کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور پرشور مردم پای صندوق های رای

هیچ شخص و مجموعه‌ای حق دخالت در انتخابات ندارد// عدم‌درج‌مُهر برروی برگه‌های‌اخذ رای‌در جنوب‌تهران + پاسخ شورای نگهبان/ اعتراض به وزیر کشور و کنایه به روحانی/ تخلف‌آشکار ستاد انتخابات در حمایت از روحانی +سند/ تهرانی‌ها رکورد مشارکت در انتخابات را زدند+ تصاویر و فیلم

29 ارديبهشت 1396 ساعت 5:04

اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه، ۲۹اردیبهشت) در سراسر میهن اسلامی و خارج از کشور آغاز شد.


*انتقاد نیکزاد از ارتکاب تخلفات زیاد در انتخابات

در نامه نیکزاد به اعضای هیأت نظارت بر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری آمده است: آنچه در حال حاضر از ارتکاب این مصادیق با مدرک و سند مضبوط قابل ذکر است، از حد گزارش و شکایت گذشته است.
 

*تهرانی‌ها رکورد مشارکت در انتخابات را زدند

معاون سیاسی استاندار تهران: تا ظهر امروز در استان تهران تعداد رأی‌دهندگان به گونه‌ای بود که نسبت به انتخابات سال‌های گذشته رکورد مشارکت زده شد. 

*تخلف‌آشکار ستاد انتخابات در حمایت از روحانی+سند
ستاد انتخابات وزارت کشور در تخلفی آشکار نام حسن روحانی را بزرگ‌تر از نام سایز نامزدها درج کرده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات وزارت کشور در تخلفی آشکار نام حسن روحانی را بزرگ‌تر از نام سایز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری درج کرده که تبلیغ آشکار محسوب می‌شود. این تخلف در بسیاری از حوزه های اخذ رای مشاهده شده است.

*روحانی: باید به نامزد منتخب کمک کنیم

*اعتراض به عدم درج شهرت "رئیسی"

*نامه کتبی اعتراض مرتضوی نماینده رئیسی

*شورای نگهبان: رأی با تعرفه بدون مهر نظارت باطل است و رسیدگی می‌کنیم.

*عدم‌درج‌مُهر برروی برگه‌های‌اخذ رای‌در جنوب‌تهران
 
*تخلف انتخاباتی در مسجد قدس سعادت‌آباد تهران

*اعتراض‌نماینده‌رئیسی به‌همراهی‌وزیر کشور با روحانی در ستاد انتخابات + فیلم
 
نماینده رئیسی در ستاد انتخابات کشور گفت: بازدید روحانی از ستاد انتخابات، هیچ منع قانونی ندارد اما همراهی وزیر کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات شائبه جانبداری را القا می‌کند.

سید صولت مرتضوی نماینده سید ابراهیم رییسی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: بازدید روحانی از وزارت کشور هیچ منع قانونی ندارد اما همراهی وزیر کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات  شائبه جانبداری را القا می‌کند و محل اشکال است.

وی ادامه داد: امیدوارم هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تذکر لازم را به وی دهد.
 
دریافت.mp4
 
*کنایه یک خبرنگار به روحانی هنگام بازدید از ستاد انتخابات
 
دریافت.mp4

*تصاویر/روحانی هنگام ورود به حسینیه ارشاد
 
اطلاعیه شماره یک هیئت نظارت بر انتخابات:
*هیچ شخص و مجموعه‌ای حق دخالت در انتخابات ندارد

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری طی اطلاعیه شماره (1) خود اعلام کرد: هیچ شخص و مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد.

متن کامل اطلاعیه شماره یک  هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به شرح زیر است:
ضمن حمد و سپاس الهی و ارج نهادن به حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی، به اطلاع می‌رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

*حضور پرشور مردم پای صندوق های رای
 
دریافت.mp4

*حضور مردم در حوزه‌های انتخاباتی  + تصاویر

*آمادگی بیش از 63 هزار شعبه برای اخذ رأی

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد 56 میلیون و 410 هزار و 236 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 هزار نفر رأی اولی هستند.
در این دور از انتخابات 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل 2 صندوق  اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.
بر این اساس یک میلیون و 150 هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.
تعداد 200 میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از 130 هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است. 
طبق ماده 20 قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت 10 ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.
بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت 8 صبح مروز 29 اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.
انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در 102 کشور و 132 نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می شود.

رقابت 4 نامزد در انتخابات ریاست جمهوری
اسامی و کدهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:
1-آقای سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد 33
2-آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد 55
3-آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد 66
4-آقای سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کد نامزد 88


 


کد مطلب: 519743

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/519743/هیچ-شخص-مجموعه-ای-حق-دخالت-انتخابات-ندارد-عدم-درج-م-هر-برروی-برگه-های-اخذ-رای-در-جنوب-تهران-پاسخ-شورای-نگهبان-اعتراض-وزیر-کشور-کنایه-روحانی-تخلف-آشکار-ستاد-حمایت-سند-تهرانی-ها-رکورد-مشارکت-زدند-تصاویر-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com