سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

رقابت جذاب رمضانی

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 520923
امسال هم مانند سال‌های قبل، تلویزیون سریال‌هایی را ویژه ماه مبارک رمضان تولید کرده است که از شبکه‌های مختلف پخش خواهند شد.
رقابت جذاب رمضانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو،‌ چندی سالی است که تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های پربیننده‌ای دارد که یکی از آن بخش‌ها، سریال‌های تلویزیونی است که در ساعات پس از افطار پخش می‌شوند.سه شبکه سراسری امسال هم از چند ماه قبل برای تولید سریال رمضانی خود دست به کار شدند و نهایتاً با نزدیک شدن به آغاز ماه رمضان مجموعه‌های ویژه خود برای این ماه را معرفی کردند.

شبکه یک؛ زیر پای مادر
سریال « زیرپای مادر » مجموعه ویژه شبکه یک سیما در ماه مبارک رمضان قطعی شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه، در حالی که از سال گذشته به سازندگان مجموعه تلویزیونی «زیرپای مادر» اعلام شده بود تا سریال را آماده پخش در ایام ماه رمضان کنند، خبر رسمی این انتخاب از سوی تلویزیون اعلام شد. بر این اساس این سریال در 30 قسمت از اوایل خرداد امسال با آغاز ماه رمضان به‌صورت هر شبی روی آنتن شبکه یک خواهد رفت. «‌زیرپای مادر» به کارگردانی آقای بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی خانم زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله درحال‌حاضر تنها سریال آماده پخش شبکه‌های سیما برای نمایش در مناسبت مذکور است.ضمن اینکه محتوا و مفاهیم مطرح شده در سریال نیز به نوعی با حال و هوای این ایام همخوانی دارد. ضمناً خواننده ترانه تیتراژ سریال نیز به‌زودی معرفی می‌شود.

سازندگان مجموعه تلویزیونی « زیرپای مادر» کار تصویربرداری سریال را اواخر سال گذشته در لوکیشن‌های مختلف و متنوعی در شهرهای مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد، تهران، بندر انزلی و... به پایان رساندند.
کامبیز دیرباز(به نقش خلیل)، بهناز جعفری(آتنه)، بهزاد فراهانی(پدر آتنه)، مریم بوبانی، مجید نوروزی، علیرضا آرا(برادر آتنه)، مجید واشقانی(سهراب برادر خلیل)، حمیدرضا هدایتی (پدر رخساره)، داریوش سلیمی، (با معرفی) درسا بختیاری(ستاره) و(با حضور) پریوش نظریه(رخساره)، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی (اسماعیل) گروه بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

«‌زیرپای مادر» ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچ‌گاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.

دیگر عوامل اصلی تولید این سریال عبارتند از مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، مدیر صدابرداری: هادی افشار، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، طراح لباس و صحنه: محمد صادقی، مدیر برنامه‌ریزی: فهیمه کمالی، صداگذار: مهرداد جلوخانی، تدوینگر: امیر شیبان خاقانی، آهنگساز: فرزین قره گزلو، گروه کارگردانی: امیر حسین کهکشان، مجیدمافی، سالار مرضیه، دستیار تهیه: محمد نبی تقوایی، عکاس: محمد دارایی و مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.

شبکه دو؛ سر دلبران
مجموعه «سِرّ دلبران» به‌عنوان سریال رمضانی شبکه دو سیما اعلام شده است.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، سریال «سِرّ دلبران» که به‌عنوان سریال ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده، قرار است هر شب ساعت 21:30 راهی آنتن شبکه دو سیما شود.

«سِرّ دلبران» تازه‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بر اساس فیلمنامه حسین حسنی، به تهیه‌کنندگی آقای محمدرضا شفیعی و کارگردانی آقای محمدحسین لطیفی، ماه مبارک رمضان ۹۶ در سیمای ملی پخش خواهد شد.

خشایار موحدیان تدوین سریال و کارن همایونفر ساخت موسیقی متن این سریال را بر عهده دارند.
محمدکاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین سادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی و رضا توکلی بازیگران سریال «سِرّ دلبران» هستند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از؛ مدیر تصویربرداری: امیرکریمی، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: حمیدرضا نوروزی، طراح چهره‌پردازی: مهری شیرازی، دستیار اول کارگردان: امیرعباس لطیفی، مدیر تولید: داوود جمشیدی، تدوینگر: خشایار موحدیان، مدیر برنامه‌ریزی: سعید عباسی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی.

شبکه سه؛ نفس
مجموعه «نفس» به‌عنوان سریال رمضانی شبکه سه سیما معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی «نفس» این سریال به نویسندگی و کارگردانی آقای جلیل سامان در مراحل پایانی تصویربرداری است. تصاویر سریال همزمان تصحیح رنگ می‌شود و پخش تیزرهای آن نیز چند روزی است از شبکه سه سیما آغاز شده است.

همچنین مراحل فنی کار از جمله ساخت موسیقی که طی هفت روز ساخته خواهد شد، همزمان در حال انجام است.
«نفس» چون دو سریال گذشته «ارمغان تاریکی» و «پروانه» به داستانی پر حادثه در بستر رویدادهای انقلاب می‌پردازد.
بازیگران این سریال عبارتند از مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، خسرو شهراز، معصومه قاسمی‌پور، رامین راستاد، قربان نجفی، سودابه بیضایی، الهام نامی، پژمان جمشیدی، احسان امانی، هادی عامل هاشمی، مهرداد طوفانیان، شهاب شادابی، مجید سعیدی، پیمان مقدم، فرید کلهر، آتوسا راستی، فوژان قبادیان، سیامک احمدی و با حضور افتخاری داریوش فرهنگ و فاطمه گودرزی و با هنرمندی هدایت هاشمی، هادی حجازی‌فر و با معرفی ساناز سعیدی.

برخی عوامل «نفس» عبارتند از مدیر هنری و کارگردان؛ جلیل سامان، مجری طرح و مدیر تولید: رضا نصیری‌نیا، برنامه‌ریز: علیرضا صالحی، سوسن دین محمد، دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی، امید جزینی، مدیر فیلمبرداری: سیروس عبدلی، طراح صحنه و لباس؛ بابک کریمی طاری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیر صدابرداری، جواد مقدس، تدوینگر: حسن حسندوست و نیما حسندوست، صداگذار؛ فرامرز ابو الصدق، مسوول جلوه‌های ویژه: هادی اسلامی، احسان طاهری، عرفان علی محمدی، مسوول جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، گروه کارگردانی: دستیاران کارگردان: میثم نجفی، رهام مخدومی، جعفر رجبی، مازیار حاجتی، رضا پارسا، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، گروه تحقیق و نگارش: شبنم عالی مقام، نرگس رستمی، صادق خوشحال، نسترن شفاف، گروه عکاس: مهسا طیب طاهر، حسن شجاعی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

رقابتی سخت
در سال‌های اخیر عرصه سریال سازی تلویزیون در ماه رمضان تا حدودی ناموفق بوده است. امسال برنامه ریزی زیادی برای این بخش صورت گرفت و پس از خبرهای مختلف درباره تولید سری جدید «پایتخت» و پخش آن در ماه رمضان، این سریال به باکس رمضانی نرسید و مجموعه «زیرپای مادر» با نام قبلی «لبخند رخساره» به شبکه یک رسید تا احتمالاً مجموعه‌ای پربیننده را از این شبکه شاهد باشیم. شبکه دو سیما میزبان سریالی از موسسه اوج و به کارگردانی محمدحسین لطیفی با نام «سر دلبران» خواهد بود که هرچند بازیگران چهره زیادی در آن حضور ندارند اما با توجه به سوابق کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه احتمال موفقیت آن کم نیست؛ اما شبکه سه سیما که سریال «نفس» ساخته جلیل سامان را برای پخش در نظر گرفته، احتمالاً دست بالای این رقابت سخت را داشته باشد. جلیل سامان در دو مجموعه قبلی خود ثابت کرده کارگردان و نویسنده قابلی است و موضوع خاص و همچنین سخت‌گیری‌های کارگردان این سریال، می‌تواند خروجی جذابی را برای مخاطب رقم بزند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *