شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تمجید ستاره سابق رئال از مربی ایرانی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 520151
ستاره قدیمی فوتبال اسپانیا از مربی ایرانی وردربرمن به عنوان چهره‌ای جویای‌نام تعریف کرد.
تمجید ستاره سابق رئال از مربی ایرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس ، ژابی آلونسو که امروز در پیکار با فرایبورگ، آخرین بازی خود را انجام داده و در 35 سالگی بازنشسته می‌شود،در مصاحبه‌ای با روزنامه زوددویچه‌سایتونگ، از ظهور نسل جدید مربیان جوان و خوش‌آتیه تعریف کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود از آلکساندر نوری، مربی ایرانی وردربرمن تقدیر کرد.
او اظهار داشت:در بوندس‌لیگا می‌بینم تغییر نسل نیمکت‌های مربیگری چقدر هیجان‌انگیز است.مرتب بر تعداد مربیان جوان در این لیگ افزوده می‌شود. آنها شجاع هستند. با سیستم‌های که دارند، تجربه می‌گیرند و در بازی‌ها نقش خود را خوب ایفا می‌کنند.

ستاره پیشین اسپانیا ادامه داد:اکنون شاهد پیشرفت یولیان ناگلس‌‌مان در هوفن‌هایم، آلکساندر نوری در برمن،رالف هازن‌هوتل در لایپزیگ، همچنین توماس توخل در دورتموند هستیم.مشخص است که چیزی درحال تغییر و حرکت است. من حتی دوست دارم تا آنجا پیش رفته و بگویم که روحیه فوتبال آلمان شکل عوض می‌کند. این دسته مربیان جوان راه فوتبال قدیم آلمان را پیش نمی‌گیرند.آنها می‌کوشند سرمایه‌ای مبتنی بر تکنیک و تاکتیک را عیان سازند که به عنوان یک اروپایی آن را خوب حس می‌کنم.

*بهترین همبازی‌ها
آلونسو در این گفت‌وگو بهترین همبازیان خود را در دوران ورزشی بلندی که داشته، نیز معرفی کرد.او اظهارداشت: در سن‌سباستین بازیکنی داشتیم که نابغه بود. اسمش دل پدرو بود. از لیورپول بدیهی است که استیون جرارد را معرفی می‌کنم.

او ادامه داد:در رئال مادرید مشخص است که کریستیان رونالدو بود. همینطور لوکا مودریچ. در بایرن فیلیپ لام که یکی از بهترین و تاکتیکی‌ترین بازیکنانی است که سراغ دارم.

*ارزیابی بوندس‌لیگا
در این گفت‌وگو آلونسو که سابقه بازی در 3 لیگ ممتاز اسپانیا، انگلیس و آلمان را داشته، به ارزیابی لیگ ژرمن‌ها نیز پرداخت.

وی اظهار داشت:بوندس‌لیگا در مسیر خوبی است.اما هنوز چیزهای کم دارد.درست است که تیم‌های این لیگ چالش حضور در لیگ قهرمانان را دارند و می‌خواهند فقط بایرن و دورتموند از آلمان در بازی‌ها نباشند. در این لیگ هر چند شکست دادن رقبا سخت است و خیلی چیزها طلب می‌کنند اما باید جلوی این حس که قهرمان زودهنگام بازی‌ها شوند،‌گرفته شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *