شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۴
در جمع خبرنگاران

کدخدایی: با تخلفات کمبود تعرفه برخورد می‌کنیم

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب: 520038
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارشات تخلفات این را لحظه به لحظه بررسی می‌کند، گفت: با تخلفات انتخاباتی مانند کمبود تعرفه یا تخلفات تبلیغاتی سر صندوق‌های اخذ رأی برخورد می‌کنیم.
کدخدایی: با تخلفات کمبود تعرفه برخورد می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور مجدد در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارشات زیادی به دست ما رسیده و در این برهه از انتخابات هوادارن و طرفداران کاندیداها شور و حال خاصی دارند و در این فضا هر کدام سعی می‌کنند که گزارشی که به دست‌شان می‌رسد را به دست ما برسانند.

وى افزود: ما از این اقدام آنها تشکر می‌کنیم، افرادی که علاقه‌مند به نظام و انتخابات هستند، این گزارشات را برای ما ارسال می‌کنند ولی ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات این گزارشات را لحظه به لحظه بررسی می‌کنیم و تا آنجا که می‌توانیم با تخلفاتی مانند کمبود تعرفه یا تخلفات تبلیغاتی سر صندوق‌های اخذ رأی برخورد می‌کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه گزارشات دیگری نیز در حال ارسال به شورای نگهبان است، تصریح کرد: پس از بررسی و جمع‌بندی گزارشات این جمع‌بندی‌ها به اعضای شورای نگهبان ارسال می‌شوند تا اعضا نظرات خود را اعلام و نتایج را اعلام کنند و قطعاً به هر نتیجه‌ای برسیم این نتایج را به همه مردم اعلام خواهیم کرد و هیچ ملاحظه‌ای نسبت به هیچ فرد خاصی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که بررسی گزارشات و اعلام‌نظر شورای نگهبان تا چه زمانی به طول خواهد انجامید، گفت: زمان‌بندی که در فرصت 3 روز می‌تواند شکایت‌ها و نظرات خود را اعلام کنند و آنچه که در قانون آمده 10 روز فرصت است تا شورای نگهبان نتیجه نهایی بررسی صحت انتخابات را دارد و امیدواریم در فرصت قانونی اعلام نظر کنیم و 10 روز پس از پایان رأی‌گیری شورای نگهبان فرصت بررسی دارد.

کدخدایی در مورد مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت خوبی تاکنون صورت گرفته اما باید همکاران ما در وزارت کشور این آمار را اعلام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شمارش آرای انتخابات بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری شروع خواهد شد و این موضوع به شعب و حوزه‌های اخذ رأی بستگی دارد و آرا آنها به تدریج وارد سیستم‌ها خواهد شد و ما هم در شورای نگهبان و همکاران‌مان در وزارت کشور به صورت دستی و سیستمی اعمال خواهیم کرد و مطمئنم در شمارش آرا مشکل جدی نخواهیم داشت و هر زمانی که شمارش آراء صورت گیرد نتایج آن از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وخسته نباشید
یکک سوالی برای من پیش امده
ایا قبل از شروع انتخابات باید تدبیرات لازم را انجام نداده اید
مگر این امکان وجود دارد که دقیقا مشخص نیست که چند درصد میتوانند رای دهند
س
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر در حد گسترده باشه .... شما میتونید کاری کنید اونم بعد چند روز .... مهندسی شده با تزریق تعرفه کم به مکانهایی که تابلو بود حمایت رییسی بیشتر مثل حاشیه شهرها و روستاها و مناطق محروم و همچنین تعرفه های بدون مهر ( نمیدونم مردم چه گناهی کردن وزارت کشور وظیفه اش مهر زدن بوده... مردم باید تاوانشو بدن )
رضا
Iran, Islamic Republic of
زشته به خدا. اين حرفا رو نزنيم. خودمون رو هم گول نزنيم. ممكنه يه جايي تعرفه تموم شده باشه و تا رسوندنش بعضيا رفته باشن خونه يا به هر دليلي تا ساعت 12 شب هم نتونسته باشن جايي رأي بدن. اما اين ميشه مثلاً 5000 رأي، شايد هم 10 هزار، يا پنجاه هزار يا حداكثر 100 هزار رأي. خب اختلاف 8 ميليوني نفر اول و دوم رو كه پر نمي كنه. (تازه با فرض اينكه هر كي نتونسته رأي بده صددرصد طرفدار سيد ما باشه)
انتخابات تموم شد.
منصف باشيم.
Iran, Islamic Republic of
چه فایده؟؟!! کسی که پس ازانتظارطولانی درصف رای بخاطرنبودن تعرفه خسته شده وبه خانه اش رفته راچگونه می خواهیدجبران کنید؟؟!!!! رایی که بادروغ وتهمت وشانتاژوتخریب بدست آمده راچه؟؟؟!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
برخورد شورای نگهبان با تخلفات تعرفه و ... و افراد متخلف، الان دیگه به چه درد می خوره؟؟!!!
خیلی هنر کنن، صندوق ها بازشماری بشه. اینکه از مردم زیادی رأی گیری نشده رو می خوان چکار کنن؟ رأی هایی که قطعا در نتیجه نهایی تأثیر داشت.
باید به موقع اقدام می شد. الان فقط می گن نتایج خروجی از صندوق ها قبوله و تقلب نشده! ولی اصل تقلب و تخلف ها در رأی ورودی به صندوق ها بود و مهمترین علتش مهندسی تعرفه بود ...

دیگه چه انتظاری داشته باشیم از حفظ وفاداری مردم به نظام و صیانت از آرا؟؟!! پس کو قول صیانت جدی از آرای مردم؟!
Lao People
دیگه الان پیگیری کردن دردی رو دوا نمیکنه،اونی که میخواست با این کارا پیروز بشه به خواسته ش رسید
Iran, Islamic Republic of
.....
در یک انتخابات همه ملت ایران حق شرکت دارن
در زمان جنگ در سخت ترین شرایط، صندوق های رأی به پرت ترین و دور ترین روستاهای ما برده شد و از رأی مردم محافظت شد اما امروز در شرایط مطلوب شاهدیم حق رأی از مردم سلب شد
از اون بدتر تعرفه های بدون مهر بود که هیچ توضیحی براش وجود نداره و براحتی رأی مردم بنا به سلیقه مجری انتخابات باطل اعلام شد
مهم نیست چند نفر بودن مهم اینه که یک بدعت زشت در تاریخ ما درباره ثبت شد
بدعتی که اگر تثبیت بشه براحتی رئیس جمهور فعلی می تونه خودش یا هر کس رو که مایل باشه بصورت گزینشی از صندوق رأی خارج کنه
عرفان
Iran, Islamic Republic of
رای اونایی که به خاطر کمبود تعرفه نتوستند رای بدند هم میتونین بگیرین؟!؟!؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
دیگه الان بدرد کی میخوره ... وقتی حساب شده در مناطق خاص تعرفه نرسید و شورای نگهبان هم کاری نتونست بکنه گفتن این حرف الان چه ارزشی داره . دولتیها برای رای آوردن رئیسشان از هیچ تخلفی دریغ نکردن و شما فقط حرف زدید و حرف....
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
جناب سخنگو!
آرای بسیار پایین سلیمی و هاشمی نشان میدهد که شورای نگهبان در تشخیص صلاحیت ها بسیار به خطا رفته است.! وصلاحیت تشخیص صلاحیت را ندارد.! لطفا" به سمع آقایان برسانید! با تشکر!
Iran, Islamic Republic of
حیف وقت برای هاشمی طبا ، ...........که خودش آویزون دست چندم روحانی بود.
تنها ۵۵
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگویی
Iran, Islamic Republic of
معنای دقیق برخورد کردن چیست؟
حق مردم ضایع شد و نتیجه به نفع کاندیدایی که در رأس قوه مجریه بود مصادره به مطلوب شد و یک بدعت زشت در روش اجرای انتخابات برای ما ثبت شد
این حق ضایع شده رو چطوری قراره اعاده کنید؟
اگر روحانی در یک انتخابات سالم پیروز شده بود مشکلی نبود ولی الان با سلب حق رأی از مردم رئیس جمهور شد!
من مطیع نظر شورای نگهبانم اما سوال های بی پاسخ بسیاری هم دارم
Iran, Islamic Republic of
همین الان در باز شماری آرای شوراها دارن تخلف می کنن و داد کاندیداها درآمده! وقت برخورد همین الان است. چه کسی قراره با وزارت کشور برخورد کنه تا تخلف نکنن؟ وقتی اشخاصی به عنوان شورای شهر معرفی شدن که منتخب حقیقی مردم نیستن بعد قراره چه برخوردی باهاشون بشه؟