پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۲
۳۸

پیروزی و شکست بزرگ برای حسن روحانی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 520170
روحانی در این دوره، تمامی قوای مملکتی و همچنین نهادهای انقلابی را زیر سؤال برد تا بگوید همه اشتباه کرده‌اند و فقط من درست می‌گویم و این رفتار اعتبار رئیس‌جمهور پیروز را خدشه‌دار کرد و این یعنی شکست.
پیروزی و شکست بزرگ برای حسن روحانی
به گزارش جهان نيوز، مردم برای چهار سال دیگر، به روحانی فرصت دادند تا کم‌کاری‌ها و وعده‌های اقتصادی – معیشتی‌اش را به پایان برساند و در ظاهر باید روحانی را پیروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدانیم.
اما در این انتخابات، حوادث و مسائلی به وجود آمد که استفاده از واژه "شکست" برای روحانی به‌هیچ‌وجه، تعجب‌برانگیز نیست، شکستی که می‌توان در محورهای زیر خلاصه کرد:

۱- برای اولین بار در طول انتخابات ریاست جمهوری؛ رقیب تازه‌وارد دولت مستقر توانست حدود ۱۶ میلیون رای کسب کرد و این یعنی شکست.
۲- روحانی در طول دو هفته اخیر، به‌جای موضوعات اقتصادی و معیشتی، فقط به دنبال دوقطبی و سیاسی کردن فضای کشور بود و عملاً هیچ حرف و دفاعی در عرصه اقتصاد نداشت و این یعنی ترس دولت از عدم پیروزی در انتخابات و این یعنی شکست.
۳- دولتی‌ها همچون یک سائل، برای به دست آوردن رأی مردم، التماس و تقاضا می‌کرد و برای رسیدن به اهداف در این راستا، هر آنچه وعده بی مبنا و دروغ که می‌توانست به زبان آورد و این رفتار یعنی شکست.
۴- روحانی برای پیروزی، تمامی قوای مملکتی و همچنین نهادهای انقلابی را زیر سؤال برد تا بگوید همه اشتباه کرده‌اند و فقط من درست می‌گویم و این مسئله سبب شده است اعتبار شخصیتی و حقوقی رئیس‌جمهور پیروز، خدشه‌دار شود و این یعنی شکست.
۵- سیل انتقادات و اسناد موجود علیه فرد پیروز به حدی بود که نه دولت و نه شخص مذکور، هیچ پاسخی برای آن‌ها نداشت، اسنادی که نمی‌توانیم به‌سادگی از کنارش عبور کنیم و نادیده‌اش بگیریم...
۶- آقای روحانی در حالی به ریاست جمهوری می‌رسد که عملاً قدرت موشکی و نظامی جمهوری اسلامی را مورد سؤال و ابهام قرار داده است و به‌نوعی به خارج از مرزها، پالس‌هایی از جنس امیدوار کردن دشمن فرستاده است، پالس‌هایی که دشمنان این مرزوبوم همچون حکومت آل سعود و اسراییل از آن استقبال کرد و این یعنی شکست.
۷- روحانی به‌گونه‌ای با منتقدان خودش برخورد کرد که گویی هر آن‌کس که از وی انتقاد می‌کند دشمن این مرزوبوم است و تنها یک حسن روحانی آمده است تا مردم را نجات بدهد و برای اینکه این ادعا را به ثمر بنشاند، تمامی اخلاقیات را زیر سؤال برد و این یعنی شکست.
۸- در این برهه از انتخابات، اسناد و اظهاراتی درباره پایان‌نامه شخص دوم کشور به بیرون درز کرد که حاکی از تخلفاتی در عرصه علمی است و به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد و شاید یکی از موضوعات مهم برای تأیید یا عدم‌تأیید صلاحیت علمی رئیس‌جمهور آتی، رسیدگی به ادعای کپی‌برداری و تخلف در پایان‌نامه دکترای روحانی و همین مسئله یعنی خدشه‌دار شدن اعتبار یک رئیس‌جمهور و اگر این ادعا اثبات شود، این یعنی شکست.
۹- روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بلاشک نشان داد دولت یازدهم توانایی برگزاری و مدیریت چنین سطح از انتخابات را ندارد و سؤال افکار عمومی این است که چگونه می‌توان به دولتی که چنین فشل است، برای چهار سال دیگر امیدوار بود و همین سؤال یعنی شکست.
۱۰- روحانی در این رقابت انتخاباتی از بلیت افرادی استفاده کرد که در چهار سال گذشته، هیچ توجهی به آن‌ها نکرده بود مانند هاشمی رفسنجانی، درواقع روحانی در عرصه سائلی برای جمع‌کردن رأی، برای اعتبار نداشته خود به اعتبار و جایگاه دیگران چنگ زد و این یعنی شکست.
۱۱- نکته آخر اینکه در این رقابت انتخاباتی، جریان مدعی اصلاحات باآنکه می‌دانست روحانی توانایی مدیریت کشور را ندارد، بازهم به تمام قوا از وی حمایت کرد و رفتارهای غلط او را نادیده گرفت، لذا اصلاح‌طلبان به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند بعد از پایان دوره دوم روحانی، به‌عنوان منتقد وی ظاهر شوند؛ هر آنچه روحانی و دولتش انجام دهند، به‌پای اصلاحات نوشته شده و خواهد شد و این یعنی شکست برای هر دو جریان اعتدال و اصلاحات.
حال معلوم نیست این اشتباهات چه آینده‌ای را برای روحانی رقم می‌زند...

منبع:مشرق
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر آیت الله رئیسی عزیز که حاضر نشد با بی اخلاقی و توهین به امام رضا ع رای بیاورد. درود خداوند بر این مرد بزرگ که مناظره سوم را با زبان روزه آمد تا بخاطر رسیدن به قدرت گناه نکرده باشد.
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود بر طرفدارن آقای رئیسی که حدود 41 % رای دادند و نشان دادند که در صحنه حاضرند و با بصیرت خود طی دوره های آتی به پیروزی خواهند رسید.
Iran, Islamic Republic of
اضافه کنید به موارد فوق این مورد را که 16 میلیون رای که تهدید و تتمیع و سایه جنگ و ... در آنها اثر نکرد، خود یک پیروزی بسیار بزرگ است. مخصوصا که عموم مردم ایشان را نمی شناختند یعنی در همین مدت کوتا 16 میلیون رای خالص ساماندهی شد.
علی
United States
حتما باید مدرک جعلی اش بررسی گردد خدامیدونه چطور برتده شده
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم با پیروزی مجددش در انتخابات مدرک جعلیش توسط دانشگاهش تکذیب بشه.
Iran, Islamic Republic of
محمود احمدی نژاد در سال 88 در انتخاباتی که تخلفات آن شاید 1/10 این انتخابات سال 96 بود، 63 به 33 رقیب را شکست داد، با این وجود، بی اخلاقی ایشان باعث شد امروز به این وضعیت دچار شود و از صحنه حذف شود. امروز اگر حسن روحانی که با این حجم از تخلف انتخاباتی توانسته 57 به 39 رقیب را ببرد، باید بداند که ادامه مسیر فعلی ایشان که بسیار شبیه یا حتی افراطی تر از مسیر احمدی نژاد است، سبب میگردد زودتر از محمود احمدی نژاد از صحنه حذف شود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
روحانی....................موند
مردم........................چهار سال دیگه هم بکشید
سید
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین ریس جمهور از لحاظ رای روحانی است :که برای رای جمع کردن به همه /از هنرمندان بی درد گرفته تا خارج نشینان و از نجومی های بی احساس تا کسانی که هیچ اعتقادی به نظام ندارند و در کل برای رای نداشته خود به همه چیز و همه کس متوسل شد تا شاید بتواند نظام ولایتی را خدشه دار کند . ولی زهی خیل باطل
شریف
Iran, Islamic Republic of
پیروزی با رأی زیر 75 در صد برای دولتی با این همه ادعا چیزی کمتر از شکست نیست، در واقع همین که رقیب لرزه ای سخت بر اندام دولت مستقر انداخت، که مجبور به اتخاذ هزاران ترفند در جذب آرای مردم شد، برای دولت شکستی سخت است.
ناجوانمردیها ، خرید گسترده رأی، دامن زدن به اختلافات مذهبی و دینی، ترساندن مردم از رقیب، تخریب سازمان یافته رقیب، افتتاح طرح ها در استانه انتخابات، ابزار یارانه و ما ادراک یارانه!، ترساندن ملت از جنگی خیالی ، مهندسی گسترده آرای منطقه ای رقیب با ترفند تعرفه و .... شکست و رسوایی مدعیان دموکراسی را عیان ساخت.
رقابت اخیر، مقدمه ای شد تا مردم خود ناکارآمدی ها را با پوست و خون خود درک کنند. آینده روشن است، هر چند راه سخت ، نفسگیر و پر از پستی و بلندی است.
Iran, Islamic Republic of
پیروزی به چه قیمتی؟!
Iran, Islamic Republic of
گیرم این 4سال هم مسند دست ادم باشه ،اخرش در تاریخ وآخرت چطوری میتوانیم جوابگو باشیم که چه چیزهایی رو هزینه اون مسند گذرا کردیم.
United States
پس پیروزی شما مبارک. انشالله از این منظر همیشه مانند امروز پیروز باشید.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
تمام بد اخلاقی ها را تحمل میکنیم ولی سطل اشغال اتش نمیزنیم.
عرفان
Iran, Islamic Republic of
نباید بگذاریم تخلفات گسترده این چند وقت تحت تاثیر نتیجه انتخابات کمرنگ بشه.
باید با موضع تهاجمی مطالبه ی 16 میلیون منتقد رو از دولت داشته باشیم
Lao People
تنها بازنده واقعی روحانی بود و بس
Iran, Islamic Republic of
سلام . من زنگ زدم سامانه ی ارتباط دولت با مردم ، بسته بود ! میگن به سایت سامد مراجعه کنید ! ایـــــــــــــنا همه چی شونو بستن که مردم بهشون هجوم نیارن !....بر روحانی و دار و دستش ...
Iran, Islamic Republic of
با سلام ایشان یک بار هم از کلمه جانبازان و تشکر از انان یاد نکرد خدا اخر عاقبت ما را به خیر کند
United States
بیش از دو سال دوام نخواهد آورد. این یعنی شکست.
Iran, Islamic Republic of
باید با تمام قوا موضوع رساله دکترای حسن روحانی پیگیری بشه و قالیباف هم از جهانگیری بخاطر متهم کردن بیخودیش شکایت کن
Iran, Islamic Republic of
دولتی که نتونسته یه انتابات رو اجرا کنه و بدیهی ترین مورد ینی برگ رای رو به ستادا برسونه رو نتونسته، چطور میخواد یه کشور رو اداره کنه؟
Iran, Islamic Republic of
جان خودتان دست ازاین تحلیلهای ابکی بردارید باانصراف اقای قالیباف شکست اصولگرایان رارقم زدید حالا دنبال توجیهیداصلا معلوم یود جمنا داره چکارمیکنه شماهاراحلال نخواهم کرد
Iran, Islamic Republic of
تکرار می کنم:
چهار سال دیگر توهین به منتقدان
چهار سال دیگر تهمت
چهار سال دیگر فریب
چهار سال دیگر شنیدن متلک از پیرزن هایی مانند وندی شرمن و سکوت ...
چهار سال دیگر محاسبه اشتباه
چهار سال دیگر تذکرات علنی رهبری در مواردی که شورش در آمده
چهار سال دیگر فساد اقتصادی
امروز به دوستی گفتم یک قدم به شهادت نزدیک شدیم
ali
Iran, Islamic Republic of
`پيشاپيش شهادتت ميارك...........
ح
Iran, Islamic Republic of
روحانی که دیگه دوره آتی نمی تونه رییس جمهور بشه که تقلبی بودن مدرکش مهم باشه. در هر صورات ایشون دیگهاسما رییس جمهور خواهد بود ولی کارهای خطرناکی خواهد کرد و ...
Iran, Islamic Republic of
دوباره مردم بازیچه دست کثیف سیاست‌بازان شدند
Iran, Islamic Republic of
...وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ[سوره آل عمران 140]
Iran, Islamic Republic of
شانزده میلیونی که به روحانی رای ندادند امشب بیشتر از طرفداران کاندیدای منتخب باید جشن بگیرند البته نه با شیوه های مبتذل برخی از طرفداران روحانی اما چرا ؟ چون اسیر رعب و وحشت و هراس غیر واقعی ایجاد شده از طرف مافیای رسانه ای دولت نشدند و فقط برای مبارزه با اشرافیت و فساد و حاکم شدن تفکر اصیل انقلاب اسلامی رای دادند و یک اقلیت قدرتمند و نجیب و مطالبه گر در برابر دولت طرفدار سرمایه دار شکل دادند و پتانسیل اجتماعی بسیار بزرگی در درون آنها وجود دارد که قطعا دولت فعلی متاثر از این پتانسیل در شیوه ها و.روشهای خود بازنگری خواهد نمود. دلیل دیگر، پیروزی روش اخلاقمدارانه آقای رییسی در مقابل پیروزی ظاهری با روشهای غیر اخلاقی و ساختار شکنانه آقای روحانی است که قطعا در خاطرات همه حتی کسانی که به ایشان رای دادند خواهد ماند و با فرونشستن فضای انتخابات آثار منفی آن دامن جناب آقای روحانی و دولتمردان ایشان را خواهد گرفت نکته دیگر برخورد متمدنانه و دمکراتیک و نجیبانه آقای رییسی علیرغم همه بی مهری ها و بی انصافی ها و تخلفات انجام شده از طرف دولت در مقابل نامردمی ها و توحشهای سال ۸۸ نکته دیگر حضور ۷۳ درصدی مردم که با هر تفسیری که بشود در ساختار نظام جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبری معظم شکل گرفته و امروز سرمایه بزرگ برای امنیت و پیشرفت کشور است در مقابل انهدام پشتوانه رای ۸۰ درصدی در انتخابات سال ۸۸ توسط میر حسین
Iran, Islamic Republic of
مردم مستحق همینند
امیر
Iran, Islamic Republic of
روحانی و اصلاحات شکست خورده و شما پیروزید!!!!
Germany
صدای سکه های معاویه همه هنرمندان سینما را به خط کرد و حتی مالک اشتران هم با شنیدن صدای سکه از خود بیخود شد و در فیلمی معاویه را باسواد ترین خواند واین ادعا آنجا ثابت میشود که وزیر ارشاد گفت که اگر رقیب بما می گفت چند تا از آیت هنرمندان را بردی شان ارسال میکردیم بخرم خودمآن آری این صدای سکه ها بود که در ورزشگاه آزادی همه هنرپیشگان را بخط کرد و شرم بر هنرمندانی آنهایی که ادعای مردمی دارند و با معاویه زمان بیعت کردند
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از خطبه 16 نهج البلاغه:

به خدا سوگند، کلمه ‏اى از حق را نپوشاندم، هیچ گاه دروغى نگفته‏ ام، از روز نخست، به این مقام خلافت و چنین روزى خبر داده شدم ....... حقّ و باطل همیشه در پیکارند، و براى هر کدام طرفدارانى است، اگر باطل پیروز شود، جاى شگفتى نیست، از دیر باز چنین بوده، و اگر طرفداران حق اندکند، چه بسا روزى فراوان گردند و پیروز شوند، امّا کمتر اتّفاق مى‏افتد که چیز رفته باز گردد.
Iran, Islamic Republic of
آماده دلار ۶۰۰۰تومنی باشیم!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
برای اهل خرد و اندیشه مسئولیت چیزی نیست که به سادگی زیر بار آن بروند و دین خود را فدای دنیای دون کنند .تنها هدف فرهیختگان از کسب قدرت جلب رضای خدا در خدمت به خلق خدا ،دفاع از محرومان و مستضعفان و جلو گیری از چپاول و غارت بیت المال است . رضای خدارا در خدمتگزاری محرومان می جویند و در حکومتشان صالحان احساس امنیت و خلافکاران احساس بیم و ترس می کنند . و آنانکه به هر قیمتی شده سعی در تصرف این جایگاه دارند، بدانند که دنیا به اشرف مخلوقات پیامبر عظیم الشان وفا و بقایی نکرد چه رسد به شما.......این چهار سال هم می گذرد اگر نگاهی به دستان لرزان خود بکنید صدای ناقوس عزرائیل را به وضوح می شنوید....فکری به حال آنطرف بردارید، ای کسانی که برای به ثمر رسیدن این انقلاب کارنامه ای درخشان هم دارید .....ولی امروزبه هر قیمتی سعی در تصرف کرسی ریاست دارید.........از محمد رضا پهلوی که خودتان سرنگونش کردید عبرت بگیرید.......
روحانی در این انتخابات برای رای گرفتن روحیه ضد انقلابی از خودش نشون داد که تاحالا در هیچ انتخاباتی ندیده بودیم.خودش هم میدونه بعد از این چهار سال برای همیشه کاره سیاسیش تمام میشه پس ممکنه کارهای خطرناکی ضد انقلاب و رهبری انجام بده.تمام قوا باید به هوش و گوش باشن در علیه اتفاقات اینده.
سعید
سلام
تمام حرفا و منطق شما قبول چرا باید به کسی که چهار سال به تمام تاسیسات زیز بنایی هسته ای ضربه زده دوباره فرصت بدیم
چرا باید کسی که به امنیت ملی کشورش خیانت کرده فرصت دوباره داد
چراباید کسی که قرار بوده 100 اقتصاد رامتحول و گزارش بدهد فرصت 1500 روز دیگر فرصت بدهیم
چرا باید کسی که با دروغ خودش را به ملت تحمیل کرده فرصت دوباره بدیم
چرا کسیکه به حرامخوران ار سفره بیت المال را ذخیره انقلاب می گوید فرصت دوباره بدیم
چرا کسی یک سر اختلاس ها برادرش هست و خواهد بود فرصت دوباره بدیم
چرا کسی که به کرارت به شعور و فهم مردم تو هین کرد باید فرصت دوباره بدیم
چرا بایئ به کسی فرصت دوباره بدیم که کلمه ما نمی توانم ما نداریم و آب خوردن ما را هم از آمریکا میاره فرصت دادیم
مگر ما ملت از بیکاری فرزندانمان و خجالت پدر و مادر و برداران و خواهران مان در مقابل فرزندانشان آگاه نیستیم مگر سفره ما کوچک نشده
آیا فقط یک جمله آزادی فقط دوای درد ماست کدامد آزادی مگر ملت ما تا الان آزاد نبودند حتما باید آزادی درآوردن ساپورت از تن و یا آمدن با شورت به کوچه و خیابان باشد
پس از فردا نباید نگران هیچ کدام از ما نگران سایر دغدغه ها باشیم
مگر رهبر در بیاناتشان نفرمودند من کی باشم که سایه جنگ از سر ملت ایران برود وقتی ایشان این نهیب را به خودشان میزنند پس من در مقابل این دریای بیکران و سایرین حتی جناب شیخ حسن روحانی نیز کسی نیست که بارها به کرارات گفتند من سایه جنگ را از سر ملت بردم پس ما به شخص ایشان مدیون هستیم پس چرا ایشان نتوانست پیکر شهدای منا را از عربستان بگیرد مگر با یک نهیب آن پیر فرزانه
من به نوبه خودم مفتخر که این در این دوره و نه در دوره قبل به ایشان رای ندادم زیرا می دانستم کسی زیاد منمنم می کند نمی تواند کاری بکند زیرا ایشان بجای استفاده و اتکای به توان و منابع این سرزمین چشم در منابع و اتکای خارج دارد اناااالله مع الصابرین
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر سید ابراهیم رئیسی
همچنان محبوب دلها هستی و خواهی بود
ریسی مظلوم بود و جواب ابهلی مانند ... را نداد
دوستت داریم سید جان
Iran, Islamic Republic of
انشائاالله خدا قدرتش نده بخواهد پاش از گلمیش دراز تر داره
تا رهبر داریم
تا سپاه داریم
تا ارتش داریم
تا سردار قاسم سلیمانی داریم
تا امام رضا را داریم
غمی نداریم
Europe
تنها ریس جمهمری که درصد رای او در مرحله دوم بیشتر از اول شد این یعنی بهترین