جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ایندیپندنت ترامپ را دیوانه خواند

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 520580
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت سخنرانی ترامپ در نشست اسلامی-آمریکایی جعلی، مملو از دورویی و اظهارات مغرضانه علیه ایران و برای خوشامد عربستان بود.
ایندیپندنت ترامپ را دیوانه خواند
به گزارش جهان نيوز، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت  گزارش داد، سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، مملو از دورویی و برای خوشامد (حاضران در این نشست) بود. 
 
این روزنامه نوشت: علی‌رغم تأکید بر ممانعت از ایراد موعظه، تنها کاری که رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی انجام داد بیان اظهارات مغرضانه آشکار علیه ایران، برای خوشامد عربستان بود؛ کشوری که روز گذشته قرارداد تسلیحاتی چندمیلیارد دلاری با آمریکا به امضا رساند.   
 
در ادامه گزارش آمده است: با وجود ابداع اصطلاح «اخبار جعلی» از سوی ترامپ، سخنرانی روز یکشنبه‌ی رئیس جمهور دیوانه آمریکا خطاب به مسلمانان جهان، یک «سخنرانی جعلی» بود.

دونالد ترامپ در ابتدای سخنرانی‌اش مدعی شد نمی‌خواهد به ایراد موعظه بپردازد؛ اما، پس از آن به مبلغان دینی در کشورهای اسلامی توصیه‌هایی کرد که به چه نکاتی در خطابه‌هایشان اشاره کنند.

وی همچنین «تروریسم اسلامی» را محکوم کرد؛ گویی خشونت تنها یک پدیده منحصر به مسلمانان است.

ترامپ حتی پا را از این هم فراتر نهاد و در اظهاراتی، مدعی شد در نبرد میان «خیر و شر» می‌جنگد. 
 
در ادامه گزارش آمده است: سخنان ترامپ فاقد هر گونه احساس و یا همدردی بود. ترامپ حتی بابت اظهارات نژادپرستانه‌ و سخنرانی‌های مغرضانه‌اش علیه مسلمانان در سال گذشته (در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا) عذرخواهی نکرد. 
 
نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید باورنکردنی‌تر اینکه ترامپ ایران -و نه گروه تروریستی داعش- را مسئول تشدید خشونت فرقه‌ای در منطقه خاورمیانه معرفی کرد و با مردم ایران به‌دلیل آنچه وی «یأس و سرخوردگی» آن‌ها خواند –آن هم درست یک روز پس از آنکه ایرانی‌ها در انتخاباتی آزاد رئیس‌جمهور خود را برگزیدند--  اظهار همدردی کرد. 
 
در ادامه گزارش آمده است: ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش خواهان انزوای بیشتر بزرگترین کشور شیعه در منطقه خاورمیانه شد و ایران را مسئول بی‌ثباتی این منطقه معرفی کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیروهای حزب الله لبنانِ شیعه را هم محکوم کرد. وی حتی شیعه‌های یمن را هم محکوم کرد. این اظهارات « خردمندانه» ترامپ باعث مسرت میزبانان سنی وی شد.     
 
نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید ترامپ در این سخنرانی کاملاً این حقیقت آشکار را نادیده گرفت که «عربستان سعودی» خاستگاه و منشأ افراط‌گرایان وهابی سلفی است و تروریست‌هایش مردم بیگناه را قتل عام می‌کنند؛ نه ایران.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *