سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲

وبای صهیونیستی دامنگیر یمن

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 520363
طی روزهای اخیر 242 یمنی بر اثر ابتلاء به بیماری وبا در این کشور کشته‌ شده‌اند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت، سرعت شیوع وبا در فقیرترین کشور جهان عرب را «بی‌سابقه» گزارش کرده است.
وبای صهیونیستی دامنگیر یمن
به گزارش جهان نيوز؛ وبگاه خبری-تحلیلی «وترنزتودی» در مقاله‌ای شیوع این بیماری را نیز ناشی از خباثت صهیونیست‌ها دانسته که این‌بار گریبانگیر مردم مظلوم یمن شده است: استفاده از تسلیحات کشتار جمعی، سلاح‌های بیولوژیک، بمب‌های خوشه‌ای و گاز سارین بدون وجود شبکه دولت‌های دست‌نشانده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، دیکتاتورهای مقوایی و گروه‌های قاچاق موادمخدری که همگی پایه‌های امپراتوری جرم و جنایت‌اند، غیرممکن به‌نظر می‌رسد.
شیوع وبا در یمن ‌اکنون رسماً «مشکوک» به‌نظر می‌رسد. احتمال زیادی وجود دارد که این جنگ بیولوژیک به نیابت از آمریکا و توسط عربستان‌سعودی و رژیم‌صهیونیستی صورت گرفته باشد. سعودی‌ها تسلیحات ممنوعه را از اسراییل تحویل گرفته‌اند. ما با جنگی مواجهیم که ایالات‌متحده در حالی که حامی اصلی گروه القاعده است، هرازگاهی به حمله به مواضع آن وانمود می‌کند.
این نوع رفتار همیشگی و همواره ناامیدکننده بوده است. شواهدی در دست است که عربستان سلاطین موادمخدر را مزدور خودساخته و به گفته «جف اسمیث» فیزیکدان و ناظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دست‌کم یک‌مرتبه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در خاک یمن آزمایش کرده که فیلم‌های مربوط به آن در اینترنت موجود است.
بازیگران دخیل در جنگ یمن، پیشینه طولانی در استفاده از سلاح‌های ممنوعه، اقدامات وحشیانه، تروریسم و سبعیت علیه غیرنظامیان و افراد بی‌گناه دارند. آن‌ها می‌دانند که بدین دلیل محاکمه نخواهند شد زیرا از دوستان قدرتمندی در واشنگتن برخوردارند و جریان رسانه‌ای در دنیا در کنترل آنهاست. در هفته جاری شاهدیم که اعضای این حلقه باردیگر سراغ سوریه رفته‌اند. همزمان گفته می‌شود گروه القاعده در یمن تمامی منابع آبی در این کشور را به باکتری وبایی که با اهداف کشتار انسان‌ها ابتدا در لیبی تولید شده، آلوده کرده است.
اما وقتی بدانیم که تروریست‌های «هاگانا» تحت امر«مناخیم بگین» بین دسامبر سال ۱۹۴۷ تا ماه مه ۱۹۴۸ به‌منظور پاکسازی قومیتی و هموارتر کردن راه برای شکل‌گیری رژیم جعلی اسراییل، چاه‌های آب فلسطینیان را با عامل بیماری حصبه و اسهال آلوده کردند، از خباثت جدید این رژیم چندان متعجب نمی‌شویم.
در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که پس از جنگ ۶ روزه و پیروزی برق‌آسای صهیونیست‌ها در جنگ علیه کشورهای عربی، این رژیم درصدد برآمد تا تهدیدی جدی را در مرزهای غربی مصر ایجاد کند. این موضوع همزمان شد با تصمیم دولت «شارل دوگل» در فرانسه مبنی بر قطع یک‌جانبه رابطه نظامی این کشور و ناتو. در آن سال (۱۹۶۶) ژنرال دوگل در نامه‌ای از «لیندون جانسون» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا خواست‌‌ ‌با توجه به کنار کشیدن فرانسه از مجمع فرماندهی ناتو، آمریکا و کانادا نیروهای‌‌ ‌نظامی خود را هرچه سریع‌تر از خاک فرانسه خارج کنند که بدین‌ترتیب آمریکا عمق استراتژیک خود را در بخشی از اروپا از دست داد.
این فقط لیبی بود که با موقعیت استراتژیک خود بر مدیترانه فرمانروایی می‌کرد و با جمعیت اندک، منابع سرشار نفتی گنجی بزرگ برای آمریکا به‌شمار می‌رفت. اسراییل در آن زمان اعلام کرد می‌تواند لیبی را برای ایالات‌متحده به ارمغان آورد. با کودتای ژنرال معمر قذافی و در دست‌گرفتن قدرت در طرابلس، مشارکت رژیم اشغالگر در لیبی بلافاصله شروع شد و صهیونیست‌ها آموزش نیروهای سرویس امنیتی و دیپلمات‌های این کشور را برعهده گرفتند.
ماجرای عملیات تروریستی لاکربی و مرکز تفریحی برلین -که اجرای آن به نیروهای قذافی نسبت داده می‌شود- در سال‌های حکومت وی، فقط برای گمراه‌کردن اذهان صورت گرفت و حتی حمله آمریکا به لیبی در سال ۱۹۸۷ با هماهنگی کامل با مرکز کنترل هوایی آن مستقر در لیبی انجام شد.
این در حالی بود که در سال ۱۹۷۵ اسراییل توافق‌نامه تسلیحاتی را با آفریقای‌جنوبی به امضا رساند که با کمک فرانسه، بریتانیا، ایالات‌متحده، لیبی، آفریقای‌جنوبی و این رژیم برنامه تولید تسلیحات هسته‌ای، بیولوژیک و شیمیایی را آغاز کردند که نهایتاً برنامه مزبور منجر به این شد که آفریقای‌جنوبی توانست نخستین بمب هسته‌ای خود را در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۷۹ آزمایش کند. البته این برنامه پس از فروپاشی رژیم آپارتاید در آفریقای‌جنوبی و انتقال ۹ بمب اتمی از خاک این کشور (با وساطت دیوید کامرون که در آن زمان ۲۵ سال داشت) متوقف شد.   از سویی، در سال ۲۰۰۳ قذافی با آشکار ساختن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود رسماً اعلام کرد وی به جنگ علیه ترور آمریکا پیوسته است و درهای زرادخانه موشکی خود را به روی بازرسان غربی گشود.
پس از آن بود که دولت بوش پسر، هزاران نفر از نیروهای سازمان سیا را به لیبی منتقل کرد و قذافی به نیروی ایالات‌متحده در جنگ‌های صلیبی بوش علیه اسلام تبدیل شد. ادعا می‌شود قذافی فرزند زنی یهودی بوده است. در همین ‌زمان شرکت‌های نفتی آمریکایی-انگلیسی چون هالیبرتون و بریتیش‌پترولیوم اقتصاد لیبی را دست گرفتند.
اسراییل همواره خواهان استفاده از تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی بوده چراکه این سلاح‌ها به‌راحتی قابل حمل و نقل بوده و کاربرد آن نیز چندان دشوار نیست. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رژیم اشغالگر اما جغرافیای محدود آن است. بنابراین صهیونیست‌ها مجبور بوده‌اند تحقیقات در زمینه‌ هسته‌ای یا بیولوژیک خود را در خاک برخی کشورهای دیگر انجام دهند. به‌عنوان مثال شواهد نشان می‌دهد تحقیقات هسته‌ای اسراییل و آفریقای‌جنوبی همچنان در سال‌های اخیر ادامه داشته است.
علاوه براین، گفته می‌شود در بخش‌های غربی کشور بحران‌زده موریتانی، در تاسیساتی زیرزمینی در معدن سنگ‌آهنی که متعلق به نخست‌وزیر سابق آفریقای‌جنوبی است، برخی ابزار آلات هسته‌ای آمریکا تعمیر و بازیابی می‌شود که کشورهای مختلفی ازجمله عربستان سعودی در این تاسیسات فعالیت دارند.
از سوی دیگر، شرکت «بچل» از سال ۲۰۰۶ در خاک لیبی مرکز تحقیقات تسلیحات شیمیایی را راه‌اندازی کرد که بنا به آنچه در سایت ویکی‌لیکس از نامه‌های دیپلماتیک آمریکا افشا شده، ایالات‌متحده کاملاً به این موضوع آگاهی داشته که در این مرکز تسلیحات بیولوژیک تولید می‌شود. این مرکز قبل از افتتاح لابراتوار «لوگر» در تفلیس گرجستان بزرگترین مرکز در نوع خود بود.
علاوه براین، ژاپن در جنگ‌جهانی دوم از وبا به‌عنوان سلاحی بیولوژیک علیه نیروهای چینی استفاده کرد و با آلوده‌ساختن هزار چاه آب در چین، موجب مرگ ده هزار نفر در سال ۱۹۴۱ شد که ۱۷۰۰ نفر از آنها نیروهای ارتش ژاپن بودند چراکه در آنزمان نتوانست از شیوع این بیماری در میان نیروهای خود جلوگیری کند.
رژیم آپارتاید آفریقای‌جنوبی نیز از عامل وبا در جنگ داخلی این کشور علیه مخالفان خود استفاده کرد. همچنین دولت بعثی عراق نیز در برنامه تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک خود که از سال ۱۹۷۴ آغاز شد، استفاده از عامل وبا را تحت مطالعه قرار داده بود؛ اما امروزه شاهد استفاده از این سلاح بیولوژیک باردیگر در یمن هستیم؛ جایی که تعداد مبتلایان به وبا در آن در چند روز اخیر بالغ بر ده هزار نفر شده و صدها نفر نیز بر اثر ابتلاء به این بیماری جان باخته‌اند.
منبع: صبح نو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *