جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های عرب زبان

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۸
کد مطلب: 520060
پایگاه خبری الوفد حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را گسترده خواند و تأکید کرد که از همان ساعات اولیه مردم به صورت گسترده در این انتخابات شرکت کرده‌اند.
بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های عرب زبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ روسیا الیوم عربی، سما نیوز، ارم نیوز، بی بی سی عربی و ... خبر آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ایران را مورد پوشش قرار دادند. در این میان برخی از رسانه‌های مغرض و معاند جمهوری اسلامی ایران نظیر العربیه سعی کردند حضور گسترده مردم در انتخابات را کمااینکه بداد و آزادی‌ عمل رأی دهندگان و صحت و سلامت انتخابات را تحت‌الشعاع خبرسازی خود قرار دهند.
با این وجود بسیاری از سایت‌های خبری به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی اذعان کردند. از جمله این سایت‌ها شبکه خبری حزب المرده لبنان بود که از حضور گسترده مردم در ساعات آغازین صبح در پای صندوق‌های رأی خبر داد.
پایگاه خبری المنار نیز حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری در مراکز رأی‌گیری را گسترده خواند و به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به ملت ایران توصیه کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن در انتخابات شرکت کرده و به مراکز رأی‌گیری بروند ، چرا که کار خیر باید در اول وقت و بدون تاخیر انجام شود. ایشان انتخاب رئیس‌جمهور را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند که به این ترتیب سرنوشت کشور در دست ملتی قرار می گیرد که رئیس دستگاه اجرایی را انتخاب کرده‌اند.
پایگاه خبری مصرس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت که امروز حدود 56 میلیون ایرانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا یکی از چهار کاندیدای حاضر در انتخابات که نمایندگی دو جریان متناقض را بر عهده دارند را انتخاب کنند. این پایگاه خبری در ادامه به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اشاره کرد که تأکید کرده بود حسن روحانی رقابت سختی را در پیش رو خواهد داشت که در آینده سیاسی کشور سهیم خواهد بود. این روزنامه همچنین نسبت به غافلگیر کننده بودن این انتخابات هشدار داد.
پایگاه خبری الوفد حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را گسترده خواند و تأکید کرد که از همان ساعات اولیه صبح امروز مردم به صورت گسترده در این انتخابات شرکت کرده و در بسیاری از شهرهای کشور در صف‌های طولانی که گاه تا خارج از مراکز رأی‌گیری نیز کشیده می‌شد، ایستادند تا رأی خود را به صندوق بیندازند. این گزارش افزود که شمارش آرا از نیمه شب آغاز می‌شود و احتمال می‌رود طی 24 ساعت از بسته شدن مراکز رأی‌گیری نتیجه نهایی انتخابات اعلام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *