شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نشت رادیواکتیو از سایت زباله‌های هسته‌ای واشنگتن

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 520529
سایت "دابل شل تانک‌ای زی- ۱۰۱ " در واشنگتن محل ذخیره بیش از ۸۰۰ هزار گالن زباله هسته‌ای است.
به گزارش جهان نيوز، پایگاه اینترنتی ایندیپندنت گزارش داد؛ در پی شناسایی اثراتی از رادیو اکتیو روی لباس یکی از کارگران سایت زباله‌های هسته‌ای واشنگتن، مقامات آمریکایی دستور بررسی احتمال نشت رادیو اکتیو از این مرکز را صادر کردند.

در همین حال، پیمانکار مرکز نگهداری از رودخانه واشنگتن نیز از افزایش سطح اشعه رادیویی موسوم به "کرالر" در این رودخانه خبر داد که به نظر می‌رسید از مخزن زباله‌های هسته‌ای به آب رودخانه نشت کرده است.

"جی اینسلی"، فرماندار واشنگتن ضمن اعلام وضع فوق العاده، با ارسال دستوری خواستار برقراری تهویه امن و ممانعت از خوردن و آشامیدن در این سایت شد.

"پیتر بنگنسون"، سخنگوی مرکز نگهداری از رودخانه واشنگتن (WRPS) در این باره گفت: تمام اقدامات در زمینه ضدعفونی و حذف اثرات رادیو اکتیو انجام شده و آلودگی غیر از دو مورد مشاهده نشده است. با این حال، تحقیقات درباره احتمال نشت رادیو اکتیو ادامه دارد.

گفته می‌شود در حادثه فرو ریختن یکی از تونل‌های در دست احداث این سایت که هفته گذشته رخ داد، صد‌ها کارگر مجبور به پوشیدن لباس‌های مخصوص و رعایت نکات ایمنی شدند. سایت "دابل شل تانک‌ای زی- ۱۰۱ " محل ذخیره بیش از ۸۰۰ هزار گالن زباله هسته‌ای است.

مخزن زباله‌های هسته‌ای در جنوب واشنگتن واقع شده و به مدت ۷۰ سال محل تولید پولوتونیوم بوده است. پیمانکار خصوصی نگهداری از رودخانه واشنگتن (WRPS) طی قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری با دولت آمریکا، وظیفه پاکسازی ۵۶ میلیون گالن زباله شیمیایی و هسته‌ای را از ۱۷۷ مخزن زیرزمینی رادیواکتیو برعهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *