سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۱۲
بیانیه محمد باقر قالیباف:

مرحله پاسخگویی به مطالبات مردم آغاز شده/ منتقدین باید به مطالبات به حقِ مردم بپردازند

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 520393
شهردار تهران در بیانیه‌ای تأکید کرد برای جلوگیری از خودکامگی در اداره‌ی کشور، این منتقدین هستند که باید در چارچوب‌های قانونی به طرح مطالبات به حقِ مردم بپردازند.
مرحله پاسخگویی به مطالبات مردم آغاز شده/ منتقدین باید به مطالبات به حقِ مردم بپردازند
به گزارش جهان نيوز؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای درباره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد مرحله‌ی اقدام و پاسخگویی به مطالبات مردم آغاز شده و برای جلوگیری از خودکامگی در اداره‌ی کشور، این منتقدین هستند که باید در چارچوب‌های قانونی به طرح مطالبات به حقِ مردم بپردازند

متن بیانیه قالیباف به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مشارکت با شکوه مردم و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، سرانجام در 29 اردیبهشت با انتخاباتی پایان یافت که زیبنده جمهوری اسلامی ایران بود و بار دیگر مشروعیت و کارآمدی آن را به همگان یادآور شد. انتخاباتی سالم، بدون ناامنی و با مشارکت بالای همه‌ی مردم. بنده به نوبه‌ی خود این حضور حماسی را به همه‌ی مردم، رهبری عزیز و رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گویم.
رقابت‌های انتخاباتی امروز با اعلام نتایج به ایستگاه آخر رسید. در همه جای دنیا قاعده مردم‌سالاری این است که رقابت‌ها با پایان انتخابات تمام شده و پس از آن اقدام و عمل برای تحقق منافع و اهداف ملی آغاز شود که طبیعتا در نظام مردم‌سالاری دینی این مهم ضرورتی مضاعف دارد. اما واضح است که هم پیروز انتخابات و هم منتقدین ایشان حق و وظایفی دارند که رعایت آنها، ضامن بقای مردم‌سالاری دینی است.
ما با شعار دولت مردم، طرح مطالبات معترضان به وضع موجود و مبارزه با 4 درصدی‌هایی که با قانون‌شکنی و یا دور زدن قانون تعطیلی تولید داخلی، بیکاری، رکود فراگیر، فساد و نابرابری را به ارمغان می‌آورند، وارد کارزار انتخاباتی شدیم و معتقدیم این مفاسد، ریشه‌های عمیقی در رابطه‌ی میان قدرت و ثروت دارد که هر دولتی باید برای اصلاح این رابطه اقدامی فوری کند.
طبیعتا با پایان دوره‌ی رقابت‌های انتخاباتی و قول‌ها و وعده‌های نامزدها، مرحله‌ی اقدام و پاسخگویی به مطالبات مردم آغاز می‌شود و برای جلوگیری از خودکامگی در اداره‌ی کشور، این منتقدین هستند که باید در چارچوب‌های قانونی به طرح مطالبات به حقِ مردم بپردازند و با شفاف‌سازی امور، مانع دور زدن قانون و فرار از نظارت‌های قانونی عده‌ای خاص و تشدیدِ نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور شوند.
ما متعهد می‌شویم تا وعده‌های مطرح شده دولت در جریان انتخابات را تا زمان عملی شدن این وعده‌ها پیگیری کنیم و همچنین وظیفه خود می‌دانیم که از هر اقدامی برای تحقق اهداف ملی و پیگیری مطالبات 96 درصدی‌ها، با اولویتِ رسیدگی به مستضعفین و محرومین و اقشار کم درآمد، با تمام توان حمایت کنیم.
محمدباقرقالیباف 96/2/31

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب قالیباف من به خاطر یک اشتباه از شما گله دارم. شما آمار ویژه خواران را 4 درصد اعلام کردید ولی این افراد 4 دهم درصد هستند
Iran, Islamic Republic of
درود برشما سردار عزیز
مرحبا بر اقدام ایثارگونه شما،حقا که هنوزم
سردار میدانهای سخت هستید.
خداوند یار ویاور شما سرداران عزیز انقلاب
باشد ان شاءالله.
علی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین عیب شما اصول گرایان اجازه دادید آنها هر انگی رو به شماها بزنن،احساساتی، خشونت طلب، محدود کننده و...
Iran, Islamic Republic of
خدایی نکرده قصد مقایسه ندارم
ولی روش تزویر همینه,مردم باید به درایت لازم برسن!
بخاطر بیارید وقتی حضرت علی علیه السلام در محراب مسجد کوفه شهید شدند عده ای گفتن مگر علی هم نماز میخواند؟...
حقگو
Iran, Islamic Republic of
سلام، این اشکال جریان مخالف رئیس جمهور و سیاست هایش نبود، این اخلاق متکبرانه و بی تقوایی اوست که به خود اجازه می دهد به گروه مقابل خود توهین کند، در گذشتۀ نسبتا دور هم از او سراغ داریم که در داخل مجلس گروهی را برای تحمیل وادادگی در دفاع مقدس ایجاد کرده بود و نام آن را « عقلای مجلس» گذاشته بود !! گویا به زعم ایشان مابقی نمایندگان بی عقلند. که حضرت امام (ره) آن جلسه را تعطیل کرده بود. از این شازده منتظر توهین ها و بی حرمتی های بیشتر هم باشید ، البته از اولین سخنانش شروع کرد، خداوند دهانهایی که به ظلم باز می شود را خودش ببندد.انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
معیار انقلابی بودن مشخص است، و آن هم در خط امام و رهبری بودن است، حال چه مدیران و خواص و چه عوام . معیار انقلابی بودن روشن و واضح است، حال ببینید چه کسانی دارای معیار ها هستند، مثلا اشرافی گری یکی از خطوط قرمز است، یا استکبار ستیزی با ...
به راحتی روشن میشود چه کسانی دارای معیار ها هستند یا چه کسانی دارای معیار ها نیستند.

ضمن آنکه ما انحصارا خود را انقلابی نمی دانیم بلکه میگوییم آقای روحانی، اشرافی گری برای یک انقلابی قابل قبول نیست و شما که میخواهید انقلابی باشید این اشرافی گری با انقلابی بودن در تضاد است. و همچنین نکات دیگر.
حال، اگر طرف مقابل بی اخلاقی میکند مشکل از خودشان است، همچنانکه معاویه به امیر المومنین و امام حسن و ... انواع دروغ ها را بست و با سلطه رسانه تبلیغ کرد.

تا جایی که امیر المومنین فرمودند:
معاویه از من سیاستمدار تر نیست بلکه اهل دروغ و دغل است ، اگر بدی دروغ و دغل نبود و من مثل او بی تقوا بودم معاویه هیچ کاری نمیتوانست بکند از طرف دیگر هم معاویه با همه دروغ و دغل باز هم حریف من نیست.

اینها یعنی من امیر المومنین سیاستمدار ترین عالم هستم.

و این یعنی من انقلابی هستم و دیپلمات نیستم
کامران
Iran, Islamic Republic of
سلام سردار در پناه حق باشید
سرور
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافت و شجاعت و از خود گذشتگی ات دکتر عزیز.
درود بر سید پاک و دانشمند میر سلیم.
درود بر سید شجاع و مردمی رییسی.
ما به شما افتخار می کنیم و از تهدید و تزویر باکی نداریم.آینده از ما است.
Iran, Islamic Republic of
مگه بازنده ها هم شرط میذارن؟؟همین روحیه طلبکاری همیشگی تون عامل شکست شما شده.جناح شما به یک پوست اندازی بزرگ و جدا شدن از نهادهای قدرت،ایجاد گفتمان جدید و دیدن واقعیتهای جامعه نیاز داره تا بتونه در سپهر سیاسی کشور بمونه و از گردونه رقابتها حذف نشه.لطفا هرچه سریعتر شروع کنیداینقد هم از لفظ انقلاب استفاده نکنید بقیه مردم ضد انقلاب نیستند.اصلاچرا خودتونومعادل انقلاب قرار میدین؟کی این حقو بشما داده؟؟؟؟ اندکی تفکر!!!!
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود می پندارد
Iran, Islamic Republic of
در داخل کشور هیچ بازنده ای وجود نداره. بازنده ها فقط دشمنانی هستند که فکر نابودی نظام رو درسر دارند.این که کاندیدای مورد نظر عده ای از مردم ایران رای نیاورده دلیل بر بازنده بودن اونا نیست.
و دوم اینکه واقعیت های جامعه از دید شما شاید متفاوت باشه با دید یک جمعیت دیگر.پس بقیه رو نتهم به واقعیت گرا نبودن نکنید.
سرور
Iran, Islamic Republic of
این کامنت چه ربطی به من داشت! به قول شاعر:
توانا بود هرکه دانا بود..... ولی افتاد مشکلها