جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
عذرخواهی پور علی مطلق از مردم

نتوانستیم از عده ای از مردم رای بگیریم!

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 520850
دبیر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات گفت: شعب اخذ رای تا آخرین لحظات مملو از جمعیت بود ولی به لحاظ ممنوعیت قانونی که داشتیم نتوانستیم از عده ای از مردم رای بگیریم که باید ازآنها عذرخواهی کنیم.
نتوانستیم از عده ای از مردم رای بگیریم!
به گزارش جهان نيوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی پورعلی مطلق دبیر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات بیش از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار عوامل اجرایی و بیش از ۷۰ هزار نفر بازرس داشتیم که این تعداد عوامل اجرایی و بازرس بی سابقه بوده است اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۰ هیات اجرایی داشتیم که اعضای این هیات های اجرایی را تمام اقشار مردم از جمله اقشار فرهنگی، کشاورز، دانشگاهی و سایر اقشار تشکیل  می دهند و شخصیت های حقوقی معدودی در این هیات ها حضور دارند. یک هزار و ۴۸۷ نفر هم عضو هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی  شهر و روستا بودند.

وی در ادامه افزود: دو ستاد انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می کردند؛ یک ستاد در داخل کشور و یک ستاد در خارج از کشور. برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ۲۶۹ شعبه در نظر گرفته شده بود که این شعب در این انتخابات به ۳۱۰ شعبه رسید. تعداد صندوق های رای  در سوریه، عراق، آمریکای لاتین و شمالی، اروپا و آفریقا افزایش یافت. ما در ۱۳۳ نمایندگی خارج از کشور، هیات اجرایی و نظارتی داشتیم. در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۰۹ هزار نفر در خارج از کشور مشارکت داشتند که این آمار در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به ۱۷۰ هزار و ۲۹۰ نفر رسید.

مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی انتخابات تصریح کرد: در خارج از کشور ۱۳۵ هزار و ۹۷۶ نفر(۴/۷۹ درصد) به حسن روحانی، ۳۰ هزار و ۸۹ نفر (۱۳/۱۸ درصد) به ابراهیم رییسی، هزار و بیست نفر(۵۹/۰ درصد) به مصطفی میرسلیم و ۵۳۶ نفر (۳۱/۰ درصد) به مصطفی هاشمی طبا رای داده اند.
دبیر ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه در این دوره ۳۹ هزار روستا دارای شورا شدند گفت: نسبت به دوره قبل انتخابات، ۴هزار شورای جدید در روستاها شکل گرفته است. در دوره قبلی چهار شهر به حد نصاب نرسید و انتخابات شوراها در آنجا برگزار  نشد اما در این دوره در تمامی ۱۲۴۰ شهر کشور انتخابات شوراها با آرامش کامل و کمترین مشکل برگزار شد.

پورعلی مطلق همچنین با اشاره به اینکه ۱۳۱ هزار و ۸۵۴ نفر با رای مردم به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه یافتند و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر منتخب مردم در شوراهای اسلامی شهر هستند افزود: بیش از ۴۱ میلیون نفر در انتخابات شوراها شرکت کردند.   همچنین در ۱۴۱ شهر انتخابات الکترونیکی برگزار شد و هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها اعتقاد دارد که در مجموع انتخابات الکترونیکی بخوبی برگزار شد و ما توانستیم به ۹۵ درصد اهداف خود در برگزاری انتخابات الکترونیکی دست پیدا کنیم و حتی آمار این ۱۴۱ شهر زودتر از آمار روستاها اعلام شد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حسن کامران از حوزه اصفهان، ناصر شریفی از حوزه بندرلنگه، علی جلیلی از حوزه مراغه و عجب شیر و بیت الله عبداللهی از حوزه اهر و هریس به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به اینکه در هیچ شعبه ای در کشور کمبود تعرفه رای نداشتیم گفت: تعداد واجدان شرایط برای حضور در انتخابات ۵۶  میلیون و چهارصد و ده هزار نفر است. برای انتخابات ریاست جمهوری ۶۸ میلیون و ۴۰۲ هزار تعرفه، برای انتخابات شوراها ۶۸ میلیون و ۳۰ هزار تعرفه و برای انتخابات میان دوره ای مجلس ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار تعرفه چاپ کردیم. هر استان نیز تعرفه خاص خود را داشت و با کدهای امنیتی که بر روی تعرفه ها تعریف کرده بودیم این امکان وجود نداشت که تعرفه های یک استان در استان دیگری استفاده شود. هیچ گزارشی هم نداشتیم که از تعرفه ها کپی برداری شده یا تعرفه جعلی وجود داشته باشد.
وی درباره زمان اعلام آمار به تفکیک شهرستان ها خاطرنشان کرد: ما باید تمام تطبیق ها را با شورای نگهبان انجام دهیم. صورت جلسه چند شهر باقی مانده است که این آمار امروز نهایی می شود. وقتی که صورت جلسه نهایی تکمیل شود، این آمار و اطلاعات منتشر می شود.

پورعلی مطلق در ادامه  با تشکر از مقام معظم رهبری گفت: با هدایت های خوبی که ایشان  انجام دادند، آرامش خوبی در انتخابات داشتیم. چون شورای نگهبان اسامی نامزدهای نهایی انتخابات را زود اعلام کرد، مدت تبلیغات انتخابات  ۲۷ روز بود. در دوره های قبلی ۲۱ روز فرصت تبلیغات وجود داشت. بااین حال در هیچ جای کشور تنشی نداشتیم و انتخابات در آرامش برگزار شد. باید از مردم کشورمان تشکر کنیم که حماسه دیگری را آفریدند. ۳۹ سال از انتخابات می گذرد و ما ۳۷ انتخابات برگزار کرده ایم و مردم ثابت کردند همچنان پای کار بوده و به نظامشان عشق می ورزند. شعب اخذ رای تا آخرین لحظات مملو از جمعیت بود ولی به لحاظ ممنوعیت قانونی که داشتیم نتوانستیم از عده ای از مردم رای بگیریم که باید ازآنها عذرخواهی کنیم. مشارکت مردم بسیار عالی بود و باید به این مردم احسنت گفت. این اولین دوره ای از انتخابات بود که حدود ۴۲ میلیون نفر در آن مشارکت کردند که این خودش یک رکورد است.
دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان از صدا و سیما، رسانه ها و همه کسانی که در تشویق مردم برای حضور در انتخابات مشارکت داشتند، تشکر کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از روستاهایی که اصلن تعرفه نبردن هم آیا عذرخواهی شد یا لازم نبوده؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مابقی تخلفات چی میشود با یک عذر خواهی درست میشود بنازم به این دولت که خوب حق الناس را رعایت و به منصه ظهور گذاشتند شاید در این دنیا حساب و کتابی نباشد و یا اگر باشد ضعیف است لیکن در ان دنیا چه میخواهند پاسخ دهند.آیا با یک عذر خواهی پذیرفته میشود؟