شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۶۹

حسن روحانی رأی آورد یا پیروز شد؟/ یک هنرمند بزرگ!

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 520284
روحانی واقعاً هنرمند است. او اثبات کرد هدف وسیله را توجیه می‌کند. اما کاش این کار را با لباس پیامبر نمی‌کرد. او اکنون رئیس جمهور ماست اما با شاخص‌های دموکراسی رأی آورد نه مردم‌سالاری دینی.
حسن روحانی رأی آورد یا پیروز شد؟/ یک هنرمند بزرگ!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سازمان مجاهدین انقلاب در تاریخ ۱۳۸۸/۰۳/۱۸- یعنی چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری – طی نامه‌ای به رئیس جمهور وقت، انتخابات ۱۳۸۴ را نیز زیر سؤال برد و خطاب به ایشان نوشت: «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از آنجا که انتخاب شما را، انتخابی ناسالم و بر اساس دوپینگ‌های خلاف قانون می‌دانست و بنابر دلایل دیگری که ذکر آن را در این نامه ضروری نمی‌داند، طی چهار سال که پست ریاست جمهوری را به ناحق! تصاحب کرده‌اید هرگز شما را مستقیماً مخاطب قرار نداده و از شما به عنوان رئیس جمهور نیز نام نبرده است.» گیرنده‌ این نامه چهار روز بعد با ۲۵ میلیون رأی دوباره رئیس جمهور شد اما مدعیان انحصاری دموکراسی نه او را رئیس‌جمهور دانستند و نه رأی را سالم قلمداد کردند.

قطعاً نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی از این الگو برای روحانی استفاده نمی‌کنند؛ هم او را رئیس جمهور می‌دانند و هم به رأی مردم تمکین خواهند کرد. اما به واسطه آنچه در ادامه خواهد آمد و مبتنی بر «شالاتانیزم محاوره‌ای» و مواجهه‌ای که روحانی در انتخابات با نظام داشت، ما از الگوی آقای نوبخت استفاده می‌کنیم که در برنامه شناسنامه گفت: «‌ما هیچ موقع دلمان با رئیس‌جمهور سابق صاف نشد»، روحانی رأی آورد و رئیس‌جمهور است اما پیروز نشد. در فرهنگ ایرانی – اسلامی هیچ آورده‌ای پیروزی قلمداد نخواهد شد مگر با اخلاق، یک‌رنگی، صداقت و تواضع همراه باشد. بنابراین روحانی پیروز این صحنه نبود، پیروز کسی است که وقتی پایه‌های رأی را لرزان می‌بیند به هر دستگیره‌ای برای نجات دست نیندازد و هدف وسیله را توجیه نکند.

قطعاً‌ روحانی در این چهار سال از کنش نفس لوامه عذاب خواهد کشید و این عذاب زمانی برافروخته خواهد شد که لباس پیامبر را در تن خود حس می‌کند. علاوه بر آن تفاوت رأی امسال روحانی با رأی ۱۳۹۲ بیش از ۶ درصد یا حدود ۵ میلیون نفر است. برای این پنج درصد چه‌ها که نکرد. او وقتی مشاهده کرد که عمل چهار ساله رأی را به ۵۱ درصد قبلی هم نمی‌رسد از برائت از اعدام منافقین تا به کارگیری بیت امام، از بی‌بی‌سی فارسی تا آمدنیوز، از ظریف تا خاتمی و از تدلیس تا حمله به نهادهای دیگر، از چنگ‌اندازی به صورت نظام تا تهدید وحدت ملی، از تولید دهها مسئله حقوق بشری برای تشدید تحریم‌های غیرهسته‌ای تا بیرون کشیدن هاشمی از قبر و... در دستور کار قرار داد.

روحانی واقعاً یک هنرمند بزرگ است. زمانی که در بدو ورود به قدرت در سال ۱۳۹۲ اعلام کرد:«هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم» نمی‌دانستم که خود نیز به همین الگو پایبند است و این هنر را از زمانی که احساس کرد رأی به سختی در حال رشد است به کار گرفت و موفق شد. او الگوی خوبی برای رقابت ارائه کرد اما نه در چارچوب مردم‌سالاری دینی که در قالب دموکراسی غربی قابل بازنمایی است. اما منطق اینکه روحانی را هنرمندی چیره‌دست می‌دانیم چیست؟ اسناد این هنرمندی را چگونه باید رؤیت کرد.

- این هنر روحانی است که هم پرچمدار آزادی است و همزمان در همین انتخابات، دولت او ده‌ها شکایت از رسانه‌ها را به دادگاه فرستاد.

- این هنر روحانی است که در عین شعار:«تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم ‌برمی دارم» به عنوان مقام عالی‌رتبه کشور ده‌ها مسئله حقوق بشری برای تشدید تحریم‌های غیرهسته‌ای تولید کرد که می‌توان از آن به آزاد نبودن جوانان، دانشگاه‌ها، زنان و اعدام و زندان نام برد.

- این هنر روحانی است که با حملات به صدا و سیما، قوه‌قضائیه و نیروهای مسلح کلاه گشادی را بر سر رأی‌دهندگان گذاشت و آنان را از پرونده خالی و برنامه آینده دور کرد. اما اگر آن مجموعه‌ها هر اشکالی هم داشته باشند در فردای انتخابات ارتباطی به رئیس‌جمهور پیدا نخواهد کرد و کسی مطالبه‌ای از او نمی‌کند و قانون نیز وظیفه‌ای برای رئیس‌جمهور در این‌باره مشخص نکرده است.

- این هنر روحانی است که هر آنچه خود انجام می‌داد همزمان به رقیب نسبت می‌داد یا به رقیب درباره آن اعتراض می‌کرد.

- این هنر روحانی است که همزمان با اتصال یارانه میلیون‌ها نفری که قبلاً قطع کرده بود و افزایش یارانه سه برابری ۶ میلیون نفر، در چشم رقیب زل می‌زد و می‌گفت: از کجا می‌خواهید یارانه بدهید؟ منابع از کجا می‌آورید؟

- این هنر روحانی است که به‌رغم به کارگیری همه مدیریت و منابع کشور به رقیب می‌گوید اتوبوس از کجا می‌آوری؟
- این هنر روحانی است که ۴۹ ساعت از وقت صدا و سیما را اختصاصاً به خود و معاون پوششی‌اش اختصاص داده است (به جز اخبار) و شهر به شهر رفت و به صدا و سیما حمله کرد.

- این هنر روحانی است که به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی روی گسل‌های قومی و مذهبی کشور برای رأی حرکت کرد و حاضر شد وحدت ملی را فدای رأی کند.

- این هنر روحانی است که همه رسانه‌های فارسی‌زبان غرب و اپوزیسیون و ضد انقلاب از او حمایت کنند اما او داخل نظام محسوب شود. امثال آمدنیوز صدها تهمت و افترا به رهبری ببندند و از روحانی حمایت کنند.

- این هنر روحانی است که همزمان با حملات به بسیج و سپاه، وزیر خارجه و دیپلمات‌ها را که در شرایط مشابه نیروهای مسلح هستند در انتخابات به کارگیری شوند.

- این هنر روحانی است که بگوید «امام رضا را برایمان بگذارید» اما در یک اقدام بی‌سابقه بیت امام را به کار گیرد.

- این هنر روحانی است که نظام امام و حکم امام در اعدام منافقین را مورد حمله قرار دهد و همکار احمد منتظری شود اما بیت امام با وی همراهی و احمد منتظری هم از ایشان اعلام حمایت کند و جذب رأی منافقین و خانواده آنها را بر ۱۷ هزار شهید ترور مقدم دارد.

- این هنر روحانی است که ابلاغیه تفکیک زن و مرد در نهادها و ادارات توسط دولت ایشان ابلاغ شود اما با صراحت اعلام کند «با تفکیک جنسیتی مخالفیم» و رقیب را به دیوارکشی بین زن و مرد متهم کند.

- این هنر روحانی است که در عین چرخش کلیپ مشاجره وی با شهید چمران در مجلس درباره تقاضای اعدام در نمازجمعه و همچنین تهدید بدحجابان، نظام را متهم به ۳۸ سال اعدام و ممانعت از آزادی‌های اجتماعی کند.

- این هنر روحانی است که طراحان فتنه ۱۳۸۸ اتاق عملیات روانی وی را هدایت می‌کردند اما به کسانی که جرمشان فقط وزیر دولت سابق است، حمله کند.
این هنر روحانی است که جرم فریدون، ابلاغ حقوق‌های نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان را با نبات امام رضا (ع) می‌پوشاند.

- این هنر روحانی است که به‌رغم آنچه در سطور قبل آمد می‌تواند در اولین دیدار در چشمان رهبری نگاه کند و لبخند بزند.

روحانی واقعاً هنرمند است. او اثبات کرد هدف وسیله را توجیه می‌کند. اما کاش این کار را با لباس پیامبر نمی‌کرد. او اکنون رئیس جمهور ماست اما با شاخص‌های دموکراسی رأی آورد نه مردم‌سالاری دینی. نیروهای انقلاب بر خلاف سازمان مجاهدین و دیگر اصلاح‌طلبان به رأی ملت تمکین می‌کنند و مسئولانه می‌پذیرند اما منبعد روحانی را با الفاظی همچون «جناب روحانی»، «آقای روحانی» و «دکتر روحانی» خطاب خواهند کرد و هرگز احتیاطاً لفظ «حجت‌الاسلام» را دیگر استفاده نخواهد کرد. مهم‌ترین شاخه اجتماعی علمای شیعه، دوری از زخارف دنیا و آمیختگی زبان و عمل به اخلاق و دوری از خصایصی است که به قدرت اصالت می‌دهد. اما او تا گاو و ماهی تاخت و تا آنجا پیش رفت که مورد اعتراض اصلاح‌طلبان معتقد به نظام و خبرگان قرار گرفت. او رأی‌ آورد اما پیروز نشد. اگر او را پیروز بدانیم دموکراسی غربی را جایگزین مردم‌سالاری دینی کرده‌ایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
روحانی فقط رای اورد برای همینه که میبینید حتی جشن پیروزی طرفدارانش در مقایسه با سال 92 بسیار بی رمق وکم تعداد وکم کیفیت برگزار شد.
دیگه هیچکس نمیگوید ""روحانی مچکریم ! ""یا اسمی از دولت تدبیر وامید ،برده نمیشود......
Iran, Islamic Republic of
اینها که گفتی هنر روحانی نیست بلکه بی هنری و بی بصیرتی عده ایست که نشان دادند ارزشهای اسلام و انقلاب و اخلاق برایشان مهم نیست و کلا انگار جای ارزشها عوض شده است که انسان را یاد آن جمله معروف می اندازد که هیتلر بزرگترین ضربه ای که زد این بود که واژه هایی همچون عدالت و .. را بی ارزش کرد
Iran, Islamic Republic of
روحانی هرچه که با فکر و ذهن مردم بازی کرد درست ولی استراتژی های شماها بازی های او را جلو برد، در کدام قسمت مناظره به سیاست خارجی اش که صلح طلبی است انتقاد شد، اگر ما در سیاست خارجی موفق هستیم چرا این همه مشکل داریم، دوره احمدی نژاد نیست که بگوییم دیپلماسی اش ضعیف است خلاصه شماها نقاط قوت روحانی را باور کردین بخصوص اقای رییسی قالیباف و میرسلیم باورتان شده دولت روحانی دیپلماسی قویی دارد، شماها خودت تان را باور نکردین، کلی ورشکستگی کارخانه ها فساد حقوق نجومی وزیران فاسد و پیر دیدین گفتین برد با ماست. آنها همه بازی که با احمدی نژاد کردن باشما هم کردن، نگویید از قبل نمی دانستید از کجا و چطور حمله خواهد کرد، ضعیف عمل کردید. ضعیف.
قلی
Iran, Islamic Republic of
ای بابا صحبت از عذاب وجدان در طول این 4 سال میکند مطمئن باش که ککش هم نمی گزد و به من و شما می خنند چراکه اگر اعتقاد به این چیزها داشت و اعتقاد به لباس پیامبر داشت که این همه بی حرمتی نمی کرد . و جالبتر از آن اینکه ... نیز اینهارا دید و در حمایت ایشان بیانیه صادر کرد . علی برکت اله ......
افشین
Iran, Islamic Republic of
خود را حق و دیگران را باطل ندانید
Iran, Islamic Republic of
روحانی اینبار هم قول داد برنامه 100روزه داره! باید براش کنتور بزاریم واز امروز تا هفتم شهریور ،مطالبه نتیجه برنامه اش رو داشته باشیم ،تا دیگه کسی در انتخبات بعدی از این بازیها سر مردم در نیاره ودر حافظه مردم حک بشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما... اما افسوس که کوران و متعصبان نمی بینند و نمی پذیرند
شریف
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسئول برگزاری انتخابات خود دولت باشد انتظار پیروزی رقیب غیر ممکن است.حتی در درج نام کاندیدای رقیب هم کوتاهی کردند!!!.واین مضاف بر نرساندن برگ تعرفه رای و شایعه پرداخت پول به روستائیان برای رای دادن به رئیسی است.البته از دولتی که رئیسش دکتر دیپلمه است و وزرایش کاسب بازارند انتظاری بیشتر ازین نیست.البته باید پیوند ایشان با اعلیحضرت فرح پهلوی که به ایشان رای دادند را تبریک گفت.....
Iran, Islamic Republic of
جهان مدیونی اگر این متن را نگذاری

تو رو خدا
شما را به پیغمبر

ننویسید اون رئیس جمهور همه ماست

من از او به خدا شکایت می برم

از او که خون جوانان ما و پسران و پدران ما و اشک یتیمان ما را فدای حمایتش از منافقین کرد فقط برای یک مشت رای
به همه ارکان نظام حمله کرد

خدایا داد ما را از پایمال کنندگان خون بهترین جوانان این مرز و بوم بستان و حیات و مرگ ایشان را ...ت فراهم نفرما.
مری
Iran, Islamic Republic of
چرا چنين شد؟
اين سوالی است که پس از اعلام نتايج انتخابات از طرف بخش اعظمی از مردم ايران ـ آنهايی که به روحانی رای ندادند ـ مطرح شد. هر کس پاسخی به اين سوال می‌دهد:
برخی می‌گويند تقلب شد يا آراء مهندسی شد؛
برخی معتقدند کانديدای جبهة انقلاب نتوانست حقيقت جبهة مقابل را به درستی به مردم بنماياند و در مناظره‌ها شکست خورد؛
برخی احمدی‌نژادی‌ها و تحريم ناگفته و نانوشتة آنها را مقصر دانستند؛
برخی نيز رويکرد تحقيرآميز، توهين‌آميز، پوپوليستی و اپوزيسيون‌گری دولت، طرفداران آن و شخص روحانی را عامل اصلی اين وضعيت معرفی کردند؛
اما واقعيت چيست؟
بنده نيز نظری دارم. آنچه گفته شده تا حدودی درست است، اما همة حقيقت و بلکه بخش اصلی آن نيست. واقعيت اين است که بخش بزرگی از مردم ايران روحانی و امثال او را می‌خواهند. چرا؟ زيرا روحانی انقلابی نيست؛ روحانی حاضر است با کدخدا ببندد؛ روحانی معتقد است ما نبايد به سوريه، حزب‌الله لبنان، فلسطين و يمن کمک کنيم. آيا تاکنون اين جملة مشهور را از مردم کوچه و بازار شنيده‌ايد که: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟ روحانی کسی است که نشان داده است در اين شعار با اين گروه از مردم همراه است... با زندگی خود، با عقايدی که ابراز کرده است، با کسانی که دور و بر خود جمع کرده، با دولت‌مردانش، حتی با طرز لباس پوشيدنش و نوع رنگ‌آميزی محاسن سفيدش نشان داده است که اهل دنيا و دنياگرايی است. مردم به خوبی می‌دانند که ... اهل رفاه و رفاه‌طلبی است؛ می‌دانند که او متعلق به گروهی است که زندگی اشرافی دارند؛ می‌دانند که ... عرق دين و دين‌داری ندارد و از دين نيز به عنوان ابزاری برای دنياطلبی بهره می‌برد؛ می‌دانند که وزرای .... ميلياردرند؛ می‌دانند که فرزندان مسئولين دولت ... و حتی خود وی در بهترين وضعيت مالی و معيشتی هستند؛ می‌دانند که حقوق‌های نجومی می‌گيرند؛ همة اينها را می‌دانند و از اتفاق با آن مشکلی ندارند. نمیخواهم بگویم همه کسانی که به روحانی رای دادند این چنین اند، اما واقعیت این است که بخش اعظمی از آنها رئيس‌جمهور انقلابی نمی‌خواهند. نمی‌خواهم بگويم بی‌دين‌اند. خير، دين‌دارند، اما عافيت‌طلب هم هستند. علی را دوست دارند، اما با معاويه راحت‌ترند. لذا هنگام معرکه، هرکس که هوای اين‌ها را بيشتر داشته باشد با او همراه می‌شوند. مردم ما حال و حوصلة دعوا و مرافعه ندارند ديگر. جنگ هشت ساله بس‌شان است. زندگی راحت می‌خواهند. آرامش می‌خواهند. نه آرامشی که از قبيل «الا بذکر الله تطمئن القلوب» است. آن را اصلاً درک نمی‌کنند. آرامش دنيوی می‌خواهند. اين با نيروی انقلابی نمی‌شود. رئيسی هم کسی است مثل جليلی. اينها بيايند ممکن است جنگ شود. تحريم‌ها بيشتر گردد. يک‌بار احمدی‌نژاد را امتحان کرده‌اند و پشيمان شده‌اند. احمدی‌نژاد و جليلی و رئيسی‌ها، همگی مثل هم‌اند؛ جنگ‌طلبند؛ با آمريکا کنار نمی‌آيند؛ اهل مذاکره نيستند. اما روحانی، روحانی اهل همة اين حرفهاست. ممکن است خودش و وزرايش زندگی اشرافی داشته باشند، اما چه باک؛ کافی است اندکی از چرب و شيرين زندگی آنها بر روی سفرة اين مردم نيز بچکد؛ به همين راضی‌اند. يک‌بار اين را از يکی شنيدم، از همين مردم عادی، می‌گفت: اينها اگر دزد هم باشند، بالاخره چيزی هم به ما می‌رسد. اما شما چه؟ خلاصه کنم. مردمی که به روحای رای دادند، واقعاً او را می‌خواهند. چون می‌دانند روحانی کسی است که اگر لازم باشد دين و انقلاب را و آرمان‌های آن را به خاطر دنيا خواهد فروخت.
اما راه چاره چيست؟
تا وضعيت چنين است و بخش اعظمی از رای دهندگان به روحانی اين‌چنين می‌انديشند آش همين است و کاسه همين. اگر می‌خواهيم روحانی و امثال روحانی رای نياورند بايد مردمی در طراز انقلاب اسلامی تربيت کنيم. که آن‌هم ابتدا بايد از خود شروع کنيم. هم صالح باشيم هم مصلح. اين همه را گفتم به خاطر اين جمله: تربيت صحيح دينی تنها راه پيروزی حق بر باطل است. آن‌هم آگاهی، دانش، ايمان، تقوا، برنامه، صبر و استقامت می‌خواهد. اگر طالب حق‌ايد، بسم‌الله
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت رابیامرزد . همین امروز داشتم مقاله ای از کیهان می خواندم (تحلیل نتایج انتخابات جاری ). با اینکه بسیار به اقای شریعتمداری ارادت دارم تحلیل کیهان در این مورد قطعا دربرگیرنده تمامی واقعیات نیست و تحلیل نسبتا ضعیفی بود. اتفاقا در حین خواندن آن مقاله ابعاد مختلفی از همین نظر شما در ذهنم می جوشید . من فکر می کنم که شما مطلب را بخوبی بیان کردید . حقیر بسهم خود فراز و نشیب هایی را در این زندگی تجربه کرده ام . مقید بودم ولی گاهی فریب دنیا را خوردم . کار درست کردم ولی اشتباه هم کردم .انور آب تحصیل و زندگی کردم . این سمت نیز به همین ترتیب . چیزهای مختلفی را دیدم . همینطور که عمرم بجلو رفته است حس کردم که تنها عمل خیر و درستی برای انسان می ماند و اورا حفظ می کند . اگر به دنیای مکار اعتماد کردی او بشدت از تو انتقام می گیرد . ارامش و سکینه قلب با شناخت واقعی ماهیت دنیا شکل می گیرد . ایکاش برخی از آدم ها که بخاطر دنیا به برخی رای دادند از بهره دنیوی آن منتفع می شدند . لیکن تاریخ علی الخصوص تاریخ معاصر منطقه نشان داده است که باید منتظر فشارهای سنگین و وقایع جدیدی باشیم که ناشی از برایند عملکرد خودماست . متاسفانه عده ای هم در حق خود و هم در حق دیگران جفا کردند . تر و خشک باید با هم بسوزند و تحمل کنند . ایکاش که برخی در نهایت متوجه شوند نه اینکه با توجیهات بی مایه زمین و زمان و اسمان و زمین را به هم ربط دهند دست آخر بازهم آن کس که بدهکار شود انقلاب و انقلابیون باشند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پیرو حرف شما یک جمله از مامورای بلند مرتبه امریکا که خیلی هم دست به دست شد افتادم که گفت ..اگه عراق چاه هویج داشت که ما به اونجا حمله نمیکردیم!!!!
یادم نره که ایران بزرگترین معدن نفتی وگازی همه دنیاست!!!!
یعنی یه عالمه هویج !!!! برا امریکا !!!!
Iran, Islamic Republic of
خواندم ، عالی بود.
اما در یک قسمت مقداری نظر دارم . قسمت زیادی از این مردمی که رای دادند در ساده ترین و پایین ترین نیازها بودند ، همیکنه روحانی ادعای آزادی کند و این عده در خیابان بزنند و برقصند برایشان کافی است. همیکنه فکر کنند یک نفر هست که ممکن است چیزهای ممنوعه را برایشان آزاد کند کافی است.
اگر از نظر کیفی به عقاید رای دهندگان به روحانی و آقای رئیسی و آقای جلیلی توجه کنید متوجه میشوید که علاقه مندان رنگ بنفش و سبز در سخیف ترین شکل آزادی دنبال آن هستند. آزادی مطلوب قدرت و نه آزادی مطلوب عدالت و دیانت.
امیدوارم هسته های انقلابی در 4 سال آتی شکل منسجم و یکپارچه ای بگیرند. در ذهنم افکار بدی نسبت به نیت های روحانی دارم ، میترسم و میلرزم از روزی که .................و مردم را آلت دست خود قرار دهد. .....................
آقای روحانی باید از مقام معظم رهبری اطاعت کند.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. حتما حکمتی در کار خدا است و ما نمیدانیم . شاید باید بیشتر دستشان رو شود.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته.
وقتی نزدیکترین به اصطلاح یاران امام از گذشته خود پشیمانند دیگه از مردم عادی انتظاری بیش از این نیست.
تاریخ تکرار شدنی است
افشین
Iran, Islamic Republic of
لطفا عینک خود را عوض کن و مردم را در ارامش قضاوت کن
علی
Iran, Islamic Republic of
تو حرفات جوری گفتی انگار نه خدایی هست ونه پیغمبری ، معلومه که معاویه حرف قران را قبول نداره، معلومه علی خوشی دنیا را برای همه میخواد ، اما اونایی خوشی مومنین رو نمیخوان ، مثل منافق وسط انقلاب مردم شهید داده میپرن
Iran, Islamic Republic of
من هیچ نمی دانم به من بگویید تعرفه بود یانه ؟انتخابات بعضی جاها دیر شروع شد یانه؟به دهیارها پول دادند یا نه؟تخلف در تبلیغات بود یانه؟در150روستاصندوق بودیانه؟رای بی سوادها خریده شدیانه؟به من بگویید اگراین اتفاقات برای به اصطلاح اصلاح طلبها می افتاد الان ان سرش ازvoAدر می امد یانه؟به من بگویید کی تندروومتقلب است؟88چه تهمتها که نزدندخدایا توشاهد باش...ان الله سمیع بصیر
Iran, Islamic Republic of
این هنر روحانی است که در ستادش کسی علیه مدافعان حرم صحبت می کند و همزمان با جعل بیانیه از طرف سردار سلیمانی سعی در سوء استفاده از ایشان دارند.
این هنر جهانگیری است که می گوید من از دهدار تا معاون اول پست داشته ام و بعد مظلوم نمایی می کند و خود را اپوزیسیون جا می زند.
این هنر روحانی است که می گوید به عقب بازنگردیم و از آن طرف وزرای بیست سال پیش را در کابینه به کار میگیرد.
و این کم کاری شماست که دائم میگفتید که دولت بیاید در مورد چهار سالش توضیح دهد هی گفتیم بابا دولت باید در مورد عملکرد بیست ساله اش توضیح دهد.
Iran, Islamic Republic of
من در عین حال که اعتقاد دارم باید جبهه حق منسجم تر و پیوسته و با هوشیاری و زیرکی برای رضای خدا کار کند، اعتقاد دارم در آخرالزمان هستیم و این غربالها و فتنه ها و کلید زدنهای فتنه دور از انتظار نیست.

باید خود را برای نه رای آوردن بلکه برای فداکاری در سخت ترین جبهه ها آماده کنیم.
گوش به فرمان رهبر باشیم و خودسازی داشته باشیم که بدون خود سازی، حضور و جهاد در جبهه حق میسر نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
مرحبا... شیر مادرت حلال
Iran, Islamic Republic of
بايد به برنده اين انتخابات بدليل تحمل نكردن رقيب و زدن تهمتهاي ناروا ودادن نسبتهاي دروغ تسليت گفت!!! نتيجه اين انتخابات براي روحاني جام زهري است كه با تقلب رفتاري همراه با تزوير و رياكاري و دروغ و چنگ كشيدن به صورت نيروهاي انقلاب و امام(به خاطر نسبت دادن اعدامها به آقاي رييسي درصورتيكه همه اين دادگاهها زيرنظر شخص امام وفرمان ايشان بود) كوبيدن سپاه پاسداران(كه امام مي گفت كاش من يك پاسداربودم) به دست آورده!! ايشان مانند م....براي رسيدن به هدفش دست به هر كاركثيفي زد وهركاري از دستش بر آمدكرد كوتاهي نكرد و هر حرف دروغ و تهمتي كه توانست از زبانش جاري كرد !!! كه چي بلكه بتواند 4سال ديگر اسير هوي نفس جاه طلبگي و خودكامگي خويش باشد!!! پيروز اين انتخابات رهبري و مردمي هستند كه براي پايداري انقلاب اسلامي و طرفداري از ارزشهاي انقلاب تمام قدايستاددند وازانديشه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران پشتيباني كردند و حاضر نشدند به خاطر 4سال رياست زودگذر دست به هر كارناشايست وهرحرفي رابزنند
آرش
United States
به نظر من با اينكه ميدانم منتشر نميكنيد روحاني هم راي اورد هم پيروز شد هوووووورا💕
Iran, Islamic Republic of
دیدی منتشر کرد!
بالا پایین نپر فقط 4 ساله و نه بیشتر. نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و با اتکا به نیروهای مردمی و انقلابی و مسلمان تا ظهور امام زمان (عج) خواهد درخشید ، آنهایی هم که در این دایره نیستند فقط آرزوی هدایت از خداوند دارم.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که همه ی مردم خوشحال باشند رییسی شیفته ی خدمت بود نه تشنه ی قدرت مطمئن باش15 میلیون حرف روشنی دارندکه صدایش درتاریخ پیچیدهمه تلاش کردند که بگویند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.لشکر امام حسین فقط 72 نفر بود...
Iran, Islamic Republic of
وقتي شتر صالح را كشتند فقط جرم كشندگان نبود عده اي از مردم در دل آن را مي خواستند و به همين دليل غذاب الهي به مردم و كشندگان با هم نازل شد.
همه موارد گفته شده درست است اما متاسفانه بايد گفت پول ربا، آنتن هاي ماهواره و ... باعث كور شدن دل خيلي ها شده و ...آن كساني كه به ...راي دادند و حتي بعضي كه به ديگران راي دادند گرفتار رباخواري و تحت تاثير فرهنگ غربي هستند . در كنار اين موارد كوتاهي ديگران بخصوص نشدهندگان فرهنگ ديني محسوس است.
چرا در كشور ديگر سگ گرداني بد به نظر نمي آيد
چرا ربا خواري توجيه مي شود.
چرا روابط غير شرعي دختر و پسر ممدوح شده

چون ناشران فرهنگ ديني ضعيف و بد عمل كرده اند.
Iran, Islamic Republic of
در هجوم ضد ارزشها و در تهاجم و شبیخون فرهنگی، ما چه کردیم؟؟

چند نفر از مثلا ولایتمداران به ندای رهبری لبیک گفتند و وارد جهاد فرهنگی شدند؟؟

چند نفر ما به کاری که باید انجام دهیم مشغول هستیم؟؟

بسیار شده که دیگران را سرزنش کردیم ولی قدمی برای اصلاح خود و دیگران برنداشتیم.

بله خوبان جامعه هم مقصرند و ازین جهت است که بسیاری از آنان خود نیز گرفتارند.
سلام
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی نه رای اورد نه پیروز شد بلکه پیروز واقعی کسانی هستند که به ایشان رای دادند تا نشان بدهند دوران گفتمانهای نظیر قالیباف، شریعتمداری ، کاظمی ، جلیلی ، زاکانی و سایرین به سر رسیده . متاسفم از این که بزرگمرد اصولگرایی در شورای شهر تهران از اخرین نفر لیست امید حداقل 30 درصد رای کمتر اورده. متاسفانه همه اصولگرایی یکجا توسط اقایان فوق الذکر و دوستانشان نابود شده. لطفا بیدار شوید
Iran, Islamic Republic of
بالاخره شما گفتمان چه کسی را قبول دارید؟؟

بزرگوار از نوشته تان برمیاید که از عدم رای آوری در ریاست جمهوری و شورای شهر ناراحتید.
حق دارید
اما قبول کنید که این آقایان تلاش خود را کردند در مقابل جبهه سنگینی که در داخل و خارج علیه حق شکل گرفته و همه امکانات هم در دست آنهاست.

اگر به اصولگرایان می تازید بهتر است یه مدعیانی چون باهنر و ولایتب و لاریجانی و بروجردی و امثالهم بتازید که در وقت معرکه با دشمن، با دشمن حق همپیاله اند و در وقت عافیت دم از اصولگرایی میزنند
رامـــــــــین
Iran, Islamic Republic of
بابا تو هم مثل اینکه خودتو خیلی تحویل گرفتی
دفعه بعدم اصولگراها میان هشت سال حکومت میکنند و .... اصلاحاتو به خاک میمالند لابد اون موقع هم میای میگی دوران گفتمان خاتمی و روحانی و سایر اصلاح طلبا به سر رسیده.
Iran, Islamic Republic of
ما همیشه خواهیم بود تا از گفتمان های انقلابی و اسلامی دفاع کنیم . اگر گفتمان اسلامی و انقلابی نباشد همه هویت و دین و حتی دنیای فعلی تان را از دست خواهید داد.
Iran, Islamic Republic of
ما بیداریم بالاخره مسلم وقتی کشته شد که کوفیان به طمع دنیا ووعده ها خواب بودند تاریخ کلاس درس است
دوره ی همه ی ماسر می اید وباید برویم چه گلهایی که بی ادعا رفتند که یک وجب از این خاک نرود اگر دوره ی اینها سرامده باشد خودت بگو بالبخند داعش و وهابیت سر جایش می نشیند حالا برو برو کنسرت دیر نشود ...
Iran, Islamic Republic of
چرا گفتمان خودمان را نقد نمیکنی؟! مگر گفتمان انقلاب اسلامی ایران چه اشکالی دارد که به قول تو به سرآمده ؟ جز اینکه گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و عدل و عدالت است؟ جز اینکه گفتمان انقلاب اسلامی ایران مخالف سیاستهای زورگویان عالم و دولتهای تنش آفرین مثل آمریکا و رژیم جنایتکار اسرائیل است؟ جز اینکه مخالف گروههای تروریستی مثل داعش است ؟
وقت آن است که دنیای اسلام متحد شود. دنیای اسلامی شامل آنهایی که پیرو حقیقت و اسلام هستند. اسلام هر مرزی را عبور میکند و بر قلوب و افکار سالم مینشیند. مگر آنها که اندیشه دیگری دارند.
گفتمان ما صحیح است ، گفتمان غرب است که بر اساس زر و زور است که با گفتمان ما ضدیت دارد و هرگز به نتیجه نخواهد رسید
گفتگو با دنیا آری اما اگر گفتگویی که بوی خفت و خواری و بتن ریزی باشد هرگز.
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
می گویند پول حرام تأثیر بسیار بدی در زندگی انسان دارد و خانمان سوز است. رأیی که از طریق نادرست (تخریب، ارعاب، تطمیع، فریب، سوء استفاده، تخلف انتخاباتی و ...) به دست آمده چگونه است؟ قوانین تکوینی الهی برای خلقت تغییر ناپذیر است. پول حرام خواهی نخواهی اثر خود را می گذارد. رأی حرام هم همینطور..
خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند.
نجفی بابادی
من درشهرستان خودم بری هیات اجرایی وکاربری انتخابات ثبت نام کردم ولی به خاطراینکه بسیجی بودم حذف شدم.هیات اجرایی این شهرستان که حق دخالت نداشتندبه صورت آشکاراتبلیغ می کردنند.به زورتعرفه هارومیگرفتن ورای به نام روحانی نوشتن..ولاتوشهرستان به این کوچک ایقدتخلف شدبقیه شهرستان هاچه خبربود.ماکه ازنداختن نام ابراهیم ریسی درصنوق هیچ وقت پشیمان نخواهیم شدوهمچنان به این انتخاب می بالیم اماآنانی که هنرمندانه بردندبداننددرمقابل این مردم مسئولندوبایدجوابگوی روکود.بیکاری وعزت وغیره این ملت باشند،دیگرخزانه خالی تحویل نگرفتند،دیگرتقصیردولت قبلی نیست دیگربهانه چی دارند......
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب آرش خان! البته با معيارهاي دموكراسي حاكم بر غرب وحشي , نظر شما قابل قبوله ,چون طبق معيارهاي غربي ,هدف وسيله را توجيه ميكنه! و ميشه براي رسيدن به هرف مورد نظر از هر دستاويز و وسيله اي استفاده كرد.خواه درست و منطبق با اخلاق و انسانيت باشه ,خواه نادرست و غيراخلاقي و غير انساني! در مقاله فوق الذكر هم با استناد به استفاده شيخ حسن روحاني (كه متأسفانه ,با نهايت تأسف ملبس به لباس مقدس روحانيت هم هست) از همان معيارها و روشهاي حاكم بر دنياي غرب ماديگرا در اين انتخابات كه كاملا" خلاف آموزه هاي دين مبين اسلام و اخلاق محوري و انسانيت است,به درستي نتيجه گرفته كه ايشان پيروز واقعي انتخابات نيست, بلكه فقط رأي مردم بي خبر از پشت پرده دنياي كثيف سياست را كسب كرده, همين!
مریم
Iran, Islamic Republic of
آیا اینکه اپوزیسیون یک حکومت در رحم آن حکومت رشد کند ومتولد شود این از هوش ودرایت مسئولین آن حکومت است یا از بی درایتی وشلختگی ؟
Iran, Islamic Republic of
هجمه ی سنگین وبی سابقه و 8سال جنگ ومنافقین بهترین نیروها را ازانقلاب گرفت ولایه هایی ضعیف وسست عنصر راجایگزین کرد دراین وانفسا نیروهایی همواره رشد غده های سرطانی را گوش زد میکردند که اغلب محکوم به تهمتها شدندمثل تندرو و...درهرحال این هم جزء مسیر است بایدبرای ادامه با مطالعه واتحاد ولایتمداری به درمان این ناهنجاری پرداخت .
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ وقت دلمان با روحانی صاف نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
صادقانه بپذيريم خواست عمومي ان چيزي نيست كه ما ميخواهيم
چرا ميخواهيم مردم را فريب خورده بخواتيم
مرامي كه با وجود فشار اقتصادي به سه برابر كردن يارانه رأي ندادند
قابل احترامند نه انتقاد
شما رياست محترم را فريبكار ميدانيد ايشان چه كسي را فريب داد؟
و چرا شما نتوانستيد روشنگررباشيد
Iran, Islamic Republic of
مردم حاضرند از گرسنگی بمیرند ولی جنگ نشود این شاید منطقی هم باشد.
اما نکته اینجاست که چه تفکری ایران را به سوی جنگ می برد؟
اگر برای مردم توضیح دهند که تنها موقعی که دشمن می خواست به ایران واقعا حمله کند در زمان دولت هشتم بود که شعار تنش زدایی میداد مردم درست انتخاب خواهند کرد.
متاسفانه گام های دولت فعلی به سمت لیبی کردن ایران در حال حرکت است که نتیجه این رویکرد جنگ خواهد بود.
شاید من اشتباه میفهمم!
نکته ی دیگر این است که دادن یارانه به مردم به خصوص بیکار شدگان یک امر رایج در کشور های توسعه یافته است اما برای زمین زدن دولت قبل در کشور فتنه شد و این مسئله تحریم ایران و تورم ناگهانی رو در پی داشت.حال عده ای فکر میکنند افزایش یارانه و مسکن مهر منجر به تورم خواهد شد.
خواست عمومی ملت به هم نزدیک است اما نکته اینجاست که مردم در انتخاب سیاست ها برای رسیدن به آن خواسته ها با هم اختلاف دارند. این مسئله نشان می دهد باید با ارائه تاریخ معاصر و تجربیات جمهوری اسلامی و کشورهای مشابه به همه مردم، آنها را در اتخاذ سیاست های درست یاری کنیم. نه اینکه تجربه های تکراری و شکست خورده رو دوباره انجام دهیم.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله آه دل خانواده های شهداودردمندان دلسوزومتدینین بساط تزویرودروغ ونفاق رابرخواهدچیدوهمگان رسوایی دروغگویان راخواهنددید.
واقعا برای همچین پیروزی متاسفم.شب گذشته هم بدترین و بی بدن و بار ترین جشن هارو در خیابان ها دیدیم و متاسفیم از غیرته رفته و اسلام فراموش شده.
دبیر
Iran, Islamic Republic of
شیرمادرت حلالت .اجرشهید بگیری چه شیوا وزیبا گفتی
سرور
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای سروری عزیز-با سلام و احترام
بنده واقعا متاسفم که زمانی آقای پرویز امینی روز قبل از استعفای دکتر قالیباف حرفهای بی منطقی را به عنوان نظر خود منتشر کرد و بنده نیز همانجا موضع گرفتم که این دیدگاه و فشار آوردن به آقای قالیباف اشتباه است.امثال شما با این براداشتهای اشتباه و نظرسنجی های غیر میدانی باعث شدید کسانی که با اکراه به روحانی رای دادند و کسانی که رای ندادند مجبور باشند 4 سال دیگر این دولت را تحمل کنیم.
آقای قالیباف یک تکنوکرات هستند و آرای بسیاری از جمله خود بنده ایشان بود و با کنار رفتن ایشان حداقل 25 تا 30 درصد آرای ایشان یا به آقای روحانی اضافه شد یا در خوشبینانه ترین حالت کنار رفت و اصلا به آرای آقای رییسی افزوده نشد.اگر دنبال کار حزبی دقیق هستید می توانید این موضوع را با تحقیقات میدانی بررسی کنید.هزینه ای هم ندارد دونفر آزاد به اضافه قلم و خودکار.البته بنده هم با اطمینان به سلامت آقای رییسی اما با اکراه تمام به ایشان رای دادم.
جناب سروری اشتباه دوم کار حساب شده جناح مخالف بود که یک خواننده بدنام را به دامان آقای رییسی قل دادند.امیر تتلو نه حر زمان است و نه طیب.این موضوع دقیقا از بی اخلاقی های طیف مقابل بود اما شما رکب خوردید.آینده ای نه چندان دور این را به شما نشان خواهد داد.
پذیرش این فرد در قشر مذهبی خیلی تاثیرگذار بود و در ساده ترین برداشت 2 تا 3 درصد از آرای آقای رییسی را کم نمود و دقیقا به سبد روحانی ریخت.
موضوع بعدی دوقطبی کردن انتخابات بود که رهبری معظم ماهها قبل ما را از آن برحذر داشته بودند اما با کنار رفتن یک تکنوکرات که به برجام نیز پایبند بود مردم بین دو آخوند ترجیح اشان بر ادامه روند موجود نسبت به آینده ای مبهم بود.
موضوع بعدی رودربایستی های شما با امثال لاریجانی در این چند ساله بود که والله تالله بالله امثال لاریجانی و علی مطهری و کاظم جلالی اصولگرا نیستند و ضرر آنها برای اصولگرایان از افرادی مثل حسین مرعشی و محمدخاتمی به مراتب بیشتر است چرا نمی خواهید قبول بفرمایید.اینها نقش ویژه ای در پیروزی مجدد روحانی داشتند.
موضوع بعدی این بود که شما فکر می کردید آقای رییسی با آمدن ناگهانی موج ایجاد می کند در صورتیکه بنده اطلاع موثق دارم چندین ماه پیش که موضوع کنسرت در مشهد پیش آمد در بنیاد باران خاتمی موضوع آمدن آقای رییسی مطرح شده بود و اینها دقیقا موضوع را آنالیز کرده و روی آن کار کرده بودند.
از دیدگاه نظری هم ارایه یک مقاله بی سروته از آقای یاسر جبراییلی در مورد ونزوئلایی شدن بود که بنده نیز با توجه به آشنایی کامل با وضعیت ونزوئلا همان زمان با آن مخالفت نمودم و می توانید رجوع بفرمایید.
حالا باید شکست را قبول کنیم و خود را برای انتخابات مجلس و بیرون راندن کاسبان اصولگرایی آماده کنیم نه اینکه سه سال دیگر بیدار شویم و ببینم همه مجلس در دست همین دار و دسته است.
برای پیشبرد کار باید واقع بین، علمی و شجاع بود.اینکه ما خیلی خوب بودیم و رقیب غیر اخلاقی بود و از این قبیل حرفهای دل خوش کن در هیچ جای دنیا خریدار ندارد.
باید کار دقیق حزبی کرد و در کنار آن از اخلاقی بودن و پاکدستی و منش های مذهبی و مدیریتی به عنوان کاتالیزور استفاده کرد.
به وضوح می دانیم برای رقیب هدف وسیله را توجیه می کند به همین خاطر باید برای هر کار وی بدل آن را از قبل آماده داشته باشیم.
نگه داشت آرا فعلی و کم کردن 4 میلیون رای از جناح دولت و افزودن آن به جناح خط انقلاب در انتخابات آینده اصلا کار سختی نیست.فقط دانش و کار و شجاعت می خواهد.
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
Iran, Islamic Republic of
بسیار هنرمندانه ودقیق بودبود و حتی میتوانستید بهتر تحلیل کنید.روشنگری و تحلیل بسیار کم بود تو این چهار سال .نیروهای انقلابی واقعا ضعیف عمل کردن پیروی از رهبری درعمل هست با جان مایه گذاشت واقعیت اینکه که چهار درصدی ها چنبره زدن بر ایران اسلامی. روحانی با شعار دور کردن سایه جنگ مردم رافریب داد.روحانی حتی رای هم نداشت اگه آقای رئیسی مثل هفته آخر تلاش میکرد وبه استان ها میرفت .اکثراازایشون ناراضی بودن فرهنگی دانشجو.آقای رئیسی باید بیشتر به چالش میکشیدن ایشون را وبه مردم تفهیم میکردن که کاری براشون نکرده.
Iran, Islamic Republic of
لطفا به جای واژه هنر کلمه ترفند رو استفاده کنید

و به جای هنرمند، تردست.
Iran, Islamic Republic of
آفرین بقول فردوسی
هنر خوار شد جادویی ارجمند........
صابر
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگوئید
Iran, Islamic Republic of
منم بانظرمری موافقم .واقعیت اینکه که ما باید ادم هایی درطراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا قدرت جاذبه بالایی داشته باشن.وگرنه مردم همه این ترانه حقوق نجومی اختلاس و.....میدونن.روحانی اینا رااز سایه جنگ میترسونه .ما 4دیگه خلع سلاح شدیم .مارامیفروشه به آمریکا نفوذی ها دست به کار میشن از امروز. رهبری عزیزم همچنان تنهاست نیروهای انقلابی بسیارضعیف کار میکنن درتمام زمینه ها.
Iran, Islamic Republic of
واقعا سطح نظر و تفکرتون خیلی پایینه. بیخود نیست پشت سر هم شکست میخورید و مقبولیتی در جامعه ندارید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر این برادر عزیز بنده طلبه سطح حوزه علمیه قم هستم. می خواستم در مورد انتخابات مطالبی بنویسم اما امروز با خواندن سرمقاله آقای شریعتمداری و این بزرگوار فکر می کنم دیگر نیازی به نوشتار بنده نیست.
سلام بر حزب الله
شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
برادر عزیز ..... لان چند سال است دلمان را به این جور مطالب خوش کرده ایم ولی مسئله این است که تعیین کننده سرنوشت انقلاب به دست کسانی افتاده که نه اصولگرایند و نه اصلاح طلب بلکه قشری هستد که اصطلاحا خاکستری نامیده میشوند و به هر طرف تمایل نشان بدهند آن طرف برنده است و متاسفانه متولیان امور دین و فرهنگ جامعه به علت ضعف مفرط و انفعالی بودنشان نتوانسته اند بر این قشر اثر گذار باشند و دائما از این سوراخ گزیده میشویم و با لاطائلات سر خود را شیره می مالیم یک روز میگوییم وحدت نداشتیم یک روز میگوییم وقت نداشتیم و روز دیگر بهانه ای دیگر. باید فکر کنیم .......
Iran, Islamic Republic of
بااین موافقم که بایدبیشتر فکر کنیم دشمن برای 100سال بعد هم نقشه دارداما با اطلاق لاطائلات بر باور ها مخالفم. بهود یک عصای موسی دارد این همه به ان مینازد.یوگا وانرژی منفی مثبت هم که مد شده برای پر کردن خلاء های مادی بوده.بلا تشبیه باورهای ما حاصل خون دلهایی است که درهجمه ی سنگین 40ساله یابیشترخوردیم وقبل ازما درزندانهای ساواک... حرمت امام زاده را متولی نِگه می دارد.
ali
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که شما نگاه قیم مابانه به نظام کشور وملت داشته باشین اتفاقات زیبایی از این دست برای شما خواهد افتاد شکست خود را تفسیر به رای و توجیه نکنید برادر من یه بار خودتان را انالیز کنید
Iran, Islamic Republic of
مشکل شماست که نمیتوانی درک درست و منطقی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشی.
محسن شاد
Iran, Islamic Republic of
با این انتخاب مشخص شد مردم خوزستان اصلا مشکل گرد غبار ندارند مردم کردستان فارس اذربایجانها اردبیل البرز اصلا مشکل بیکاری ندارند اصولا فساد و اختلاس در کشور امری ممدوح است رانتخواری و باندبازی کار پسندیده ای است و تازه مانند مردم تروا که اسب خائن را به شهر آوردن باید جشن و پایکوبی کنند. وجود وزرا طلبکار و متکبر کار خوبی است اصولا دیگر نباید تا چهار سال اینده از بیکاری و فقر و بی مسکنی و اختلاس و گرانی و دروغ علنی و هر مفسده دیگری نباید حرفی زد.
عرفان
Iran, Islamic Republic of
همه مردم (جز عده ای که همیشه اصلاح طلب هستند و کاری به کارآمدی ندارند) اوضاع اقتصادی دولت رو خوب میدونستند ولی مردم بین جنگ و بیکاری بین آزادی و رکود بین خفقان و فساد، موارد اول رو انتخاب کردند.

اونا رقیب هراسی راه انداختند و رسانه های ما نتونستند خنثی کنند.
متاسفانه فی الحال رسانه های ما ضریب نفوذ پایینی بین مردم دارند، وصل به همه مردم نیستند. باید این ضعف رو برطرف کنید. باید رو فضای مجازی کار کنید. باید با زبان طنز و سرگرمی که مورد پذیرش بیشتر مردم هست کار کنید.
Iran, Islamic Republic of
فقط به آقای سید محمد خاتمی بگویید اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال تقلب نشده است، علنی اعلام کند. نه اینکه مخفیانه بگوید تقلب شده است. همانطور که 8 سال پیش مخفیانه می گفت تقلب نشده است اما علنا نمی توانست و نخواهد توانست بگوید که تقلب نشده بود.
صد رحمت به اصولگرایان که مثل اصلاح طلبان شهرآشوب تقلب به پا نکردند. با اینکه تخلفاتی رخ داده است.
باید سکوت و صلح طلبی طرفداران رئیسی مدام به رخ اصلاح طلبان و محمد خاتمی کشیده شود تا روی موسوی و کروبی و خاتمی این قدر در فضای مجازی مانور ندهند.
Iran, Islamic Republic of
" دموکراسی این است که آراء اکثریت، و آن‌هم این‌طور اکثریت معتبر است. اکثریت هرچه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد!"
صحیفه امام جلد ۹ ص ۳۰۴

این جملات تاریخی و قابل‌تامل امام_خمینی تقدیم به کسانی که رای اکثریت را ملاک نمی‌دانند و یا از تعابیر خاصی درباره آرای مردم استفاده می‌کنند. به رای مردم احترام بگذاریم و آنها را با القاب زشت و تفاسیر ناجوانمردانه، زیرسوال نبریم‌.
United Kingdom
امیدوارم حتی اگه یک رای جابجا شده باشه
خیرش به ......
آه مظلومان بلاخره دامن خودش و دولتش را خواهد گرفت
ظلم هیچوقت پایدار نیست
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
خداازت نگذره .... به فرزندانم چه بگویم وقتی خفت تورا مقابل دشمنان می بینند. وقتی ارزشهای انقاب اسلامی را برای دوروز ریاست حراج کردی وقتی بسیج وسپاه وشهدا را بی حرمت کردی وقتی مردم را ترساندی وقتی انچه لایق خودت هست را نثار مردم کردی حال تو و16 میلیون مردمی که به اشرافیت تو ودولتت کارها دارند شما از نجابت مردم سؤ استفاده کردی .به خون برادر شهیدم تورا نمی بخشم خداهم ازتو نگذره
شهرام
Iran, Islamic Republic of
شاید که خلق را بطریقی فریفتی
با دست انتقام الهی چه میکنــی

دوستا ن به خدا قسم گاهی ناخواسته موجب رنجش دوستان میشوم که بندرت اتفاق می افتد شب خواب به چشمانم نمیرود تازمانیکه عذرخواهی نکنم وجدانم راحت نمیشود . تعجب میکنم از کسیکه گوشت و پوست و استخوانش از این انقلاب و نظامه و به هر جا رسیده از برکت جمهوری اسلامیه ولی برای چند صباحی به قدرت رسیدن از چنگ کشیدن به چهره نظام گرفته تا تهمت و افترا و دروغ فروگذار نمیکند. خدا انشاالله عاقبت همه مارا ختم بخیر بگرداند. یاحق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انشااله که حق به حقدار میرسه
Iran, Islamic Republic of
روحانی پیروز نشد، بلکه شکست خورد.
اخلاق را داد و ...
روحانی، رئیس شد. رئیسی روحانی ماند.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
رفیق من!
اتفاق خاصی نیفتاده، مبارزه ادامه دارد؛ لطفا خسته نشو! تازه آغاز راه است. سرخوردگی از کنش های سیاسی، برای آنان است که باورهای آسمانی شان را موریانه خورده است، با این حجم از روشنگری، مطمئن باش امروز مسیر انقلاب روشن ترین مسیر حرکت است؛ آرمان ها جلا خورده و راه های جدید، آماده پیمودن شده است.
قدردان مردم باشیم که پا در رکاب انقلاب ایستاده اند؛ مردم خوبی که همیشه در صحنه بوده و به آینده بهتر باور دارند. این مردم به هرکسی که رأی داده اند خدا اجر خواهد داد. بر آن ها نتازیم که آنان از بهترین بندگان خدا بر زمین اند.

خسته نباشی برادر! خواهرم خدا قوت!
تو و همه آنان که تنور این رقابت را داغ کرده اند، پیروز انتخابات اند، بلاشک؛ وقتش رسیده که یکبار دیگر بعد از این مجاهدت طاقت فرسا به به قرآن پناه ببری؛ وقتی خدا دید پیامبرش از این همه مبارزه، به تنگنا کشیده شده است، مهربانانه 8 آیه سوره انشراح را به او نازل کرد؛ سری به قرآن بزن و چندبار این سوره را بخوان و آرام شو!
این کار خداست که برای تحمل سختی ها به مؤمنانش سینه گشاده، صبوری و طاقت ادامه راه می دهد. اینجاست که یک انقلابی در میانه سختی ها، احساس آرامش و ظفر می کند. ان مع العسر یسرا.
یادت باشد کار تمام نشده است. حالا اول راه است؛ فاذا فرغت فانصب؛ تا از کار مهمی فارغ شدی، کار مهم دیگری را آغاز کن! و به سمت خدایت توجه کن؛ این حرف های خداست؛ اگر خدا را قبول داری که قبول داری!
دوباره به میدان عمل بشتاب و برای انقلاب، هرچه که در توان داری هزینه کن. ثمرش را خواهی دید؛ شک نکن؛ آنان که در تردیدند رستگار نمی شوند.
سمیه
United States
سلام دوستان من طرفدار اقای رئیسی بودم ولی غم نان باعث شد به روحانی رای بدم چون از تکرار دوره احمدی نژاد ترسیدم خیلی های دیگه هم مثل من بودن قبول کنید ما مثل اصلاح طلب ها جربزه نداریم اونا گرانی رو تا این حد برای ما بزرگ کردن ولی ما نتونستیم بی دینی جامعه و فساد جوانان رو برای مردم بزرگ کنیم من ناراحتم که از سر ناچاری به روحانی رای دادم ومن تخلف انتخاباتی را با چشم خودم دیدم حالا هر چند کوچک
Iran, Islamic Republic of
درددین داشتن جربزه نمی خواهد! یکی ازدلایل عمده اقبال به تفکرومرام اصلاح طلبی استحاله ی فرهنگی وتغییرسبک زندگی است.شماباهیچ ترفندی نمی توانی مثلا لشکرزنان ساپورت پوش ومانتوبازرامتقاعدکنی که به نامزدانقلابی واصولگراوحزب اللهی رای دهند‍!!!نگاهی به جشن های پیروزی روحانی پس ازانتخابات اخیربیندازیدچه تیپهایی مشغول رقص وپایکوبی اندآنهم بصورت مختلط؟!!! رای گرفتن ازاین جماعت برای اصلاح طلبان خیلی کارسختی نیست کافی است رقیب رابرای اینها یک غول بی شاخ ودم تصورکنی که ضدآزادی است!
Iran, Islamic Republic of
تیپ های غریبی نیستند، همین تیپ ها رو در استقبال از جناب رییسی هم دیدیم
Iran, Islamic Republic of
هيچكس نمي تواند به مخفي كردن تعرفه و شيطنت در امر راي نه بگيري اين دولت . نمره مثبت بدهد