سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

سفر غیرمنتظره ولادیمیر پوتین به فرانسه

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 520932
رئیس جمهوری روسیه در سفری غیربرنامه ریزی شده به پاریس می‌رود تا شخصا با رئیس جمهوری جدید فرانسه دیدار و به روابط دو متحد قدیمی بهبود ببخشد.
سفر غیرمنتظره ولادیمیر پوتین به فرانسه
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه «کامرسانت»، کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 29 ماه مه و به دعوت "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری جدید فرانسه به پاریس سفر خواهد کرد.
در بیانیه کرملین در این خصوص آمده است: «در جریان مذاکرات در بالاترین سطح در پاریس، وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، تجاری-بازرگانی و فرهنگی-انسانی مورد بررسی قرار می گیرد.»
بر اساس این اطلاعات، رهبران روسیه و فرانسه همچنین در مورد مسائل مهم بین المللی و منطقه ای، بخصوص هماهنگی اقدامات در مبارزه با تروریسم و حل و فصل بحران در سوریه و اوکراین، به تبادل نظر خواهند پرداخت.
کاخ الیزه به نوبه خویش اعلام کرده است که ملاقات رهبران فرانسه و روسیه به مناسبت بازگشایی نمایشگاه «ورسال» در کاخ بزرگ «قلعه تریانون» در سالروز نخستین سفر پطرکبیر به فرانسه در سال 1717 صورت می گیرد. این نمایشگاه با همکاری طرف فرانسوی و موزه دولتی «ارمیتاژ» مسکو برگزار خواهد شد.
به نوشته این روزنامه، این سفر که از قبل برنامه ریزی نشده بود، این امکان را به پوتین می دهد تا شخصا با ماکرون آشنا شده و روابط با فرانسه که اصلی ترین متحد روسیه در اتحادیه اروپا بود را بهبود بخشد.
در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، تنها فرد در میان نامزدهای اصلی این پست بود که کسی انتظار روابط نزدیک وی با مسکو و همچنین کاهش تحریمها علیه روسیه از سوی وی را نداشت. چهار نامزد دیگر پست ریاست جمهوری فرانسه در دور نخست مبارزات انتخاباتی بهبود، سرو سامان دادن به روابط با مسکو، یکی از وعده های آنها به مردم فرانسه بود.
جالب توجه است که همزمان با حضور ولادیمیر پوتین در فرانسه، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نیز برای شرکت در نشست سران ناتو در بروکسل بسر خواهد برد. پیش از این در مسکو و واشنگتن از امکان دیدار رهبران روسیه و آمریکا در حاشیه این نشست سخن به میان آمده بود، ولی در نهایت دو طرف بطور رسمی توافق کردند که در ماه جولای و جریان نشست رهبران کشورهای عضو گروه 20 در هامبورگ (آلمان) با یکدیگر ملاقات کنند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگار این روزنامه در مورد امکان تغییر برنامه روسای جمهوری روسیه و آمریکا و احتمال دیدار پیش از موعد آنها در بروکسل، تفسیری ارائه نداد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *