پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

موحدی کرمانی :پذیرش سند 2030 یک خیانت بود

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 519884
آیت الله موحدی کرمانی گفت: پذیرش سند 2030 که سازمان ملل و یونسکو به ایران تحمیل کرد از جانب دولت یک فاجعه بزرگ و خیانت بود.
موحدی کرمانی :پذیرش سند 2030 یک خیانت بود

به گزارش جهان نيوز، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران درخطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: شما برادران و خواهران و نفس ضعیف خودم را به تقوای الهی سفارش می‌کنم  که بالاترین سرمایه وآنچه انسان را از گناه حفظ می‌کند و به اهداف مقدس دینی می‌رساند و سعادت دینی و آخرت را تضمین میکند تقواست بنابراین هرچه می‌توانید باید درامر تحصیل تقوا بکوشید.وی با بیان اینکه روزهای پایانی ماه شریف شعبان را می‌گذرانیم، گفت: درمناجات شعبانیه می‌گوییم خدایا من را در زمره کسانی قرار ده که فرمان تو را اجرا کنیم و 4 درخواست از خدا داریم و آن اینکه خدایا به ما توفیق بده که دائم الذکر باشیم و پیمانی که با توبسته‌ایم را نشکنیم.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: خدایا به ما توفیق بده که ذکرمان ترجمان قلب باشد ودائما به یاد تو باشیم و ما را در زمره کسانی قرار ده در شکر تو غافل نیستند و همیشه شاکرند و ما را در زمره کسانی قرار نده که امر تو را سبک بشماریم.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا است،‌ گفت: در همین باقی مانده وقت امروز تقوا را مراعات کنیم وبکوشیم به وظیفه مان عمل کنیم وبکوشیم عظمت انقلاب را درک کنیم.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فردی که انتخاب می‌شود مدیریت اجرایی 4 ساله کشور را به دست می گیرد بنابر این باید بسیار صالح، پاک، فعال ، به فکر ضعفا، اسلام و پیاده کردن قوانین به ویژه قانون اساسی باشد.
آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: عده عظیمی در انتخابات شرکت کردند و بحمدالله شور و هیجان فراوانی تا این ساعت در صندوق‌ها بوده و مردم حضور گسترده‌ای داشتند یادمان باشد دائما مراقب باشیم و تقوای فردی ، اجتماعی و سیاسی را رعایت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه حضور چشمگیر مردم پای صندوق های رای درفضایی آرام و با امنیتی کامل بسیار مهم است، تصریح کرد: این آزادی و امنیت چشم دنیا را خیره کرده و همه را به شگفت واداشته است. کشورهای فراوانی درکنار ما و جهان ازناامنی ، ترور و غارت خواب راحت ندارند و برایران غبطه می‌بردند، این امنیت وآزادی درسایه وحدت ، ایمان ، روحیه انقلابی و تبعیت از ولایت فقیه به دست آمده است.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: پیام این حضور گسترده این است که مردم به نظام اسلامی خود پایبندند وبا مسئولین پیوند دارند و به آنها اعتماد دارند و خود مردم درمدیریت کشور سهم اساسی دارند، پایبندی به قانون درتمام انتخابات گذشته وجود داشته وا گراحیانا تخلفی ازقانون صورت گرفته وافرادی تشنج آفرینی و قانون شکنی کرده‌اند سیلی محکمی به دست مردم صالح خورده‌اند که صورتشان را سیاه و آنها را روسیاه کرده است.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: مناظره‌ها ورقابت‌ها تمام شد؛ اینک زمان رفاقت است. از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود ، آنچه در مناظره گفته شد بر اساس نیت درونی منتخبان بود از امروز به بعد وظیفه آنها اخوت، برادری ، صفا ، محبت وهمکاری است.
وی ادامه داد: اگر جمله ای گفتند که در شأن انقلاب و مردم نبوده دقت کنند و به درگاه الهی توبه وازمردم عذرخواهی کنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن بیان چند توصیه و رئیس جمهورمنتخب گفت: از آنجایی که کشور ایران به هر مرحله‌ای از عزت واقتدار رسیده به تبعیت از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بوده است بنابر این آقایی که رئیس جمهور خواهی شد بکوش تابع ولایت فقیه در عمل باشی نه فقط درشعار. مبادا به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن دومدیریتی را درکشور احساس کند.
آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: به انقلاب وارزش‌های انقلاب احترام بگذاریم، این ارزش‌ها به آسانی به دست نیامده است و محصول خون هزاران شهیداست، روح انقلاب همین ارزش‌هاست مبادا این ارزشها مورد تحقیر قرار گیرد.
وی به اهمیت فرضیه امر به معروف ونهی ازمنکر اشاره کرد و گفت: بنده هشت قانون اساسی که در مجلس نیز تصویب شده است براین محوراست که امر به معروف به جد باید در کشوراجرا شود که متاسفانه شنیده‌ام تا به حال دستور اجرا داده نشده است این امر واقعا موجب تاسف است که درمورد مصوبه مجلس دستور اجرا صادر نمی‌شود. 
امام جمعه موقت تهران همچنین به سند 2030 اشاره کرد و گفت: سند ننگین 2030 را دستور اجرای مخفیانه می‌دهند که خوشبختانه مقام معظم رهبری جلوی اجرای آن را گرفتند. 
آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: پذیرش سند 2030 که سازمان ملل ویونسکو به ایران تحمیل کرد از جانب دولت یک فاجعه بزرگ وخیانت بود. سوال اینجاست چرا این پذیرش مخفیانه و بی سر و صدا انجام گرفت. چرا با شجاعت و صلابت نگفتید آموزش وپرورش در ایران دارای اسناد بالادستی از جمله قرآن، فرهنگ اهل بیت و اسلام است.
وی گفت: غرب بداند در ایران این سندهای معروف و فاسد غربی و ویرانگر پاره پاره و سوزانده می‌شود. خوشبختانه رهبر آگاه و مدافع از حریم دین وانقلاب هشدارهای لازم را به مسئولین دادند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به نیروهای مسلح کشور که به تعبیر امام علی (ع) قلعه های مستحکم نظام هستند احترام بگذارید همچنین مردم انقلابی را که پشتوانه نیروهای انقلابند را تکریم کنید. استکبار جهانی بر ضعیف رحم نمی‌کند و با مذاکره خطر حمله دشمن رفع نمی شود.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: وزرا ، معاونین و مشاورین خود را از افرادی انتخاب کنید که مسئولیت را امانتی الهی بدانند.  حکومت امانت است و به امانت باید توجه کرد.
وی اظهار کرد: من 20 سفارش درمورد رئیس جمهور دارم که توان کار کردن ، برخورداری از نقاط قوت، توانایی مدیریت عالی اجرایی، صاحب هندسه صحیح مدیریتی بودن، التزام به قانون اساسی، مقاوم درمقابل دشمن، توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی، توان حل مشکلات کشور، مدیریت کشور درجهت اهداف انقلاب، اسیر فرهنگ غرب و دولتهای غربی نبودن ازجمله این موارد است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: همچنین رئیس جمهور منتخب باید به دنبال اشرافی گری نباشد. اسیر فرهنگ غرب و دولت های غربی نباشد. دشمن ازآمدنش در دولت خوشحال نشود، زیر توهمات جهان توسعه محو نشود وبرایش روستاهای دورافتاده با تهران فرقی نداشته باشد و با فقر و فساد مبارزه کند اما مهمترین آن این است که صددرصد تابع ولایت فقیه در عمل ونه درشعار باشد.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: از آنان که می‌خواهند امر حج پیاده شود تشکرمی‌کنم اما یک تذکر هم می‌دهم آن هم اینکه آقایانی که در این امر کوشا هستید بدانید که فضای مجازی پر است از این مسئله که می‌گویند امام جمعه مکه خاک بر سر ملحد گفته خون ایرانی ها و شیعیان حلال است. من بیش از این جنایت را باز نمی‌کنم. شما ببینید امام جمعه مکه بیاید این غلط را بکند و بگوید خون ایرانیان و شیعیان  حلال است. این مردمی که این صحبت‌های امام جمعه را می بینند با مردم ایران چه می‌کنند. آیا در کوچه های مکه و مدینه مردم ما امنیت دارند یا خیر؟
وی اظهار کرد: ممکن است بگویید قرارداد محکم با آنها بسته‌اید اما مسئولین مربوطه باید مردم را روشن کنند اگر حرف‌های امام جمعه مکه دروغ است بگویند دروغ است. نمی شود به حکومت ننگینی که سر جنگ با ایران دارد اعتماد کرد. ما در گذشته از این وهابیت خائن چیزی جز اهانت ندیدیم.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آقایان سازمان حج بیایند مردم را روشن کنند وبا ادله بیان کنند که امنیت در آنجا وجود دارد و فقط به قراردادهای حکومتی اکتفا نکنند. من قصدم ترساندن شما نیست که بگویم امنیت وجود ندارد و می‌خواهم این دغدغه‌ها برطرف شود که انشاء الله حجی توأم با سلامتی و سربلندی داشته باشیم.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: سازمان حج به کاروان‌های ایرانی توصیه کنند رمی جمرات را بعد از ظهر که خلوت است انجام دهند و توصیه می کنم که اگر کاروانی تخلف کرد امتیاز آن را بگیرند.
وی تصریح کرد: بحمدالله ارتش نیرومند عراق و سوریه با پشتوانه مردمی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کردند وبه زودی موصل به طور کامل در تصرف دولت عراق خواهد بود. این موفقیت را به دولت عراق تبریک می‌گوییم.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کشور آمریکا گرفتار رئیس جمهوری شده که وکلای آن درعقل او شک می‌کنند ودر فکر عزل او هستند. خدا کند کسی مدیریت آمریکا را به عهده بگیرد که بفهمد این همه خباثت و پشتیبانی ازرژیم وهابی آل سعود و آدمکش چیزی جز ذلت و خواری برای آنها ندارد و موجب منفور شدن بیشتر آنها و سقوط آنها را نزدیک تر می‌کند.
آیت الله موحدی کرمانی در پایان تاکید کرد: ماه رمضان نزدیک است انتظار دارم ستاد نماز جمعه درماه رمضان نماز جمعه را در مصلی برگزار کنند. مردم ما نمی‌توانند با حالت روزه مدتی در زیر آفتاب بمانند.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *