چهره های شاخص تر از هردو جناح که از او قویتر بودند را رد کردید. ودر کل انتخاب مردم را بین دونفر محدود کردید این یعنی ایجاد دوقطبی.
Iran, Islamic Republic of
به اضافه جهانگیری . معلوم نبود اصلا برنامش چی بود. سری بعد تو رو خدااز اصلاح طلبها این دوتا اصلاح طلب (هاشمی طبا و جهانگیری ) روتایید نکنین. فقط وقت مردم رو تو مناطره ها گرفتن .ما که نفهمیدیم برنامشون چی بود.البته منظورم این نیست که اصلاح طلب تایید نکنین منتها این دونفر نه
نکته مهم تر
Iran, Islamic Republic of
آنچه در حال حاضر اهمیت داره این نیست که تکیه بر ریاست قوه مجریه حق چه کسی بوده یا نبوده! هست یا نیست!

ما با پدیده ای بسیار مهم تر روبرو هستیم
شکل تخلف مهندسی شده و میزان تخلف اگر مورد تأیید قرار بگیره بدعتی میشه در مسیر انتخابات کشور و دیگر مردم به صندوق های رأی اعتماد نخواهند کرد، به نظام اعتماد نخواهند کرد، در نتیجه مشارکت مردمی در انتخابات و راهپیمایی ها بشدت کاهش پیدا می کنه و همین امر مشروعیت نظام رو زیر سوال می برده
Iran, Islamic Republic of
هیچ انتخاباتی نبوده که تا حالا شرکت نکنم .ولی اگه قرار باشه اینطوری بهم توهین شه ویه عده رایها رو به بازی بگیرن وشورای نگهبان هم بیخیال شه.دیگه رای نمیدم.
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
فرمایش شما صحیح و متین. ولی نمیشه استخوان لای زخم نگه داشت و هیچ کاری نکرد.
اینقدر با بی پروایی تخلفات متعدد کردند تا به هدفشون برسند. در مقابل این افراد اگه مصلحت اندیشی بشه و نجابت به خرج بدهند کار خرابتر میشه و به نوعی مظلوم ظالم پرور میشویم.
Iran, Islamic Republic of
لازمه حتما بررسی ها بر اساس آمار تفکیک شده صندوق ها صورت بگیره
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم تصمیم نهایی چی میشه
ابطال انتخابات
یا رفتن به دور دوم

ولی یک چیز رو خوب میدونم با متخلف باید چنان برخورد کرد و چنان بلایی به سرش آورد که بعد از این کسی جرأت نکنه به تخلف در انتخابات فکر کنه
حالا خروجی صندوق هر کسی که می خواد باشه
Iran, Islamic Republic of
تصمیم نهایی شاید پذیرش انتخابات بشه!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
مسولان مربوطه مسولیت انتخابات را از وزارت کشور به سازمانی تازه تاسیس زیر نظر رهبری ببرند.
Iran, Islamic Republic of
برگزاری انتخابات باید از دست دولت خارج بشه
Iran, Islamic Republic of
وزارت کشور با دستگاه های بارکدخوان کارت ملی در عرض 1 ثانیه احراز و میتونست میزان مشارکت رو تا بالای 80 درصد هم ببره و این دوره کدملی و تاریخ تولد رو دستی مینوشتن که احراز هویت را خیلی کند کرد.
Iran, Islamic Republic of
کاشکی قانون جوری بود که انتخابات رو تو 2 جمعه برگزار میکردن یکی 29 اردیبهشت بعدی تو 5 خرداد . شاید یکی نمیتونست 29 اردیبهشت شرکت کنه ولی جمعه بعد میتونست.
Iran, Islamic Republic of
علاج این تخلفات اول برخورد شدید و مجازات متخلفان و خارج کردن انتخابات از دست دولتها میباشد وگرنه بدعتی ایجاد کردند که مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد
حسین
Iran, Islamic Republic of
راستی معنای رجل سیاسی و حد اقلی آن چیست که بسیاری از شخصیتها ی سیاسی و یا مذهبی را شامل نمیشود ولی مثل آقای غرضی در قبل ویا هاشمی طبا را شامل میشود ؟ ترا بخدا شورای محترم نگهبان جوری رفتار کند که لااقل برای ما که مدافع نظامییم قابل توجیه باشد
مثل اینکه همیشه در انتخابات شورای نگهبان دو تیم فوتبال را میخواهد شکل بدهد چند تا در نوک حمله و چند تا هم ذخیره و الکی برای پر کردن وقت مردم !
چه لزومی دارد که این قدر مصلحت اندیشی شود مثلا میدانیم که جهانگیری رقیب واقعی نیست چرا صلاحیتش تایید میشه با و وجود اینکه سابقه محکومیت قضایی هم داشته مثل انفصال یکساله از خدمت و رد مال و...
متخلفین را به دستگاه قضا معرفی کنید و بعد از اثبات جرم به مردم تا درس عبرت شود
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع شورای محترم نگهبان مصلحت اندیشی های مبهم و بدون توضیح برای مردم و طرفداران انقلاب از ابتدای تایید و رد صلاحیتها و برخورد بسیار ضعیف در حین برگزاری انتخابات و فرمایش تناقض امیز ایت الله جنتی مبنی بر تخلف گسترده مالی وسیاسی و سلامت وتایید انتخابات و... صلابت و سنگر شورای محترم نگهبان را نزد بسیاری از مردم و مومنین انقلابی دچار تردید کرده است .
انفصال دائم از خدمت برای تمام مجرمین
Iran, Islamic Republic of
شورای محترم نگهبان و قوه قضاییه باید تمامی مسولین متخلف از دهیار ، بخشدار ، فرماندار ، استاندار ، وزیر ، وکیل ، آموزشی و....را علاوه بر مجازات مناسب به انفصال دائم از تمامی مشغال کلان و خرد دولتی بنمایند تا درس عبرتی برای تمامی مسولین باشد و حقوق امت حزب الله را دستاویز پرپول نمودن جیبهایشان ننمایند.
عاشق ولایت
Iran, Islamic Republic of
باسلام به نظر بنده بهتر است شورای محترم نگهبان با قدرت و صلابت همیشگی با متخلفان و رای سازان برخورد قانونی نماید تا به فرمایش رهبر معظم انقلاب رای مردم که حق الناس است حفظ شود ، اگر قرار باشد هر دولتی که دست اندرکار امر خطیر برگزاری انتخابات است به این راحتی در کسب آراء به نفع خود عمل کند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و موجب بدبینی آحاد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و شورای محترم نگهبان شده و قطعاً موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات آتی خواهد شد پس خواسته به حق مردم از شورای محترم نگهبان برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان است چون در غیر این صورت همین آقایانی که در مناظرات قوه محترم قضاییه را به کم کاری و عدم برخورد با مفسدان محکوم می کردند قطعاً در انتخابات آینده نوک پیکان حمله را به سمت شورای محترم نگهبان خواهند برد بنابر این برخورد قاطع مورد انتظار همه مردم ولایتمدار می باشد .با تشکر