پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۲۸

آقای آشنا! لطفا کمتر توئیت کنید

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 520645
آقای آشنا! شما واقعا نگران چه هستید؟ شاید بهتر باشد در دور جدید دولت از پشست سیستم بلند شوید، کمتر توئیت کنید و بیشتر به مسائل فرهنگی کشور بپردازید.
آقای آشنا! لطفا کمتر توئیت کنید
گروه سیاسی جهان نيوز، سید مهدی سیدی:آقای آشنا! لطفا از این به بعد یا کمتر توئیت کنید یا بهتر! انتخابات چند روزی است تمام شده و همه جا آرام و امنیت برقرار است. هنوز شب ها در خیابان کناری، گروهی از مردم می رقصند و شیرینی پخش می کنند. هیچ مانعی هم بر سر راهشان نیست.

خانواده ها آرام شده و دیگر از کری خوانی های انتخاباتی خبری یافت نمی شود. ستادهای نامزدها به حالت نیمه تعطیل درآمده و به قول شما «امروزهمه به سر کار باز می گردند. از مشاور امور زیربنایی و ریاست فدراسیون نجات غریق گرفته تا شهرداری تهران و تولیت آستان. او هم به ریاست جمهوری!»

اما اصلا معلوم نیست چرا شما هنوز اصرار دارید به همه بقبولانید «صحنه مستعد درگیریست و این می تواند شدیدا به منافع و مصالح ملی صدمه بزند. شاید بعضی از مدیران میانی این جریان تندرو بدشان نیاید که با ایجاد درگیری ریزش نیروهای خود را با حماسه مدیریت کنند.»

امیدوارم منظور شما از جریان تندرو همه آن آدم هایی نباشند که به روحانی «نه» گفته اند، چون این آدم ها همه شهروندان این سرزمین اند و برادران و خواهران و اقوام و دوستان و همکلاسی ها و هم محله ای های همان گروهی هستند که به رئیس جمهور منتخب «آری» گفته اند و البته شمارشان نیز به 16 میلیون نفر می رسد.

حالا که رئیس جمهور منتخب در نخستین جلسه هیأت دولت بعد از انتخابات گفته است من رئیس جمهور همه مردم ایران هستم و در این انتخابات هیچ حزب و گروه سیاسی بازنده نیست، امیدوارم شما نیز با مشاوره های عالمانه تان رأی ایشان را نزنید تا دیگر خود را فقط رئیس جمهور آنانی بداند که به او رأی داده اند.

آقای حسام الدین آشنا! در رسانه ها از شما به عنوان مشاور فرهنگی رئیس جمهور یاد می شود. پس احتمالا حقوق می گیرید که مشاوره های صحیح ارائه کنید. حالا که دکتر روحانی اعلام کرده است دولت دوازدهم، دولتی کارآمدتر و کم اشتباه‌تر خواهد بود، پس شما هم خوب است کمک کنید تا مسیر بهتری برای دولت پیموده شود.

این چند وقت برخی توئیت ها و متن های تلگرامی شما مثل تیر در تاریکی بوده که به سادگی نمی توان برای آن مخاطب روشنی یافت. نوشته اید «شما را به خدا بیشتر مواظب خیابان باشید تا برای کشور ماجرا درست نکنند». اما نگفته اید چه کسی باید مراقب خیابان باشد؟ مراقب کدام خیابان؟ شما از کدام ماجرا نگران هستید؟

میلیون ها نفری که نامزد مورد علاقه شان در انتخابات رأی نیاورده، الان با وقار و آرامش در خانه ها نشسته اند و از تلویزیون تبریک این و آن را به رئیس جمهور پیروز تماشا می کنند. شما واقعا نگران چه هستید؟ شاید بهتر باشد در دور جدید دولت از پشست سیستم بلند شوید، کمتر توئیت کنید و بیشتر به مسائل فرهنگی کشور بپردازید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يك ضرب المثل قديمي ميگه آدم مار گزيده از ريسمون سياه و سفيد ميترسه . آقاي آشنا با توجه به وحشيگريهاي منافقين در فتنه 88 خيال ميكننه طرفدارهاي هر كانديداي شكست خورده همين كار را ميكنند. ولي ايشان ما را با لشگر معاويه در جنگ صفين اشتباه گرفته .ما از پيروان حضرت علي (ع) هستيم كه اگر چاه آب بدستمان رسيد لشگر معاويه را از آن بي بهره نميكنيم.ايكاش دروس حضوري كه ايشان خوانده بودند در جاهاي هم بدردشان ميخورد.
Iran, Islamic Republic of
به حدی از این اشنا بدم میاد که از هیچ غربیه ای بدم نمیاد.
می خواد در قامت فردی فرهیخته خودش رو نشون بده اما فرهیختگیش ادر سطح توئیتها و تئوری ... است.
ج
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا وعالی بود
اسرافیل جاویدی
Iran, Islamic Republic of
برای اولین بار به عنوان یه فرد دوآتشه طرفدار اصلاحات از متن فوق خوشم اومد احسنت و دست مریزاد به نوسینده محترم کاش در بین بقیه مطالب هم انصاف را رعایت می کردین
Iran, Islamic Republic of
شما هم دستت درد نکنه با این تعریف کردنت
بی انصاف
سرور
Iran, Islamic Republic of
وی منتظر همین عکس العمل ها است تا به قول خودتان "تیر در تاریکی"های خود را دوباره رها کند.بهتر است محل اش ندهید خودش ساکت می شود.
باید به کارهای مهم تر رسید.
Iran, Islamic Republic of
بله موافقم روز شمار کارنامه روحانی درحال گذر است ووعده ها وانتظارات زیاد.اقای اشنا بی خود وقت راهدر نده...
Iran, Islamic Republic of
گیرم اقای آشنا چند صباحی دیگر در این عرصه جولان داد واز زیر پاسخگوئی به مردم هم در رفت ،مائیم وایشان وصحرای محشر وشهدامون که به چشمهای ما نگاه میکنند که با اسایش وامنیتی که خون انان به ما داد ،چه کردیم.
Iran, Islamic Republic of
درگیری هم باشه از طرف ما نیست
گویا برنده ها تمایل شدید برای درگیری دارن
اما این بار برای چه؟!
Iran, Islamic Republic of
ایجاد گردو وخاک برای محو شدن وعده هاشون به مردم.
آموزش دمکراسی و مردم سالاری دینی و احترام به نظرات مخالف و ... توسط لبوفروشها و راننده تاکسی های طرفدار رئیسی به اساتید دانشگاه اصلاح طلب و و
Iran, Islamic Republic of
در روز 30 ام اردیبهشت(با وجود بداخلاقی ها -از وصل مجدد میلیونی یارانه های قطع شده، تهدید به قطع یارانه روستائیان و شهرستانی ها در صورت عدم رای دهی به کاندیدای خاص و اجاره میلیاردی کانال های تلگرامی و...-و شبهات بی اندازه در اجرای انتخابات-عدم ارسال تعرفه وحتی صندوق رای به برخی مناطق، عدم ممهور نمودن تعرفه ها، جمع آوری زود هنگام صندوق های رای، تبیلغ علنی کاندیدا خاص توسط عوامل اجرایی حوزه انتخاباتی و موضع انفعالی ناظران و ... )؛
1- همه شهرهای کشور علی الخصوص تهران و به ویژه میدان ونک آرام بود.
2- هیچ اتوبوس و سطل زباله ای آتش نگرفت
3- شیشه های هیچ بانک و مغازه شکسته و خرد نشد.
4- صدای "رای من کو؟" فریاد و عربده کشی "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"! "تقلب تقلب، ابطال انتخابات" و... شنیده نشد.
5- شهر تهران در آتش فتنه وآشوب بلوا و هرج و مرج و غارتگری نسوخت
6- سبزی های 92 و بنفشی ها 96 به جشن و رقص و پایکوبی در مقابل دیدگان طرفداران 16 میلیونی آقای رئیسی پرداختند.
7- صحنه های مشمئز کننده اختلاط زن و مردها با چهره های بزک کرده دخترکان و زنان که با جیغ و فریاد وسوت همراه بود -بدون مجوز قانونی- بدون هیچ گونه اعتراض و ممانعت دل هر انسان با وجدان بیدار و اخلاق مدار را به درد آورد.
8- رییس جمهور منتخب در نطق تلویزیونی پس از انتخابات، مخالفان خود و رای ندهندگان به خود را خشونت طلب و مخالفان صلح و دوستی نامید.(مقایسه کنید با موضوع خس وخاشاک سال 88 که به فتنه گران و نه رای دهندگان گفته شد)
9- هیچ مراسم ختمی برای کشته شدگان خیالی برگزار نشد.
10- هیچ آماری از کشته ها و تلفات و مصدومان دروغین از بنگاه های دروغ پراکنی بی بی سی و صدای امریکا مخابره نشد.
11- جناب آقای رئیسی نامزد به ظاهر شکست خورده انتخابات طرفداران خود را به اردو کشی خیابانی دعوت نکرد و نفرمودند تا به کف خواسته هایتان که ابطال انتخابات است، نرسیدید خیابانها را ترک نکنید.
12-دل رهبر معظم انقلاب به درد نیامد و آن 16 میلیونی که از طرف آقای روحانی، خشونت طلب معرفی شدند، هرگز حاضر نیستند که درد و غم که هیچ حتی یک اخم و ناراحتی را بر چهره ایشان ببینند.
13- رسانه های خبری جهان اخبار آشوب ایران را به صدر اخبار خود نبرده و با آب وتاب برای کوبیدن جمهوری اسلامی ایران مخابره نکردند.
14- هیچ نیروی انتظامی و بسیجی در خیابانها کتک نخورد و لختش نکردند و فیلمش را در همه جا منتشر نکردند
15- به ساحت مقدس ائمه معصومین علیهم الاسلام هیچ توهین نشد و عکس امام (ره) را پاره نکردند و به مقامات عالی کشور اهانت نشد.
16- هر کس صبح برای محل کار و درس خود می رفت و شامگاه که بر می گشت آشفته نبود و خانواده های چشم انتظار نگران بازگشت به سلامت عزیزانشان به خانه نبودند.
17- طومار پشت طومار وبیانیه پشت بیانیه برای ملتهب کردن اوضاع از سران اصلاح طلب داخلی گرفته تا منافقان و بیوه شاه معدوم و کاخ سفید و نخست وزیر رژیم صهیونیستی و... صادر نشد.
و...
.
می دانید چرا؟! چون آقای رئیسی و طرفداران بی سواد و بی شناسنامه و از جای خاصی تغذیه شده و خشونت طلب شان در انتخابات شکست( ظاهری) خوردند نه آقای روحانی و طرفداران اصلاح طلب و اعتدالگرای روشنفکر و باکلاس و بافرهنگ شمال شهر نشین تحصیل کرده در اورپا و آمریکا و اهل منطق و...!
amir
Iran, Islamic Republic of
احسنت
هزار تا لایک
Iran, Islamic Republic of
این مطلبو در کانالها و گروههای مجازی منتشر کنید و از آقای خاتمی و موسوی و کروبی توضیح بخواهید. این انتخابات و آرامش طرفداران آقای رئیسی ، شکست سنگینی برای موسوی و خاتمی مدعی تقلب در سال 88 می باشد. باید پررنگ شده و این دو سه نفر در پیشگاه وجدان مردم محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
سلام بر شراقت و منطق
درود بر دین و اخلاق
رحمت بر محبان اهل بیت
Iran, Islamic Republic of
خطاب به نظر دهنده "آموزش دموکراسی و مردم سالاری دینی..."؛
احسنت. جزائکم الله
عالی بود. عالی تر از عالی. ماشاء الله
Iran, Islamic Republic of
یک نکته به این مطلب اضافه کنین تا کامل بشه و برای ساده لوحانی همچون علی مطهری بفرستین
در این انتخابات نیز همچون و حتی بدتر - در مناظرات آقای روحانی کاندیداهای رقیب رو به باد تهمت گرفت و حرف هایی زد که می توانست از نظر امثال مطهری ها عامل تحریک و اغتشاش شود اما نشد
پس آهای ساده لوح ها حالا دیگه باور کنین پشت اغتشاشات و ناآرامی های 88 برنامه ریزی کلان معاندین نظام بود
عماری
Iran, Islamic Republic of
آشنا وامثال او مطمئن از نزدیک به 17میلیونی هستند چون خبر دارند برای ریاست یقه چاک نمی کنند ونمی ریزند خیابان اموال بیت المال را به آتش نمی کشند وحتک حرمت به مساجد وپرچم اهلبیت نمی کنند تازه بهتر شده جهانگیری دست قاچاقچی می خواهد قحط کند روحانی هم اقتصاد وفرهنگی و بیکاری وتولیداد داخلی رارونق می دهد ریزگرد ها ی اهواز وشهرهای دیگر را درست می کند چون آقای رییسی نزدیک به 17میلیون نفر را وعده داده بود حالا شما با ترفندی که بلد بودید پیشی گرفتید به قول آقای نیکزاد مثال بچه زد آقای رییسی هر چند برایش سخت است بخاطر اینکه دشمن سو ء استفاده نکند بچه را می دهد بدست نامادری
رامـــــــــــین
Iran, Islamic Republic of
عمل جناب آشنا منطبق بر ماده 698 قانون مجازات اسلامی بوده و میتوان نامبرده را به جرم تشویش اذهان عمومی تحت تعقیب قضائی قرار داد.
ماده 698 قانون مجازات اسلامی-تعزیرات:
"هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی ‌یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض ‌یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت راسا یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات ‌رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به‌ نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه براعاده حیثیت در صورت امکان‌، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (74) ضربه محکوم می شود."
Iran, Islamic Republic of
احسنت ... چه متن خوبي
Iran, Islamic Republic of
من شاگرد ...... بودم ، اين آدمو فقط من ميشناسم ، و بهترين صفتى كه ميتونم بهش بگم اينه " عمر و عاص زمان"
Iran, Islamic Republic of
این بنده ی خدا خودش یکی رو لازم داره بهش مشاوره ی فرهنگی بده !
Iran, Islamic Republic of
واقعا گل گفتيد. آفرين به اين تذكرشما.يكي پيداشد به اين آشناي ناآشنا بگه راست وحسيني تز آشوب سازي وتوهم وبدبين سازي وبددهني رو كجا پاس كردي تو كدوم مكتب نوت برداشتي.
Iran, Islamic Republic of
مکتب فرزندان ملکه
Iran, Islamic Republic of
البته بهتر توئیت کنن چون وقتی حرف می زنذ که بدتر و نسنجیده تر هست امیدوار در دولت جدید مشاور نباشند
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای آشنا با ماجرای سال 88 آشنا هستید و اساساً برخی ها با خیابان چه نسبتی دارند مثلاً در سال 88 و در سال 96...
اگر پیروز شوند چه می شود و اگر پیروز نشوند چه...
البته که ما امید داشتیم وضع موجود تغییر کند ولی تمامی مطالباتمان را فراموش نکرده و از دولت مستقر پیگیری خواهیم نمود ...
یک سوال دارم ، شما مستعد چه چیزی هستید ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها واسه چند روز بیشتر در قدرت ماندن چه کارهایی که نمیکنند .
Iran, Islamic Republic of
از خیابانها خیالتان راحت باشد ما مثل شما نیستیم .....
انتخابات به اتمام رسید همه به منتخب ملت تبریک گفتند اما آنچه در این دوره از انتخابات مهم است این است که علاوه بر پیروزمندان انتخابات، شانزده میلیونی که به روحانی رای ندادند نیز باید جشن بگیرند البته نه با شیوه های مبتذل و هنجارشکنانه برخی از طرفداران روحانی شبیه آنچه دیشب در شهرهای بزرگ شاهد آن بودیم باید شادمان باشند و از درون به خود ببالند چون با مقاومت جانانه و تصمیمی برخواسته از نیت پاک اسیر رعب و وحشت و هراس غیر واقعی ایجاد شده از طرف مافیای رسانه ای دولت نشدند و برای مبارزه با اشرافیت و فساد و حاکم شدن تفکر اصیل انقلاب اسلامی رای دادند و اکنون یک اقلیت قدرتمند و نجیب و مطالبه گر در برابر دولت طرفدار سرمایه دار شکل دادند وجود این پتانسیل اجتماعی قطعا دولت فعلی را متاثر خواهد کرد تا در شیوه ها و روشهایش در مواجه با نیازهای واقعی مردم بازنگری نماید. دلیل دیگر این شادمانی، پیروزی روش اخلاقمدارانه آقای رییسی در مقابل پیروزی ظاهری با روشهای غیر اخلاقی و ساختار شکنانه آقای روحانی است که قطعا در خاطرات همه ، حتی کسانی که به ایشان رای دادند خواهد ماند و با فرونشستن فضای انتخابات آثار منفی آن دامن جناب آقای روحانی و دولتمردان ایشان را خواهد گرفت. نکته دیگر برخورد متمدنانه و دمکراتیک و پیام نجیبانه آقای رییسی علیرغم همه بی مهری ها و بی انصافی ها و تخلفات نظام یافته و بی سابقه انجام شده از طرف دولت در مقابل نامردمی ها و توحشهای سال ۸۸، نکته دیگر حضور ۷۳ درصدی مردم با هر تفسیری که دشمنان بکنند هنرمندانه در ساختار نظام جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبری معظم شکل گرفته و امروز سرمایه بزرگ برای امنیت و پیشرفت کشور است و روسیاهی آن تا ابد به کسانی که پشتوانه رای ۸۰ درصدی در انتخابات سال ۸۸ را تبدیل به بحران امنیتی نمودند خواهد ماند. از امروز کار برای معتقدان به اصول و مبانی اصیل امام و رهبری تازه آغاز شده باید با استفاده از ابزار های رسانه ای و ساخت دیالوگهای بسیار هوشمندانه تاثیر گذار و گفتگوی مستقیم با مردم گفتمان عزتمندانه انقلاب را گسترش داده و گفتمان فریبکارانه موجود را با ادله روشن به چالش بکشند ...
شاهین
United Kingdom
با سلام
عزیز دل برادر من اصلأ از این موضوع تعجب نمی‌کنم چونکه اعتقاد و نظر شخصی بنده بر این است که اکثر آقایان به اصطلاح مشاورین و صد البته به ظاهر مسلمان نما در حال اجرای مأموریت محول شده که همانا ایجاد جو امنیتی و آشفته بازار سیاسی، نارضایی ملت از نظام و تضعیف ولایت فقیه است و آماده کردن بسترهای مناسب برای ایجاد برجام های بعدی و ..!