جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۸

توضیحات کدخدایی درباره نحوه رسیدگی به شکایات

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 520460
سخنگوی شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به شکایات در انتخابات ریاست‌جمهوری توضیحاتی را ارائه داد.
توضیحات کدخدایی درباره نحوه رسیدگی به شکایات
به گزارش جهان نيوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به شکایات در انتخابات ریاست‌جمهوری توضیحاتی را ارائه داد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت:

قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مقرر می‌دارد:

‌ماده 78- اعلام نتایج رسیدگی به شکایات انتخابات ریاست‌جمهوری از طریق رسانه‌های گروهی از اختیارات شورای نگهبان است.

ماده 79- شورای نگهبان ظرف یک هفته و در صورت ضرورت حداکثر 10 روز پس از دریافت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نظر قطعی خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور از طریق رسانه‌های گروهی نتیجه نهایی را به اطلاع مردم خواهد رساند.

ماده 80- هیات‌های اجرایی موظفند از تاریخ اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای انتخابات، شکایات واصله را ‌بپذیرند و ظرف بیست ‌و چهار ساعت در جلسه ‌مشترک هیات اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در شهرستان مربوطه به آن‌ها رسیدگی نمایند و نتیجه را صورت‌ جلسه نموده و به وزارت کشور اعلام دارند.
‌تبصره 1- کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف سه روز از تاریخ اخذ رای شکایت مستند خود را به ناظرین شورای نگهبان یا دبیرخانه این شورا نیز تسلیم دارند.

تبصره 2- شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (‌در صورت‌ داشتن تلفن) و اصل امضاء شاکی را داشته باشد.

تبصره 3- در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه داوطلبان انتخاباتی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افتراء داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

‌تبصره 4- طرح و بررسی شکایات در مورد افراد محرمانه بوده و افشای آن ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی اگه واقعا تخلف گسترده ای باشه شورای نگهبان اعلام میکنه؟؟!!
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
والله ، بالله ، تااله . اگر به اعتراض های مطرح شده رسیدگی نشود و بنا بر مصلحت اندیشی رفتار شود حقمان را از مسئولین رسیدگی کننده و متقلبین می گیریم . البته در پل صراط و چه خوب دادگاهی است دادگاه الهی . لطفا این متن را به اطلاع مسئولین برسانید . علی برکته الله وعده ما سر پل صراط
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت ما حق به هم زدن نظم و آرامش کشور رو نداریم
دوست قلی
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا قلیدون که گفته سر پل صراط ما مرد منطق و فکریم نه مدعیان دروغگو که فقط شلوغ کاری بلدند و در به اتش گشیدن اقتدار ملی در سال 88 بزرگترین خیانت را به ملت بزرگ ایران کردند . و جالبتر اینکه فقط خودشان را صاحب فکر منطق و اعتدال می دانند .
Iran, Islamic Republic of
مامی دانیم اشوب سال 88 یعنی چه و برای چه اشوب شد
ما می فهمیم که نباید اشوب کرد تا باز راه برای شاد کردن دشمنان باز شه و وزرای دولت داری شرکتهای واردات بقیه رو متهم به کاسبان تحریم کنند و کیسه هاشون رو پر کنند
ما انسانهای عاقلی هستیم که اعتراض مون رو از مسیر قانونی پیگیری می کنیم و هوچیگری نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
آقای کدخدایی یک مقدارمحکمتر؛ شورای نگهبان ؛ نگهبان آرائ مردم باید باشد؛ از هیاهوی غوغا سالران بد اخلاق نترسید.
علی
Iran, Islamic Republic of
ایا کسی مرتکب جرمی شده باشد چه رسیده گی ارا را باطل می کنند پس کاری نکنند بهتر است همین است چه خوشتان بیاید چه نیاید
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم خدمت آقای کد خدایی ، اگر توجه به اشک مادر و بچه ها در وجود شما تاثیر می گذارد و اشک پدران کارگری که به چه شوق و اشتیاقی آمدند پای صندوقهای رای ولی با در بسته مواجه شدند وهزار بهانه ای که از این دولت سر زد تا جلوی رای دادن را در بعضی از جاها بگیرد ، خواهشا به حق مردم با قاطعیت رسیدگی کنید تا مبادا اشک یتیم دامن شما را بگیرد و با قاطعیت برخورد کنید که خداوند پشت و پناه شماست چرا که حق مظلومان را از بعضی از ظالمان می گیرید یاعلی