شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

20 سال چه کرده‌اید؟!

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 519588
حسن روحانی و حامیانش این روزها ناراضی هستند؛ از وضعیت نبود آزادی؛ از وجود فساد اقتصادی
20 سال چه کرده‌اید؟!
به گزارش جهان نيوز، کبری آسوپار در یادداشت روزنامه جوان نوشت:حسن روحانی و حامیانش این روزها ناراضی هستند؛ از وضعیت نبود آزادی؛ از وجود فساد اقتصادی؛ از عدم حضور سرمایه‌ خارجی؛ از وجود بیکاری و آمار بالای آن؛ از معیشت مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه؛ از نبود جوانان در سیستم مدیریتی کشور؛ از نبود اخلاق و احترام؛ از...

حامیان روحانی و خود او مدام تأکید می‌کنند که باید اینگونه بشود و باید اینگونه نباشد. روحانی در سخنرانی‌های خود، نهاد و سازمان و جمعی در ایران نیست که آنها را به تندی جملات خود ننواخته باشد و انتقادی و تخریبی نیست که فروگذار کرده باشد. اما او در همه‌ این سال‌های اخیر کجا بوده است؟ آیا این همه کاستی و این همه نداشتن‌ها و محرومیت‌ها که امروز برای ملت ایران برمی‌شمرد، زاییده همین چند سالی است که مدیریت اجرایی کشوری را مدیران دولت نهم و دهم در دست داشتند؟

بگذارید کمی به عقب برگردیم؛ قبل از آنکه دولت نهم و دهم شکل بگیرد، چه کسانی در رأس امور بودند و توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور بر عهده‌ چه کسانی بود؟ آیا غیراز این است که قبل از دولت‌های نهم و دهم، کسی بر مسند امور اجرایی کشور و کرسی ریاست جمهوری قرار داشت که سال ۹۲ حاضر شد کاندیدای خود را به‌خاطر حسن روحانی حذف کند و این دوره هم تمام قد در حمایت روحانی است؟ در دو دولت او چه اتفاقی برای زندگی و معیشت مردم روی داد که رأی ۲۱ میلیونی مردم چهار سال بعد، مخالف او شد و شهردار وقت تهران را که شدیداً مخالف دولت اصلاحات بود، رئیس‌جمهور کرد؟

بگذارید کمی به عقب‌تر بازگردیم؛ قبل از دولت اصلاحات چه کسی رئیس‌جمهور بود و مدیریت اجرایی کشور را چه کسی بر عهده داشت؟ کسی که با حمایت او روحانی رئیس‌جمهور شد و در طول چهار سال دولتش هم همواره از حمایت او بهره‌مند شد.

ماجرا خیلی ساده است؛ ۲۸ سال از رحلت حضرت امام (ره) می‌گذرد و در این ۲۸ سال، ۲۰ سال دولت در دست حامیان دولت حسن روحانی بوده است.

اگر زیرساخت‌ها و توسعه‌ها و پیشرفت‌ها در دولت‌های حامیان روحانی به درستی انجام شده بود؛ راه آهن‌ها کشیده و فرودگاه‌ها ساخته و تنش‌زدایی‌ها انجام و سرمایه‌گذاری خارجی و اشتغال‌زایی و چه و چه انجام شده بود، امروز آیا نیازی بود که روحانی فخر گاز کشیدن و هواپیما خریدن و ورزشگاه و جاده ساختن بدهد؟ آیا جای آن نیست که بپرسیم پس همه‌ آن ۱۶ سال که دولت دستتان بود، چه می‌کردید که حالا دنبال یک چهار سال دیگر هستید که کارها را پیش ببرید؟
این روزها روحانی و حامیانش انگار از عالم و آدم در ایران طلبکارند اما وقت شاکی‌بودن آنها خیلی وقت است که گذشته؛ در ۲۸ سال بعد از امام، ۲۰ سال دولت را در دست داشتید؛ غیراز مجلس و سایر نهادهایی که دستتان بوده؛ وقت طلبکاری نیست؛ وقت وعده و عید دادن هم نیست؛ باید جواب بدهید که چه کرده اید. سوال‌ها را ما باید بپرسیم و جواب‌ها را شما باید بدهید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این مطلب رو باید از مناظره اول بیان می کردید تا اینها اینقدر مظلوم نمایی نکنند.
عبدالله خدابنده
Iran, Islamic Republic of
السلام. حالا بعد از این دوران 20 ساله که بیان فرمودید . امید است که با انتخاب اقای رییسی شخصیت های سهم خواه در قالب شبه حزب و گروه و جمعیت که همگی با پسو.ند کلمه ی اسلامی دنیا خواهیشان را می پوشانند - از دولت جدید سهم نخواهند . که اگر رییسی به وعده اش عمل کند و به کسی پول مفت در قالب رانت و غیره-سهم ندهد - وا اسلامایشان بلند شود و باز فرصت ظهور روحانی جدیدی را ایجاد کنند . البته هوشیاری نظام و رویکرد فساد ستیزیش ظاهرا بیدار شده است . اینده را ندیدیم ولی با ترس- امید داریم تکرار نشود . .... والسلام. .