جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فرانسه خواستار گفتگو با ایران شد

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 520913
وزارت خارجه فرانسه خواستار توسعه مذاکره سیاسی با جمهوری اسلامی ایران شده است.
فرانسه خواستار گفتگو با ایران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست ریاض اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرد، وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس خواستار توسعه گفتگوی سیاسی با ایران است، با این امید که این مذاکرات منجر به تلاش های سازنده‌ای برای حل و فصل بحران های منطقه‌ای شود.

ترامپ روز یکشنبه در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که ایران منبع اصلی تامین مالی و حمایت از گروه های تروریستی در خاورمیانه است. این اظهارات در شرایطی مطرح شده است که حسن روحانی در انتخابات اخیر، برای یک دوره دیگر رئیس جمهور ایران شده است.

وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه که در پاسخ به سئوالی درباره اینکه "آیا پاریس با درخواست ترامپ برای منزوی کردن ایران موافق است"، افزود: ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه به سوی توسعه گفتگوی سیاسی با ایران حرکت خواهد کرد که باید بخشی از رویکرد سازنده در ارتباط با حل و فصل بحران های منطقه‌ای باشد.

فرانسه که اختلافات زیادی با ایران در بحران سوریه دارد، یکی از سخت ترین مواضع را در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی اتخاذ کرده بود. پاریس اعلام کرده است که درخواست ترامپ برای تشدید نظارت بر توافق هسته‌ای حمایت می کند ولی نسبت به پایبندی خود برای اجرای توافق اطمینان داده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه با ارسال پیامی پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است که دولت فرانسه به اجرای توافقنامه هسته‌ای ادامه دهد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *