پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربی‌ها در تمام کشور است

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 520840
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ تعهدنامه‌ای برای پیاده‌سازی فرهنگ سکولار غرب در دیگر کشورها است، گفت: آیا ما باید بایستیم تا دیگران برای ۱۵ سال تمام شئون زندگی ما را برنامه‌ریزی کنند؟
سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربی‌ها در تمام کشور است
به گزارش جهان نيوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جزئیات سند 2030 اظهار داشت: این سند مربوط به سازمان ملل بوده و گفته می‌شود با هدف ساختن جهان برای ما در دستور کار برای توسعه پایدار است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه "محتوای تحلیل سخنم براساس سندی است که توسط افراد خبره ترجمه شده و هیچ ارتباطی با آنچه در فضای مجازی منتشر شده ندارد" افزود: هدف از بیان این مطالب جسارت به کسی نیست بلکه تنها توضیحاتی درباره این سند است تا ملت و مسئولان وظایف خود را درباره آن بدانند و این‌گونه نیست که با تکیه‌بر شایعات باشد.
استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه "دلیل اینکه قبلاً به‌سراغ این موضوع نرفتیم چون نخواستیم فضای شیرین انتخابات پرشور و امن و امان تحت تأثیر قرار گیرد"، خاطرنشان کرد: قضاوت مربوط به سند است و آنچه در فضای مجازی نسبت داده‌اند مورد نظر ما نیست.

وی با اشاره به تاریخچه این سند گفت: در نخستین ماده این سند به‌عنوان مقدمه نوشته‌اند "ما رؤسای دولت‌ها، کشورها و نمایندگان عالی‌رتبه که به‌مناسبت هفتادمین سالروز تأسیس سازمان ملل متحد از 25 تا 27 سپتامبر 2015 در مقر آن در نیویورک گردهم آمدیم در مورد اهداف جدیدی برای توسعه پایدار توافق کردیم".
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در ماده دو مطرح شده که "ما به‌نیابت از مردمی که به آنها خدمت می‌کنیم درباره مجموعه‌ای از اهداف جامع، فراگیر و مردم‌محور جهانی و دگرگون‌کننده، تصمیمی تاریخی اتخاذ کرده‌ایم، بر این اساس ما متعهد می‌شویم"؛ این جمله نشان می‌دهد که این سند تعهدآور است.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بخشی دیگر از تعهدات این سند مبنی بر اینکه "برای تحقق این دستور تا سال 2030 به‌مدت 15 سال بدون وقفه تلاش می‌کنیم" تصریح کرد: براساس این سند عده‌ای می‌خواهند برای مردم جهان با عنوان توسعه پایدار جهان مترقی را بسازند، این سند در 59 بند با 17 هدف تدوین شده که بسیاری از این اهداف زیبا و انسانی است ولی مجموع آن تثبیت نظام سلطه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه لابه‌لای این سند موضوع که نظام سلطه تثبیت می‌شود گنجانده شده است، ادامه داد: در اهداف 4 و 5 این سند آمده "تضمین آموزش با کیفیت برابر و فراگیر و ترویج فرصت‌های یادگیری مادام العمر برای همه، دستیابی به تساوی جنسیتی، توانمندسازی همه زنان و دختران"، همچنین در اصل 8 آمده "ما به جهانی می‌اندیشیم که حقوق بشر محترم باشد و همه زنان و دختران به‌طور همه‌جانبه تساوی جنسیتی را درک کنند و همه موانع حقوقی، اجتماعی و اقتصادی موجود بر سر راه توانمندسازی آنها برداشته شود".
وی خاطرنشان کرد: چند ملاحظه درباره این سند وجود دارد؛ نخست اینکه این سند همان‌طور که در مقدمه آمده عهدنامه‌ای برای برنامه‌های آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست به‌مدت 15 سال برای جهان برنامه‌ریزی شده است تا فرهنگ سکولار غرب را در همه جا پیاده‌سازی کنند تا جهان را دگرگون کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با طرح این سؤال که "آیا ما باید بایستیم تا دیگران برای 15 سال تمام شئون زندگی ما را برنامه‌ریزی کنند؟" بیان کرد: ما با اینکه می‌توانیم آن را نپذیریم چرا باید آن را قبول کنیم؟ با اینکه برای تحول آموزشی و سایر امور کشور خودمان برنامه داریم چه الزامی بر پذیرش آن داریم؟
مرجع تقلید شیعیان با ابراز "با وجود داشتن برنامه اقتصادی و تحول آموزشی چرا باید آنها برای ما تصمیم بگیرند؟" اظهار داشت: آیا این قیمومیت دیگران نیست؟ مهم این است که بعد از پذیرش این سند باید گزارش سالانه به آنها بدهیم، صد تا 120 سؤال درباره تمام شئون کشور آماده می‌کنند و باید آن را اعلام کنیم که این بهترین نوع جاسوسی برای آنها است.
آیت الله مکارم شیرازی سند 2030 را جاسوسی آشکار نامید و گفت: از متولیان این سند یونسکو است، همیشه دولت‌های سلطه‌گر جاسوس‌هایی داشته‌اند، این دولت‌ها به نام خبره و کارمند و کارشناس در همه نهادهای جهانی جاسوس دارند.

وی با اظهار اینکه آقایان می‌گویند "هنگام پذیرش سند زیر آن نوشتیم تا جایی سند را قبول داریم که با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد" ادامه داد: این را نوشته‌اند و در نامه‌ای که به امضای 3 وزیر نوشته شده رونوشت آن را برای من هم فرستادند ولی گویا به این نکته توجه نکردند آنها می‌گویند "شرایط شما را تا جایی می‌پذیریم که خلاف روح سند نباشد".
مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: آنها این شرایط ما را تمام و کمال نمی‌پذیرند، ما مملکت مذهبی و دارای شرایط و فقه خاص هستیم، فرهنگ ما با روح سند سکولار سازگار نیست ولی به این نکته توجه نکردند که تنظیم‌کنندگان سند تا جایی آن را قبول دارند که با روح سند مخالفت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه این سؤال برای همه مطرح است که چرا این سند بی‌سروصدا به آموزش و پرورش داده شد و چندین کارگروه برای اجرای ‌آن انتخاب شده‌اند، افزود: متولی اصلی این گونه اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما باخبر نبودند، با اعضای این شورا صحبت کردیم که گفتند اطلاع ندارند علاوه بر اینکه مجلس هم باخبر نشدند.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز اینکه در این سند درباره کمک به کودکان و پایان دادن فقر در همه اشکال آن و در همه‌جا تصریح شده است، ادامه داد: در هدف 2 این سند پایان دادن به گرسنگی، تأمین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار توسط تصویب‌کنندگان آمده است، این سند در این سال چه گامی برای این موضوع برداشته‌؟ برای کودکان گرسنه یمن که با کمبود مواد غذایی و دارو مواجه هستند چه گامی برداشته شده است؟ چه کمکی برای رفع ویرانی‌های سوریه و عراق کرده‌اند؟
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به محکومیت شیخ عیسی قاسم گفت: چه سؤالی برای علت این محکومیت داشته‌اید؟ اگر هدف دگرگون‌کردن جهان است که تیتر این سند است چه قدمی در این دو سال برداشته‌اید؟ آیا این دلیل بر آن نیست که هدف چیز دیگری است که خلاف ظاهر زیبا و دل‌انگیز آن دامی حساب‌شده برای ملت‌های جهان برای سلطه بر فرهنگ و مذهب آنها و دگرگونی آنها است؟

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *