پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۲
۳۱

هر کس بازی بهتری میداند، این گوی و این میدان

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب: 520565
این گوی و این میدان، هر کس بازی بهتری می داند، کسی مانع او نیست.
هر کس بازی بهتری میداند، این گوی و این میدان
به گزارش جهان نيوز؛ مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود(عقل سرخ) نوشت:
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از روز نخست آغاز به کار سخت مظلوم واقع شد. انقلابیون در تمام دو دهه گذشته هرگز سازمان و سازوکاری نداشته اند که بتواند در هنگامه پرآشوبی چون انتخابات صحنه را اداره کند، در وقت مناسب تصمیم بگیرد و وقتی تصمیم گرفت توان اجرای آن را داشته باشد. مدعی، تئوریسین و حتی فیلسوف، تا دلتان بخواهد بوده ولی کسی یا سازمانی که از عهده عمل برآید هرگز ندیده ایم.

در انتخابات گذشته روز اول که جبهه مردمی تشکیل شد گفتند شرکت سهامی است و در انتها حتما به اختلاف می خورد. دیدیم که نخورد.

بعد گفتند توطئه پس پرده از ما بهتران است برای کنار گذاشتن جلیلی و رئیس جمهور کردن قالیباف. دکتر جلیلی خود از صحنه کنار رفت و پیشگویی ها درباره دکتر قالیباف هم درست از آب درنیامد. وقتی کار درباره ریاست جمهوری را آغاز کرد گفتند مطلقا کسی کنار نخواهد رفت و وقتی کاندیداها نجیبانه کنار رفتند، گفتند جبهه به آنها ظلم کرده است!

قبل از مجامع ملی جبهه گفتند اطلاع موثق داریم می خواهید فلان آقا را حذف کنید بعد که همان آقا برگزیده شد گفتند زورتان نرسید! وقتی آقای رئیسی به صحنه آمد گفتند بر جبهه مردمی خروج کرده و وقتی بدل به کاندیدای آن شد، گفتند چرا جبهه یکپارچه پای کار آن نمی آید؟!

وقتی -با استدلال های آماری- اعلام کرد دو کاندیدا در صحنه می مانند گفتند در ایجاد وحدت شکست خورد و بعد که -با همان استدلال های آماری- پس از مناظره سوم، بر اجماع تاکید کرد گفتند "عقل" ندارد و ما بیشتر می فهمیم.

این گوی و این میدان، هر کس بازی بهتری می داند، کسی مانع او نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم با عدم اتحاد و اینها مشکلی ندارن ، تقاضای مردم دیده شدن و به حساب آمدنه.
همچنان مشکل اصلی کشور تبعیض، بی عدالتی و پارتی بازی است.
اینکه اهالی یک شهر به یک نفر که فوق لیسانس زبان داره ولی داره دستفروشی میکنه به عنوان نماینده شورای شهر اعتماد میکنن خیلی حرف داره جمنا یا هر کس دیگه اگه می خواهد درست تحلیل کنه اول باید این رو بزاره جلوش خوب بهش فکر کنه.
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
Iran, Islamic Republic of
ناکار آمدی رو میشه پشت پرده هیجان افرینی وارعاب برای مدت کمی پنهان کرد ،ولی احساسات همونقدر که زود جوش میاد ،زودم فروکش میکنه واونوقت که قبضهای اب وبرق وگاز و اجاره خونه و هزینه های زندگی درکنار بیکاری مردم دوباره جای احساسات رو گرفت ،دیگه دولت ،پشت دولت قبل هم نمیتونه قایم شه !چون خودش دولت قبله !
Iran, Islamic Republic of
آقاي محمدي اينقدر صغري ،كبري نكن . تجربه تمام انتخاباتها نشان داده برادران اصولگرا زماني موفقند كه كه انتخابات پرشور نباشه .براي نمونه مجالس هفتم ، هشتم ، ونهم يا شوراهاي شهر تهران در زمان آقاي چمران . و... در غير اينصورت هيچ شانسي براي پيروزي ندارند . شما هم اينقدر احساسي به قضايا نگاه نكن.
سید
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا تجربه نشان داده فقط زمانی اصلاح طلب ها ارام می شوند که به هر طریقی برنده باشند وگرنه مثل سال 88 شلوغ می کنند.
الآن با این همه کارشکنی شما برنده اید؟
این وسط 5 میلون رای باطل کردند تو کدام دوره سابقه دارد؟
Iran, Islamic Republic of
پس چرا شادی ها زود فروکش کرد اگر انتخاب براساس تعقل بود نه بر اساس جوگیری و هیجان و هراس، بنده با چندین نفر صحبت کردم به این نتیجه مستدل رسیدم، قدرت فریب دهی و فریب شکنی اصول گرایان ضعیف عمل کرد.، اگه دوسال ...
ناظر
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین حسن های این انتخابات رویش جبهه منسجم و مردمی نیروهای انقلاب بود
خدا قوت برادر
سرور
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی عزیز زحمت فراوانی کشیدید و اجرکم عندالله.کسی نمی تواند منکر پیروزی بزرگ جبهه انقلابیون اصیل شود تنها نکته ای که هست این است که جمنا از الان با توجه به شرایط زمان و همچنین روشهای ماکیاولیستی رقیب باید دقیق و مستمر کار را پیگیری کند.در آینده قطعا پیروزی با ما است.
Iran, Islamic Republic of
قطعا!مثل اين دفعه!
سیدحسین طبسی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محمدی
با سلام و عرض احترام
مردم انقلابی امروز که با تمام توان خود به یاری آقای رییسی شتافتند شاید ذره ای ایشان را نمی شناختند . اما آمدند به عشق رهبر و نظام و حفظ ارزشها ، چون آنها می دانستند که اگر روحانی بار دیگر رای بیاورد شاید 4 سال آینده نه تنها خبری از آرمان های نظام نباشد بلکه خبری از نظام نباشد.
ضمن تشکر از زحمات جبهه مردمی انقلاب اجازه بدهید تا توضیحاتی را ارائه دهم که بدانید در فکر های مردم انقلابی یا شاید برخی از آنها چه می گذرد و نظرشان چیست؟
: باید بگویم که ساز و کاری بس خنده دار و عجیب و غریب که شاید در دقایق آخر خراب کاری هم کرد به عنوان تشکیلات جمنا درست شد که هیچ کارنامه قابل دفاعی در بین برخی اعضای ارشد آن نیست و یا لااقل از ظرفیت آنها بخوبی استفاده نشد.
پس خوب است ابتدا برخی از اعضا و یا نزدیکان به این جبهه را بهتر بشناسیم و عملکرد آنها را لااقل در این چندساله بسنجیم، البته باز هم عرض کنم این نظر شخصی من و لااقل کسانی که نظراتشان را شنیده و دیده ام را می گویم.
1- سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی : ایشان یک خانم کارآمد هستند ما هم قبول داریم ، ولی در این 4 سال کجا تشریف داشتند؟ کجا بودند که لااقل از دستاوردهای وزارت خودشان دفاع کنند؟ آیا پذیرش خانم باردار در بیمارستان آرش جزء دفاع از عملکرد است؟ انتقاد به دولت است؟ طرح تحول سلامت را ارزیابی کرده؟ کجا تشریف داشتند این خانم وزیر سابق؟ چرا در هنگامه انتخابات سر و کله اشان پیدا شده است؟ دلیل محبوبیتشان چیست؟ دشمنی با احمدی نژاد و ایستادن مقابل وی؟ آیا چیزی غیر از این است؟
2- جناب مهندس چمران: برای ایشان که واقعا دلم می سوزد. چرا که دیگر به شورای شهر هم راه نیافتند و تنها تخصص ایشان در این 12 سال از بین رفت. کجاست کارنامه کاری ایشان در این 12 سال خدمت در شورای شهر و اگر براستی ایشان کارنامه درخشانی دارد چرا ما بی خبریم؟؟؟؟؟؟؟؟
3- جناب آقای محمود خسروی وفا: ایشان یک مرد تمام عیار است با همه خصوصیات اخلاقی خوب ؟ ولی واقعا سایز ایشان به این اندازه است؟
4- دکتر علیرضا مرندی: مرد با شخصیت و متین روزگارند. اما کارنامه ایشان در بین اصولگرایان چیست؟ فقط کتک خوردن در فتنه و مظلوم شدن ایشان؟ عملکرد ایشان در مجلس کجاست؟ اگر عملکرد درخشانی دارند که ما باید به آن ببالیم چرا بی خبریم؟
5- جناب دکتر یحیی آل اسحاق: چی بگم؟ خوبه یکی به نعل بزنم یکی میخ ، دقیقا مثل خود ایشان
6- دکتر حمید رضا حاجی بابایی: ایشان تایید صلاحیت هم نشد؟ چرا اصلا درمورد ایشان حرف بزنیم؟
7- دکتر نادر طالب زاده: بی شک فقط ایشان کارنامه ای قابل دفاع دارند و همگان نیز دیده اند.
8- شخص شخیص جنابعالی: فقط حرف

تا همین جا کافیست. مردیم از بس کارآمدی دیدیم. البته حجه الاسلام و المسلمین رحیمیان حسابش جداست ، از بزرگی شنیدم ایشان نزدیک به چپ ها بوده و بخاطر نظام و ولایت فقیه تغییر مسلک داده اند.
خب این عزیزان بالا آمده اند و برای ما رییس جمهور پیشنهاد داده اند و آن وضع مسخره در نظر سنجی هم که هیچ
بعد هم که ائتلاف و کناره گیری که بچه 2 ساله هم می توانست بفهمد کارایی ندارد.
جناب آقای محمدی به نظر رمز موفقیت اصلاح طلبان استفاده از همه ظرفیت هاست. آنها حتی همه تلاش خود را می کنند تا یک آبدارچی هم که شده در میان سازمان ها جاسازی کنند که اولا در موقع لزوم از وی استفاده کنند و ثانیا ارتباط خود را با همه جا نگه دارند و در موقع خاص حتی از همین کوچکترین ظرفیت هم استفاده کنند. پیام و نامه سرگشاده ابطحی به آیت الله رییسی را مطالعه بفرمایید . درست است که شاید تکه پراکنی و طعنه اش زیاد باشد ولی خواسته یا ناخواسته منطقی صحبت کرده است . شما جمنایی ها حتی نتوانستند در بین اصولگرایان وفاق ایجاد کنید. اگر دکتر جلیلی کاندیدا می شد محال بود که وی را موافق ائتلاف کنید. شما حتی نتوانستید کاندیداهایی را انتخاب کنید که موفق به تایید صلاحیت شوند. سرمایه گذاری روی دکتر زاکانی اشتباه محض بود. مگر ایشان از سال 92 تا کنون چه کرده بودند که الان تایید صلاحیت شوند؟ جناب بذرپاش چه کارنامه موفق و درخشانی دارند که کاندیدای شما بودند؟ شما حتی کاندیدا هم نداشتید . اگر آقای رییسی از آبروی خود نمی گذشت شما و تشکیلات جمنا یک NGO مردمی در حد اعلام نظر و صدور بیانیه هم نبود.
چرا بیخودی از تشکیلات جمنا دفاع می کنید.؟ چکار کرد؟
راستی چرا همش موقع انتخابات در مغازه را باز می کنید و بعد میروید تا چهار سال بعد؟
30 نماینده اصولگرای مجلس چه گلی به سر مردم تهران در 4 سال نمایندگی خود زدند؟ آیا واقعا کارنامه قابل دفاعی هست؟ اگر هم هست چرا هیچ کس خبر ندارد.؟ چه روشنگری برای مردم انجام شد جز فحش دادن به برادر رییس جمهور؟
ادامه دارد....
jalal
جناب چرا همه چیز رو برعکس می بینید احتمال می دهم از طیف جناب احمدی نژاد باشید که تمام تلاش تیم چند نفره اش زدن ریشه انقلابی ها شده است. اما به هر حال حرکت جمنا یک حرکت اصیل و ماندگار و توفنده بود چرا که یک مثال بزنید از حرکت آدمایی که شما قبولشان دارید که در یک مدت کوتاه بتونن 16 میلیون رأی در زمان شخص دریده های مانند روحانی جمع کرده باشند. عزیز جان اون چیزی که الان جبهه انقلاب اسلامی با آن می جنگد نفاق است که با تمام توان به میدان آمده است .پس اگر در جبهه مقابله با نفاق نیستی لااقل سکوت چیز خوبی است که بیشتر از این هیزم در آتش نیندازی.
Iran, Islamic Republic of
اگر الان هم که کار از کار گذشته در یک جمع خودی خود را نقد نکنیم پس کی اشتباهات خود را تصحیح کنیم؟ آیا نظر واقعی خود را نگوییم و فقط به به و چه چه کنیم تا دور بعد همین آش باشد و همین کاسه؟! تا کی هر منتقدی را با انگ منافق و طرفدار احمدی نژاد و غیره وادار به سکوت میکنید؟ عدم تحمل نقد نشانگر خودبینی و خودشیفتگی مستتر شخص است.
احسان
Iran, Islamic Republic of
قبولت دارم اخوی
این جماعت کسی را می خواست که اگر یک برچسب چسباندن، 10 برچسب از طرف مقابل نوش جان کنند، فقط احمدی نژاد همچنین توانایی داشت، برای همین با امثال جلیلی و سیدرئیسی که با حیا و دهان روزه در مناظره آمدند و طرف مقابل هرچه بود و نبود (که همه اش نبود بود) کمال دریدگی و نامردی را در حقش تمام کردند( با این حال نقطه فوق العاده مثبت قضیه بیداری 16 میلیونی بود) شکست این گفتمان ظاهری است اینقدر سیستماتیکش نکنید. اگر می خواهید زود و راحت ببرید و خون دل نخورید و صبور نباشید پس باید مثل خودشان بشوید
Iran, Islamic Republic of
از نفوذ شیطان وشیطان صفتان در بین صفوف خود میبایست پرهیز کنیم تا انشاالله پیروزیی که خدا وعده محقق شود؛ما فقط موظف به انجام وظیفه ایم وبس، نتیجه را خدا رقم میزند.
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم نمیخواهیم به وحدت برسیم. متاسفانه این روزها من تحلیل هایی میبینم که به شدت به جمنا حمله میکند. درست است نقص هایی داشته اما به عنوان یک طرح مقدماتی و یک مرکز فرماندهی اولیه، باید نقایص و کاستس ها را برطرف کنیم و هدفمندتر، هوشمندانه تر و فعال تر وارد شویم نه تنها در انتخابات بلکه در بسیاری جریانات سیاسی و اجتماعی دیگر. لطفا قدر این وحدت ولو کمرنگ را بدانیم.
سروش
Iran, Islamic Republic of
اول به خورد ذهن ملت دادن که یا باید صلح را انتخاب کنند یا تنش را، سپس افرادی مثل آقای دکتر زیباکلام همین کار را می خواهند با اصول گرایان انجام دهند مدام می گویند ببینید چه شکستی خوردید ببینید ملت شمارو نمی خواند، امثال او می خواهند به ذهن مان فرو کنند ما اشتباهی هستیم، بروید کمی نهج البلاغه بخوانید اگر می خواهید مسلمان و شیعه واقعی شوید، ما آنچه می کشیم از نفاق و دورویا همه اش ذره قابل قیاس با آنچه علی (ع) کشید نیست، اگر از نظر امثال دکتر زیبا کلام اصول گرایان پایگاهی در دل و ذهن مردم ندارم چرا اون همه تبلیغات مسموم از بی بی سی تا و... علیه اصول گرایان صورت گرفت، چرا به ملت اجازه ندادن در فضایی آرام منطقی بی اندیشن و انتخاب کنند؟ هیچکس امام حسین (ع) را در زمان جنگ یاری نکرد ولی امروز ... برادران و خواهران وظیفه ما بالا بردن بینش و بصیرت ملت و حل معیشت ملت است، اجازه ندهید کلیشه هایی علیه اصول گرایان را در ذهن ملت فرو کنند بعد شماها هی بدوید تا شاید این پیشداوری ها در مورد اصولگرایان را اصلاح کنید.
United States
سلام
از اين حرفها هميشه و همه جا هست
خواهشمنديم دلگير نشويد و با بزرگواري كار را ادامه دهيد تا انسجام نيروهاي انقلاب پابرجا بماند
اجرتان قطعا محفوظ است
مويد ياشيد
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقایون لحظه ی از کار خود پشیمان نشید!
البته اشتباهات
علی الخصوص اشتباهات رسانه ای وتبلیغاتی
وبرنامه ریزی برای تمامی اقشار
را کنار بگذاریم

انصافا کارتان عالی ونوید بخش روزهای خوب را میدهد
Iran, Islamic Republic of
جبهه انقلاب رو منحصر نکنید....لیست انگلیسی غیر انگلیسی نکنید...این به ضررتونه....از ما گفتن
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله جمنا در این برهه اتفاقا قوت قلب بود برای ما
ولی از کارشناسان مختلف و نظریه های مختلف بیشتر استفاده کنید تا اشتباهات کمتر بشه
قبول دارم واقعاً حركت جمنا بسيار ارزشمند و طاقت فرسا بود كه نتيجه متناسبي هم داشت.
سوال: جناب قاليباف خودش كنار رفت يا با تصميم جمعي جمنا انصراف داد . شفاف جواب بدهيد اين خيلي مهم است . چون حدس و گمان بر اين است كه چون سير آرا قاليباف به شدت رو به نزول بود قاليباف روغن ريخته را نذر ...... آيا در اواسط هفته آخر براي جمنا مسجل شده بود كه پيروز انتخابات نخواهد بود و بايد آراء تجميع مي گشت تا بتوان از آراي ارزشمندتجميع شده 16 ميليوني به عنوان ابزاري در برابر مبارزه با فساد و مطالبه گري از دولت روحاني استفاده كرد.

كاملاً شفاف سازي كنيد و ما فقط به اظهار و پاسخگويي جناب رحيميان (رئيس محترم) اعتماد داريم.
Iran, Islamic Republic of
مهم این است کارمان برای خدا باشد، اگر علی(ع) الگو ماست که سکوت کرد، این اواخر هم فرماندهان دفاع مقدس فقط به وظیفه و به باری که می خواستند بلند کنند فکر و عمل می کردند، اگر نیت خداست ما فقط به وظیفه عمل می کنیم، از یک نهال ضعیف مراقبت می کنیم، نه اینکه از ریشه درآوریم چراکه این فکر شیطان است. که می خواهد شک و تردید را جانشین اصلاح امور و حرکت به سوی حق کند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای محمدی و تحلیل دقیقشان
saman
Iran, Islamic Republic of
سلام
من بازی بهتری بلدم. اجازه میدن آقایون اصلا ما هم بیایم؟
ایمیلم هست . اگه جا واسه ما بود پیام بدید
Iran, Islamic Republic of
بعد انصراف قالیباف، ظرف چهار روز، رییسی در 7 استان از روحانی جلو زده، اگه به دور دوم میرفت و یک هفته دیگر زمان تبلیغات باقی بود، رییسی رای می آورد. افسوس که با نرسیدن تعرفه و...، کار انتخابات در مرحله اول تمام شد. بهرحال بازی سیاست همین است!
Iran, Islamic Republic of
لطفا مساله رو داخلی نکنین! ما باید اتحادمون رو حفظ کنیم و مطالباتمون رو از دولت بگیریم.
Iran, Islamic Republic of
بگذارید کودکان به بازی بچه گانه خود ادامه دهند اما شما در میدان آنها بازی نکنید و مستحکم این ائتلاف را ادامه دهید و رها نکنید تا به وقتش
به قول آقای قالیباف تازه مبارزه شروع شده است نگذارید این خون که در رگ اصولگرایی دویده متوقف شود اگر مردم بابت معیشتشان با شما همراه شوند زود تنها می شوید اما اگر بابت آرمانها بیایند پای همه چی ایستاده اند سعی کنیم آرمان گرایی و آرمان ها را بگسترانیم
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین دشمن آقای رئیسی اشخاصی بودن که عملا و صراحتا به رقیب فحش می دادند.
یکی نیست بگه اقا ، داداش دوران فحش تموم شده مردم از فحش دادن و کافر خطاب کردن دیگران استقبال نمی کنه ببینید طرف مقابل محترمانه به رقیب شما توهین می کنه راحت هم پذیرفته میشه
تازه ادعامون هم میشه که فقط ما مسلمونیم
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر عزیز جناب آقای محمدی
یکی از کسان نزدیک به پایداری با شما سخن میگوید
واقعا کار بزرگی را شروع کردید و راه برد محوریت تصمیم سازی توسط پدرخوانده هایی که معمولا از حرف دل مردم و بدنه نخبگان نیروهای انقلابی بیخبرند و معمولا در پی رفع مشکلات گروه خود هستند و با این نگاه خود محور حرکت نیروهای انقلاب را در این سالیان به شکست کشانده اند را بصیرانه به چالش کشیدید که حداقل ثمره اش امروز ارتقای وحدت کلمه بین سلایق مختلف انقلابی و 16 میلیون نه مطمئن به جریان ناکارامد فعلی اجرایی بود. در ابتدا که جمنا اعلام موجودیت کرد ادعای استفاده از نظر بدنه نخبگان انقلابی چندان باور پذیر نمینمود و حتی حضور چهره های خوشنام و محبوبی چون طالب زاده، رحیمیان و محمدی از زاویه فریبخوردگی این نفرات برای تقویت ویترین جریان قبلی جبهه متحد اصولگرایی تحلیل میشد چرا که حضور برخی سهم خواهان در هیات موسس و حمایت برخی دیگر که نامشان یادآور بازار سهام است این شائبه را تقویت میکرد. تا اینکه بعد از مشخص شدن ترکیب شورای سی نفره و از آن مهمتر عکس العمل بلادرنگ و دندان شکن شخص شما به سهم خواهانی که در زمان اعلام ورود مستقلانه آقای رییسی ایشان را آماج حملات آشکار خود ساختند و بر ضرورت حذف ایشان از دایره جمنا تاکید داشتند و به این وحدت شکنان اجازه تضعیف رییسی را ندادید نشان داد جمنا با جبهه متحد سابق تفاوتهایی اساسی دارد.
اما در ابتدای اعلان موجودیت جمنا که آقای پناهیان ضمن تایید این اقدام تصریح کردند این حرکت تازه در مرحله کارآموزی کار گروهی و تمکین به نظر جمعی در بین نیروهای انقلاب است و بلوغ این حرکت را در سالیان دیگر ترسیم کرد چندان کسی به این نقطه نظر توجه نکرد و شاید هواداران جمنا انتظار ضربه فنی جریان اجرایی فریبکار و بدون دستاورد را داشتند و امروز همین افراد نواقص حرکت جمنای نوپا را نمی توانند ببخشند. با این دیدگاه از همین امروز و بدون فوت وقت باید نگاهی واقع بینانه به دستاوردها و نقاط ضعف حرکت جمنا داشته باشیم تا در بزنگاه های بعد گرفتار بی برنامگی و خودشیفتگی کاذب نگردیم که در زمان برداشت تازه متوجه آفات محصول بشویم!
اما دلایلی که مانع از پیروزی اصلی جریان انقلاب شد عبارتند از اول دیر بودن شروع به کار ایده جمنا یعنی تنها چند ماه قبل از انتخابات. به بیان دیگر فرصت کافی برای پیشبینی حرکات شطرنج انتخابات وجود نداشت و ما معمولا در برابر وقایعی قرار گرفتیم که هیچ پیش بینی و راه حلی برای آن صورت نداده بودیم. نکته دیگر عدم ارتباط گیری با بخش مهمی از دلسوزان انقلاب یعنی جبهه پایداری بود. امروزه گذشت زمان نشان داده که نظر پایداری در ندادن نقش محوری به امثال طیف لاریجانی و سهم طلبان مدعی اصولگرایی که در این انتخابات علیرغم حضور در هیات موسس جمنا بنا بر منافع حزبی به حرکت جمعی جمنا وفادار نماندند و بعد از گذشتن خرشان از پل انتخابات با رقیب بستند حرف درستی بود. اصولگراها در ادوار گذشته بین ائتلاف با پایداری و افراد سهم خواه مذکور سهم خواهان را برگزید و حملات بی سابقه ای را به پایداری کرد. امروز مشخص شد که پایداری و جلیلی بدون هر گونه منفعت شخصی و حزبی تنها به دلیل مصالح انقلاب از فرد اصلح حمایت میکنند حتی اگر از دایره معرفی کنندگان کاندیدا خارج بوده باشند. پس وقت آن است که جمنا خود را وسیعتر تعریف کند و دلسوزان واقعی که تنها بر اصل عدم قربانی کردن کارامدی به پای سهم خواهان تاکید میکردند را از خود تلقی کند. این که در این دوره جمنا و پایداری به گزینه واحد رسیدند نشان از امکان پذیری وحدت واقعی و نه تاکتیکی بین آنهاست. اشتباه دیگر دیر بودن مشخص شدن کاندیدای نهایی یعنی آقای رییسی بود چرا که در این دوره ایشان آمادگی کمی در رقابت از خود نشان دادند. علیرغم اینکه در شطرنج این دوره حریف وزیر ورخ نداشت (خالی بودن کامل کارنامه حریف در این دوره و وجود انبوهی از گافها و وعده ها و تکذیبها) به دلیل عدم شناسایی از پیش ترفندهای محدود و منفعلانه او در بازی انتخابات چون فرافکنی به دولت قبل و رقیب هراسی و و مشخص بودن پاشنه آشیل او یعنی برجام هیچ برنامه خاصی در مناظرات پیش بینی نشده بود. آیا نمیشد تیمی از مدتها قبل فضای مناظرات را پیش بینی کند که در مناظره سوم این گونه از حملات حریف بدون ساز و برگ سردرگم نباشد؟! آیا نمیشد برنامه مدونی برای به کار گیری موثر انبوهی از بدنه نخبه دانشگاهی و حوزوی و ... که اقدامات خودجوش آنها در تبلیغات نشان داد پای کار هستند از قبل ایجاد میشد تا به جای تحیر این نیروها بتوان آحاد جامعه را آگاهی بخشید. امروز باید بپذیریم که تصمیم انصراف آقای قالیباف در شرایطی که رای حریف لب مرزی بود آشکارا تصمیم اشتباهی بوده است. افراد غیر متخصص هم این تصمیم را کشنده تلقی میکردند که دیدیم بخش بزرگی از رای قالیباف به سبد رییسی نرفت و هیچ کس را به اندازه دولت بیکارنامه خوش حال نکرد.
Iran, Islamic Republic of
تازه دوزاريت افتاده كه چرا در مجلس و رياست جمهوري و شوراي شهر باختيد ..!! بابا انتخابات تمام شد .... و با اين اوضاع تا دو دوره بعدي هم شماها بازنده ايد ...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید کاندیدای بهتر از زاکانی بذر پاش معرفی میکردید.اصولگراها یه اشکال اساسی دارن و اون اینکه خیلی دیر شروع کردید به جز آقای جلیلی باید مردم در شهرستان ها اگاهیشونا ببرید بالا در حرف نه به عمل .و دوم اینکه خیلی اتحاد نداشتید اولش.برا شروع خوب بود . نیروهای جم نا باید هماهنگتر بشن و روی مسائل فرهنگی و اجتماعی کارکنان.
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی حیف آدرس ننوشتی تو را به خدا ی آدرسی چیزی میدادی تاواسط بنوسم منی که سیاسی هم نیستم علت باخت شما رو می دونم چطور شما میگی اینگوی و این میدون