جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۳۷
گروکشی از سران فتنه در ایام انتخابات

راز و رمز سوژه رفع حصر و سواستفاده انتخاباتی/ آیا دولت به دنبال رفع حصر است؟

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 521242
با پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 و حضور در پاستور، کلید واژه رفع حصر در ماه های نخست، به طور مرتب از سوی رسانه های اصلاح طلب و سایت های خبری و تحلیلی وابسته به جریان فتنه تکرار می شد.
راز و رمز سوژه رفع حصر و سواستفاده انتخاباتی/ آیا  دولت به دنبال رفع حصر است؟
گروه سیاسی جهان نيوز: اصطلاح رفع حصر سران فتنه به بلیط بخت آزمایی تبدیل شده که هر باره اصلاح طلبان و اعتدالیون برای جذب آرای خاکستری و برخی اقشار از آن استفاده می کنند و پس از استفاده آن را دوباره به گنجه تاریخ باز می گردانند.

به گزارش  جهان نيوز، در ماهی که گذشت در بیشتر گردهمایی هایی که حسن روحانی در آن حضور می یافت، جمعیتی شعار رفع حصر سر می دادند و از دولت آن را مطالبه می کردند. مقامات دولتی نیز در چنین ایامی که بدون پرده پوشی صحبت می کنند و رادیکالیزم بر آنها فائق می آید، سراب رفع حصر را به مشتاقان آن نشان دادند و کلیدار آن را حسن روحانی دانستند تا یکبار دیگر با این وعده سیاسی حامیان اصلاح طلب را گرد خود جمع کند.

بازخوانی وعده رفع حصر توسط روحانی در سال 92 گویایی گلاه گشادی است که هرباره بر سر برخی می رود ولی از آن درس عبرت نمی گیرند. حسن روحانی یکی از وعده های دوران تبلیغات ریاست جمهوری خود را در سال 92 موضوع رفع حصر قرار داده بود و جریان رسانه ای اصلاح طلب نیز با قطعی شدن توافق برای معرفی روحانی به عنوان نامزد اصلی این جریان، تا توانست بر آن مانور داد و رفع حصر را به عنوان مطالبه بخشی از افکار عمومی جانمایی کرد.

حسن روحانی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در جمع دانشجویان دانشگاه شریف با سئوالی درباره سرنوشت حصر موسوی و کروبی مواجه شد. او پاسخ داد: "مشکل نیست شرایطی را در یک سال آینده بشود فراهم کرد که نه تنها آنها که در حصرند آزاد شوند، حتی آنهایی که به خاطر سال ۸۸ در زندان هستند، آنها هم آزاد بشوند."

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 و حضور در پاستور، کلید واژه رفع حصر در ماه های نخست، به طور مرتب از سوی رسانه های اصلاح طلب و سایت های خبری و تحلیلی وابسته به جریان فتنه تکرار می شد.

سخنگوی دولت، وزیر دادگستری و مشاوران رئیس جمهور در فرصت هایی از بررسی موضوع رفع حصر در شورای امنیت ملی سخن گفتند و مواضعی مبهم و غیرشفاف را در این باب اتخاذ کردند. در پانزدهم مهر ماه، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در گفت‌وگو با روزنامه ایران گفت بود": " پرونده آقایان موسوی و کروبی در شورای امنیت ملی از سوی دوستان بزرگوارمان تحت بررسی است. داستان عفو در كشورمان یك موضوع جدی و نهادینه شده است. ما قرار نیست انسان‌ها را در زندان‌ها بپوسانیم."
 
تاریخ مصرف چنین اظهاراتی نیز هر باره به سر می آمد و کلیدواژه حصر و رفع آن از ادبیات رسانه های اصلاح طلب همچنان به مناسبت هایی تکرار می شد. روحانی در شهریور سال گذشته درپاسخ به این که چرا به وعده خود برای رفع حصر عمل نمی‌کند، گفت: "پيش از موعد اعلام كردن (جزئیات) چيدن ميوه نارس است... قبلا گفتم در برخی مسائل دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد اما دولت می‌تواند مقدمات و شرایط امر را فراهم کند."

"درباره حصر نباید از دولت توقعی داشته باشید. دولت نمی‌تواند کاری بکند. فعلاً در این فضا، پیش‌بینی آن یک مقدار آسان نیست. البته می‌تواند تحولی پیش بیاید و نمی‌خواهم منفی بگویم. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم."، مرحوم هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای با سایت آفتاب در خردادماه سال گذشته این جملات را بر زبان راند و حساب دولت را در این باره مشخص کرد. اینکه حصر سران فتنه تا چه میزان دغدغه قاطبه مردم است یا نه، موضوع این یادداشت نیست اما مساله ایست که همواره توسط برخی از مقامات و فعالین سیاسی مطرح می شود و عده ای نیز به دنبال جنجال سازی به وسیله آن هستند.

با این حال با فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری 96 مجددا حامیان و رسانه های دولتی و اصلاح طلب بر طبل رفع حصر کوبیدند و روحانی را منجی سران فتنه به نمایش درآوردند. آنها با ایجاد یک دوقطبی القائی و کاذب رقبا را به بهانه همین موضوع حامی محدودسازی سیاسی جلوه دادند و خود را منادی بخش آزادی سیاسی و اجتماعی و بیان. به نظر می رسد سران فتنه به گروگان های اصلاح طلبان و اعتدالیون تبدیل شده اند که همچون گاو شیرده در ایام انتخابات شیر آنها را می دوشند و به کمک آن آرایی را به سوی خود جلب می کنند و پس از انتخابات به فراموشی سپرده می شوند تا یک انتخابات جدید آغاز شود!

این کلاه برداری و گروکشی سیاسی از سران فتنه هرچند در ایام انتخابات 92 و 94 از سوی اعتدالیون و اصلاح طلبان تکرار شد ولی مجدد در سال جاری نیز به متینگ های سیاسی راه یافت بدون اینکه برخی از چنین وعده پوچ و توخالی درس عبرتی گرفته باشند و خود را به جهالت عمدی زدند. موضع رقبای اصلاح طلبان در این مورد کاملا صادقانه است و وظیفه خود را اطاعت و رعایت قانون درباره رفع حصر می دانند اما چنین موضعی از سوی حامیان دولت مورد سواستفاده جهت دوقطبی سازی قرار گرفته است.

اما با عبور از کارزار انتخاباتی و تندروی های رئیس جمهور مستقر، روحانی در اولین اظهار نظر خود پس از انتخابات درباره رفع حصر که در زمان انتخابات با بهره گیری از آن توانست خود را منجی محصوران نشان دهد با بیان اینکه همه در کشور باید تابع قانون باشند، پاسخ به سوال را منوط به قانون اساسی کرد. این یعنی اینکه در رقابت های انتخاباتی مقامات دولتی تا توانستند از رفع سران فتنه به نفع کارزار خود بهره بردند و پس از اخذ رای کارکرد حصر به پایان رسیده و نیازی به پیگیری آن نمی بینند.

متاسفانه تا زمانیکه برخی ساده انگارانه به وعده های سیاسی انتخاباتی می نگرند، افرادی پیدا می شوند تا به سواستفاده از احساسات و سادگی آنها بپردازند. سوژه رفع حصر سران فتنه نیز بر همین اساس است و سطحی نگری، هیجانزدگی و جوزدگی در ایام انتخابات شرایط را برای سواستفاده سیاستمدارن فراهم می آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه دست دولته؟!
خیالشون راحت،تا ما هستیم هیچ اتفاقی نمیفته
البته این دو فتنه گر خناس مهره سوخته و مرده سیاسی ان این حرکات و بحث ها فقط تحریک ملت و فشار به نظام و زنده نگهداشتن یاد فتنه است

راستی چرا هیچکس به روحانی نگفت به چه حقی طرفدارانت رنگ سبز استفاده میکنن؟؟مگر نه اینکه امام خامنه ای فرمود فتنه خط قرمزه!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
در خصوص تلخفا وسیع انتخاباتی!

فایده مهم اعتراضات ، امکان قطعی برخورد دادستان انقلاب با مفسدان انتخاباتی است که کمتر از پیروزی نیست!

تخلف خیلی زیاد و مستند بوده!

اما حداکثر تا هفته آینده شورای نگهبان روحانی را بعنوان رییس جمهور مصلحتی ایران معرفی میکنه

درود بر ایران و ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیر باشه.متخلف به جزاش میرسه.
Iran, Islamic Republic of
ما دنبال مصلحت مملکتیم چه با رییسی چه با روحانی!! تخلف وسیع باشه یا نباشه هرچی شورای نگهبان بگه سمعا و طاعتا!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید رفع حصر انجام شود
اینها هر چقدر قدرت داشته باشند، از مرحوم منتظری که بیشتر قدرت ندارند
آن مرحوم چه کار توانست بکند بعد از رفع حصر؟
هیچی
آزاد که شد و حصر برداشته شد، مردم هم به کار روزمره شان پرداختند
اگرچه اینها الان اینها محصور هم نیستند ولی احمق هستند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز قضیه خیلی تفاوت داره
مرحوم منتظری فقط رفع حصرشده بود برای یک سخنرانی اما میرحسین و کروبی رفع حصرشدند برای تحریک مردم به آشوب های چندین ماهه درکشور ضمن اینکه این حصر درواقع کمک به آنهاست چون درصورت محاکمه قطعا حکمشان اعدام است!
Iran, Islamic Republic of
این یعنی تابوشکنی! حتما اوناییکه حکم به حصر دادن بهتر صلاح مملکت رو میفهمن!
Iran, Islamic Republic of
رفع حصر اینها ، فردا برای همین نظام هزینه های گزافی داره
رفع حصر =اعدام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این هم یک بازیه دگه
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد سران فتنه به گروگان های اصلاح طلبان و اعتدالیون تبدیل شده اند که همچون گاو شیرده در ایام انتخابات شیر آنها را می دوشند و به کمک آن آرایی را به سوی خود جلب می کنند و پس از انتخابات به فراموشی سپرده می شوند تا یک انتخابات جدید آغاز شود!
Iran, Islamic Republic of
موضع رقبای اصلاح طلبان در این مورد کاملا صادقانه است و وظیفه خود را اطاعت و رعایت قانون درباره رفع حصر می دانند اما چنین موضعی از سوی حامیان دولت مورد سواستفاده جهت دوقطبی سازی قرار گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
حصر و ممنوع التصويري سلاحي است كه هميشه به ضرر اصولگرايان تمام خواهد شد و تا حصر وجود دارد طيف مقابل هميشه پيروز خواهد شد اصولگرايان بايد اين سلاح را از رقيب بگيرند با حل مسئله حصر
Iran, Islamic Republic of
دقيقا همينطور است اصولگرايان با رفع حصر خيلي بيشتر سود خواهند كرد
Iran, Islamic Republic of
اصلا هم اینطور نیست,موضوع حفظ نظامه نه غنیمت جمع کردن احزاب!
Iran, Islamic Republic of
اگر مظلوم نمایی و طلبکاری را از این جریان بگیرید چیز دیگر نخواهند داشت. نشان دهید این آقایون در اکثر پست های اجرایی، امنیتی کشور سالها حضور داشته اند و اصلا نمی توانند ادای اپوزیسیون دربیاورند.
Iran, Islamic Republic of
اونام خوب بلدن دست روی مسایلی بزارن که همه اصلاح طلبان رو به دور خودشون جمع کنن و خواسته شون رو عملی کنن بعدش هم نارو بزنن ، با این جماعت حقه شونه اینطوری رفتار بشه!
Iran, Islamic Republic of
خیال نکنند جوانان انقلابی با این موضوع کنار میاند اصلا فکر چنین کاری را هم نکنند که با واکنش شدید مواجه می شوند این فتنه گران ضربه ای به نظام زدند که هنوز هم اسیب های ان را تحمل می کنیم سران فتنه تا ابد برای ما فتنه گرند همین قدرکه در دارند به زندگی ننگین خود ادامه میدهند خدا را شکر کنند
Iran, Islamic Republic of
با اين كار سودش به جناح مقابل ميرسد و ضررش به شما
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد فتنه گر بزرگ ازاد میگرده شما از اینها بدبخت تر پیدا نکردید
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع خودت رو دست بنداز.اون اگر نظرش مخالف هم بوده ،نرفته مثل شماها سطل آشغال اتیش بزنه ومردم رو لخت کنه.ننگ فتنه 88تاابد مخصوص خودتونه.
United States
احمدی نژاد اغازگر فتنه بود کسی که مردم را خس و خاشاک خوند . حسن روحانی را دیدید ؟ به طرفداران اقای ریئسی توهین کرد ؟ خیر اقای روحانی خودش را رییس جمهور همه ایران اعلام کرد و حتی اجازه شعار بر ضد رقبا را نداد . لطفا کمی هم تعصب را کنار بزارید
Iran, Islamic Republic of
.تا او نجا که یادمه همه 43 ملیون رای دهنده را افتخار نظام خواند.برو نوار اون روز را دوباره ببین اون به مردم تو هین نکرد به اون عده قلیل معلوم الحال گفت خس وخاشاک ..تازه فاتنه گران برنامه وهدف داشتند که این حرف هم زده نمی شد کارخودشونو شروع کردند شب رای گیری تمام نشده موسوی گفت من رئیس جمهورم ...انگار تو این مملکت شورای نگهبان ووزارت کشور وجود نداشت اعلام نتیجه رسمی کنند...برو داداش کلید فتنه زده شده بود ....
Iran, Islamic Republic of
خوب اگه بدبخت نبودند که فتنه گر نمی شدند بدبخت اند که مزدور امریکا وانگلیس شدند و به ملت و کشورشون خیانت کردند اینها بدبخت ترین ادمها هستند
ساسان
Turkmenistan
جناب آقای روحانی متاسفانه از ابتدا تا کنون با ادبیاتی که در شان رئیس جمهور یک کشور دست چندم هم هست حتی صحبت نمیکند . چه برسد به کشور بزرگی چون ایران . لذا است که دشمنان زخم خورده میهن ایران به ویژه آمریکا و انگلیس بسیار زیاد سخنرانی ها و صحبتهای جنجالی ایشان را پوشش میدهند تا در حقیقت هم آبروی ایشان و هم آبروی ایرانی و هم آبروی اسلام و نظام را ببرند . به نظر میرسد بیانات ایشان از بی انصافی گذشته و متاسفانه به هتاکی توهین افترا رسیده . با توجه به هوش و پیشینه ای که ایشان دارد احتمال اینکه وی قصد دارد افرادی را عصبانی کند و به عکس العمل وا دارد وجود دارد . ایشان طوری رفتار میکند مثل کسانی که دنبال دعوا می گردند جهت اجرای سناریو و برنامه ای از پیش تعیین شده .
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حصر و ممنوع التصويري از سران فتنه قهرمان سازي كرده تا جاييكه تمام انتخابات در جمهوري اسلامي شده "انتصابات م. خ."
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شما فکر می کنید مردم نمیفهمند منشا حصر کجاست مردم اگر از روحانی حمایت می کنند نه به خاطر این است که ایشان رفع حصر کند بلکه همینقدر که ایشان با ما همدردی میکند کفایت میکند و انتخابات بهانه ای برای حمایت از محصورین است والا هیچ کلاهی بر سر اصلاح طلبان نرفته است شما هم از این وسط سوء استفاده نکنید
Iran, Islamic Republic of
چه تضمینیه آزاد شدند فرارنکنند اون ور مرز ورجز خوانی کنند...سروش .رمضان زاده .باستانی وکدیور ومهاجرانی ودیگر بروبچ های اصلاحاتی نمونه اش . تازه خیانت این دو مزدور کم نیست که امثال روحانی که خودش هم زیر سواله بخواد اقدامی کند...اندازه این حرف ها نیست .
Iran, Islamic Republic of
خیلی روشنه که دنبال چی هستن دولتی ها! ازین طرف تعرفه نرسوندن و خودشون هم باصدای بلند اعلام میکنن، ازون طرف هم میگن در استانهای طرفدار رییسی مشارکت کم بوده، یعنی میخوان زیرپوستی به مردم این پیام رو بدن که ما یه جورایی دستکاری کردیم نتایج رو که با این کارشون، طرفدارهای آقای رییسی تحریک بشن و بریزن تو خیابونها اعتراض کنن. بعد بگن دیدید ما گفتیم اینا خشونت طلبن؟؟ با این حرکت، فتنه گران 88 هم تطهیر میشن...اما کور خوندن آقایون، ما پشت سر رهبر هستیم و گرچه سینه ما مالامال از حرفهای نگفته و درد هست، اما با صبر انقلابی جریان نفاق رو رسوا میکنیم!!
Iran, Islamic Republic of
از همه جالب تر آنجاست که خود آقای روحانی که در شورای عالی امنیت ملی بودند نظر به حصر داشتند و راضی به حصر بودند و الآن هم دارن از رفع حصر سواری میکنند و رای میگیرند.

راستی ، اگه اونا که در حصر هستند رفع حصر بشوند آیا کسی به روحانی رای میده یا به اونا رای میدن؟!!!
دوستدارسربازان گمنام
Iran, Islamic Republic of
در پانزدهم مهر ماه، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در گفت‌وگو با روزنامه ایران گفت بود": " پرونده آقایان موسوی و کروبی در شورای امنیت ملی از سوی دوستان بزرگوارمان تحت بررسی است. داستان عفو در كشورمان یك موضوع جدی و نهادینه شده است. ما قرار نیست انسان‌ها را در زندان‌ها بپوسانیم......
آقای پور محمدی اگر واقعابه رفع حصر فتنه گران معتقدید و یا حتی برای چند روزی بیشتر در پست و مقام به آرمانهای خود پشت کرده اید قطعا شما دیگر از صف سربازان گمنام امام زمان عج خارج و بدانید دنیا و آخرت خود را تباه ساخته اید .
عاشق ایران اسلامی
Germany
برای خودم متاسفم که در مملکتی زندگی می کنم که موضوع رفع حصر آن هم برای یک عده خائن مهمتر از دغدغه های اقتصادی است.
عزیزان هموطن، یک نگاه به همین کشور عربستان بیاندازید. ببینید سند چشم انداز 2030 کشورشان را چگونه جلو می برند؟
آیا می دانستید اقتصاد عربستان تا سال 2030 از نفت جدا و به آن متکی نخواهد بود؟
آیا می دانستید نرخ بیکاری در عربستان به 7 درصد خواهد رسید؟
آیا می دانستید عربستان در سال 2030 به عنوان پیشرفته ترین کشور منطقه غرب آسیا از جهت های مختلف(تکنولوژِی - علم و دانش- فم اوری - علوم فضایی و هسته ای و...) معرفی خواهد شد؟
حالا رئیس جمهور ما به جای مبارزه با فساد و رانت و احقاق اقتصاد، به دنبال مطلک پرانی و شعارهای پوچ و شعار رفع حصر است؟
آیا لیاقت مردم ایران و تاریخ ایران بزرگ این است؟؟؟؟ هیهات
بدعت خطرناک
Iran, Islamic Republic of
رفع حصر بهانه س برای منحرف کردن اذهان ملت از دزدی و غارت آقایان
ملتِ شمع روشن کن! شدن کاسه داغ تر از آش(موسوی-کروبی) باید گفت چشماتون رو باز کنید ببینید چه خبره
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه ....ما چقدر بدبختیم که از یه طرف همین شما اصلاح طلبان خاتمی جونتون حرف فرح پهلوی را کپی کرد وگفت گفتگوی تمدن ها و....کشور ما با این همه فرهنگ وتمدن الگوش از خار ج بیاد وعبستان وهابی بشه سر مشق ما ایرانیان ...زرشک بابا !
Iran, Islamic Republic of
طالبان رفع حصر نه راضی به حل مشکل حصرند و نه محاکمه دعوت کنندگان به آشوب خیابانی را پذیرا هستند.محاکمه هم احتمالا با حکم قابل توجهی همراه خواهد بود.رفع حصر بدون محاکمه معنا ندارد
سوار بر موج
Iran, Islamic Republic of
مثل کدخداشون که بر هر موجی که در جامعه رخ میده سوار میشن و بر جان و مال مردم حکومت میکنن ، اینان هم سوار بر موج رفع حصر یک عده "قرآن آتش زن " ، می خوان بر مردم حکومت کنن ، قدرت و عافیت طلبی خورده ی دین هستن . لطفا منتشر شود
عرفان
Iran, Islamic Republic of
ما هم موافق رفع حصریم
اما رفع حصر و محاکمه آن هم محاکمه علنی

حصر به ضرر نظامه و به نفع سران فتنه ست.