جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رژیم های مرتجع منطقه از دموکراسی هراس دارند

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 520851
«فادی الشمری» معتقد است رژیم های مرتجع منطقه مانند سعودی ها از بروز تغییرات در کشورشان هراس دارند و از روند دموکراسی حمایت نمی کنند.
رژیم های مرتجع منطقه از دموکراسی هراس دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «فادی الشمری» عضو ائتلاف ملی عراق مواضع و دیدگاه های خود را درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و وجود دموکراسی در کشورمان بیان کرد.
«فادی الشمری» عضو ائتلاف ملی عراق درباره دموکراسی در عراق بیان داشت: در عراق دموکراسی با چالش هایی مواجه است و در سال ۲۰۰۳ میلادی تغییراتی ایجاد شد که به اعتقاد ما آینده عراق را تا دو دهه آتی ترسیم کرده است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه چالش های موجود در عراق بسیار سخت است اما تنها راه برون رفت از این بحران، تقویت نظام دموکراسی است اما باید این اقدام با تغییرات و شرایط جدیدی که در آن هستیم، تناسب داشته باشد. در دهه کنونی ما در عراق نیازمند آشتی ملی هستیم که طرفین در جریان آن به جای فکر کردن به منافع، به دنبال آن باشند که در برعهده گرفتن مسئولیت ها شراکت واقعی داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص وجود دموکراسی در کشورها تصریح کرد: مطمئنا بسیار سخت است که منطقه و حوزه بین الملل از این نوع دموکراسی حمایت کند.

وی افزود: زیرا رژیم های قدیمی در منطقه از بروز تغییرات هراس دارند و نگران هستند که روند این تغییرات آنها را هم شامل شود. از سوی دیگر کشورهای حوزه بین المللی و جهانی در صدد هستند تا با کسب منافع خود در حوزه انرژی، اقتصاد و سلطه بر دیگر کشورها، در جریان درگیری های جهانی از دیگران استفاده کنند و خود سود برند.
عضو ائتلاف ملی عراق در پایان در رابطه با تاثیر انتخاب رئیس جمهور در ایران بر روی ملت های مظلوم منطقه مانند یمن، بحرین، سوریه و فلسطین نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور و نظام قدرتمند است و عمق راهبردی آن ملت های مظلوم زیادی را در بحرین، سوریه، یمن و غیره دربر می گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: ایجاد این دامنه گسترده در منطقه بدون تکمیل روند ساخت بافت درونی و نیازهای داخلی ایران بسیار سخت است و رفع این نیازها نیز از طریق انتخاب رئیس جمهور انجام می شود. زیرا این رئیس جمهور است که اهداف و اولویت های کشور را تعیین می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *