کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال اعزام ۵۰ هزار نظامی آمریکایی به افغانستان

28 ارديبهشت 1396 ساعت 12:49

وب‌سایت وابسته به ارتش آمریکا اعلام کرد که بر اساس استراتژی جدیدی که ماه گذشته مورد تأیید کاخ سفید قرار گرفته است مقامات ارشد نظامی درخواست اعزام ۵۰هزار سرباز آمریکایی را به افغانستان کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از «استارز اند استرایپس»، بر اساس گزارش طبقه‌بندی شده «جامعه اطلاعاتی آمریکا»، استراتژی جدید واشنگتن برای شکست بن‌بست امنیتی در افغانستان ماه گذشته توسط دونالد ترامپ تأیید شده بود.
 ژنرال‌های آمریکایی برای جلوگیری از پیشرفت‌های میدانی طالبان و نجات دولت کابل درخواست اعزام 50 هزار سرباز آمریکایی را به افغانستان کرده‌ بودند.

برخی از مقامات امنیتی آمریکا گفته‌اند که این ارزیابی اطلاعاتی ماه آوریل گذشته به‌منظور محاسبه تعداد نظامیان مورد نیاز برای دستیابی به اهداف راهبردی در افغانستان تهیه شده است. در صورتی که این ارزیابی توسط کمیته شورای امنیت ملی آمریکا تأیید شود و نظر رئیس جمهور این کشور نیز مثبت باشد در نتیجه بیش از 50 هزار سرباز آمریکایی به افغانستان اعزام خواهند شد.
ارزیابی جدید جامعه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد می‌کند که دولت واشنگتن برای شکستن بن‌بست امنیتی و دست یافتن به اهداف راهبردی خود به افزایش سربازان بیشتری در افغانستان نیاز دارد که باعث درگیر شدن بیشتر آمریکا در جنگ این کشور خواهد شد.

یکی از دلایلی که برای افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان مطرح شده، جایگزینی نیروهای قراردادی با سربازان آمریکایی  است.
سخنگوی دفتر اداره امنیت ملی آمریکا و شورای امنیت این کشور درباره این موضوع از اظهار نظر خودداری کرده‌اند اما برخی از مقامات آمریکایی که از جریانات داخلی اطلاع دارند مدعی شدند که ترامپ تمایلی به تشدید جنگ و افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان ندارد.
«مک‌‌ماستر» مشاور امنیت ملی آمریکا که دیدی متفاوت نسبت به افغانستان دارد برای تحقق این طرح و افزایش نیروهای سربازان آمریکایی به‌شدت در کاخ سفید و کمیته شورای امنیت ملی آمریکا لابی می‌کند.

«جک‌کین» ژنرال چهارستاره و بازنشسته آمریکایی که از دوستان نزدیک به مشاور امنیت ملی آمریکا است نیز بر لزوم حمایت این کشور از حکومت اشرف غنی تأکید می‌کند، به‌گفته‌ وی این بهترین فرصت برای برنده شدن در افغانستان است.
گزارش‌های چند هفته اخیر در رسانه‌های غربی از اعزام  سه تا پنج هزار سرباز آمریکایی به افغانستان حکایت دارد و این که ترامپ تا کنون در رابطه با این طرح تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است.


کد مطلب: 519634

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/519634/احتمال-اعزام-۵۰-هزار-نظامی-آمریکایی-افغانستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com