جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۱۵
دانشگاه کلدونین گلاسکو اعلام کرد

بررسی سرقت علمی روحانی کلید خورد/ بزرگترین رسوایی علمی یک رئیس جمهور محقق می‌شود؟

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب: 519568
در نهایت ممکن است دانشگاه علی رغم میل پیشین خود، همین برخوردی را با قضیه بکند که در ایمیل معاون رئیسش آمده:‌ به حساب آوردن سرقت علمی تز حسن روحانی به عنوان تخلفی بسیار بزرگ و اعمال موازین سیاست‌های مربوطه در قبال ابطال کامل این مدرک دکترا...
بررسی سرقت علمی روحانی کلید خورد/ بزرگترین رسوایی علمی یک رئیس جمهور محقق می‌شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز: دانشگاه کلدونین گلاسکو اعلام کرد بررسی مدارک سرقت علمی روحانی را آغاز کرده است. در صورت تأیید سرقت علمی حسن روحانی در این دانشگاه یکی بزرگترین رسوایی‌های رئیس جمهورهای جهان خواهد بود.

به گزاش جهان نيوز، دانشجو کیوان ابراهیمی نماینده دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا و مسئول کمیته حقیقت یاب تز حسن روحانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

با پیگیری دانشجویان ایرانی در امریکا، دانشگاه اسکاتلندی از موضع پیشین خود عقب‌نشینی کرد. اعلام وصول مدارک گسترده‌ی مدعی تقلب در رساله‌ی دکترای حسن روحانی و برخورد با این فرد در صورت صحت مدارک متن ترجمه شده‌ی ایمیل دریافتی از خانم Jan Hulme، دبیر و معاون نظارتی رئیس دانشگاه کلدونین گلاسکو بدین شرح است:
«جناب آقای ابراهیمی
این پاسخی است به ایمیل قبلی شما به کارکنان دانشگاه کلدونین گلاسکو در خصوص تز دکترای آقای حسن روحانی و همچنین ایمیل قبلی خودتان به بنده و دیگر کارکنان دانشگاه.

با توجه به اعتقاد مسلم شما مبنی بر خودداری این دانشگاه از ارائه‌ی تز مورد نظر، اجازه می‌خواهم شفاف بگویم که از سال 1998 یعنی از زمان پذیرش آن، این تز همواره به صورت کامل در اختیار کتابخانه دانشگاه بوده و هست. این تز هم مانند بسیاری از تزهای دیگر تنها به صورت نسخه‌ی چاپ شده موجود است. وقتی آقای روحانی در ژوئن سال 2013 برای احراز پست فعلی‌شان انتخاب شدند، این دانشگاه در پیگیری درخواست‌های رسیده از نهادهای مختلف از جمله رسانه‌ها برای بازبینی کار ایشان تسهیل به وجود آورد.

در زمان انتخاب دکتر روحانی، پوشش رسانه‌ای و تحقیق و تفحص کاملی در این باره صورت گرفت و سوالاتی از سوی  شبکه‌های CNN و BBC، روزنامه تایمز و دیلی تلگراف و بسیاری از شبکه‌های دیگر ملی و بین‌المللی مطرح شد که دانشگاه به آنها پاسخ داد. بسیاری از این سوالات به شماری از چکیده‌های منتشرشده از تز مورد نظر مربوط می‌شدند. همچنین معلوم شد آثاری که این تز از آن‌ها بهره برده اما به این چکیده‌ها مربوط نمی‌شدند، مورد تایید قرار گرفته و در خود این تز به آن‌ها ارجاع شده است. هرگز تاکنون مدرکی قابل توجه مبنی بر سرقت علمی در تز آقای روحانی در اختیار ما قرار نگرفته است.

شما امروز 12 می 2017 مستندات بسیار گسترده‌ای را برای بنده ارسال کردید که مدعی وقوع سرقت علمی اند. بنده وصول این مدارک را تایید می‌کنم. ما سرقت ادبی را تخلفی بسیار بزرگ می‌دانیم و اسناد و مدارک دال بر انجام شدن چنین خلافی از سوی هر دانشجو یا فارغ التحصیلی، طبق موازین سیاست‌های مربوطه بررسی می‌گردد.

ارادتمند
یان هیوم
دبیر و معاون نظارتی رییس دانشگاه کلدونین گلاسکو»

توضیح تکمیلی: تا قبل از رسانه‌ای شدن نتیجه‌ی بررسی‌های تیم پروژه در وب‌سایت روزنامه‌ی تایمز لندن (goo.gl/rUVNOj)، علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ‌گونه جوابی توسط دانشگاه به ما وصول نشده بود؛ اما تنها چند روز پیش و پس از این انتشار رسانه‌ای پاسخ فوق را از سوی مقام عالی‌رتبه‌ی دانشگاه دریافت نمودیم. با توجه به شواهدی که در دست ماست، خبرنگاران سایر رسانه‌های غربی نیز از موضوعِ بسیار حائزِ اهمیتِ این سرقت علمی کاملاً مطلع بوده اما به دلیل تاثیرگذاری بر انتخابات ایران، فعلاً از پوشش خبری گسترده‌ی آن خودداری می‌کنند.

هیچ بعید نیست که پس از مشخص شدن نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری در ایران، این رسانه‌ها به صورت گسترده اقدام به پوشش رسانه‌ای کرده و فشار بیشتری را بر دانشگاه اسکاتلندی وارد کنند. در نهایت ممکن است دانشگاه علی رغم میل پیشین خود، همین برخوردی را با قضیه بکند که در ایمیل معاون رئیسش آمده:‌ به حساب آوردن سرقت علمی تز حسن روحانی به عنوان تخلفی بسیار بزرگ و اعمال موازین سیاست‌های مربوطه در قبال ابطال کامل این مدرک دکترا...

این اتفاق در صورت پیروزی آقای روحانی در انتخابات جمعه معادل خواهد بود با یک رسوایی بین‌المللی برای رئیس جمهور تازه انتخاب شده‌ی دوازدهم و بروز بحران در کشور و تکرار ماجرای استیضاح و عزل مرحوم علی کردان، این بار در رتبه‌ای بالاتر از وزیر... 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خفت و حقارتی بزرگ است برای ملت مسلمان ایران که رئیس جمهورش مدرک تقلبی دارد
Iran, Islamic Republic of
اگر چنين است ما چرا موضوعي را دنبال مي كنيم كه خفت و حقارت ملت مسلمان ايران را در پي دارد؟ واقعاً چرا؟ (قدري بينديشيم، در خلوت، بين خود و خداي خود)
Iran, Islamic Republic of
یعنی میگویی کسی که متقلب است را رسوا نکنیم و حمایتش کنیم . از کجا معلوم کسی که دارای این روحیه است مملکت را به فنا ندهد
محمد
Iran, Islamic Republic of
مگر همين‌ها براي مرحوم كردان اين كار را نكردند؟؟؟؟؟؟
چيه؟؟؟؟ مرگ خوبه، ولي براي همسايه؟؟؟؟؟
فساد علمی ثمره جدیدی از فساد های کلان
Germany
هموطن عزیز، شما یادت رفته در این 4 سال چقدر تهمت و افترا و دورغ نسبت به دولت قبل دادند؟ آیا یادت می یاد بسیاری از نخبگان علمی ما که به حق و براساس آزمون های مختلف بورسیه شدند را فقط و فقط برای اغراض سیاسی در کشورهای مختلف آواره کردند و با سرنوشت زندگی آنها بازی شد و آخرش هم تماما بازی سیاست دولت حسن روحانی با افکار عمومی و اظهارات کذب اعلام شد؟؟
یادتون میاد با وزیر دولت قبل چکار کردند به خاطر مدرک تقلبی؟
سوابق مدرک دکتری حسن روحانی و برادرش باید مشخص بشه اولا چطوری سهمیه آن داشنگاه انگلیسی زبان را گرفتند؟ ثانیا چقدر برای دفاع از تز آن وقت گذاشتند؟ با توجه به مسئولیت هایی که حسن روحانی متاسفانه پیش از این در مملکت داشته چگونه وفت کرده درس بخواند؟ لطفا یک امتحان انگلیسی از یک صفحه داستان بسیار ساده از او بگیرد.... تز دکتری حقوق پیش کش- هر چند براساس مدت زمان 20 ساله برای اخذ دکترا، حقو.قی که پیش از آن براساس مدرک دکترا ( می گرفته شبه ناک است)
Germany
گل گفتی....
از حسن روحانی بپرسید علی برکت الله به انگلیسی چی می شه خخخخخ
Germany
فقط یک سئوال دارم .. آیا در دولت حسن روحانی فساد اداری و علمی و رانت و فامیل بازی نیست؟ اگر هست چرا آرموده دوباره باید آزمود؟
ایکاش در یک دادگاه کارشناسی و صالحه و در انظار عمومی و با حضور تعدادی دانشجو و استاد حقوق، مدرک آقای روحانی مورد بررسی قرار گیرد. البته استاد زبان انگلیسی هم در آن جمع باشد.
محسن تهران
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز سلام . مر قانون باید برای همه اجراء شود و برابر قانون مصوب مجلس که بعد از موضوع آقای کردان پیش آمد گفته شده که : اگر کسی از القاب جعلی استفاده کند چه مجازاتی دارد و در جمهوری اسلامی شهروند درجه 1 و 2 و 3 و .... نداریم .
خالد
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله هردم از باغ بری میرسد تازه تر از اتاز تری میرسد
از این ... هرچه بگوئی بر می آید /
محسن
United Arab Emirates
این تیر تندروها هم مثل خیلی از تیرهای دیگر به سنگ خورد. کمیته حقیقت‌یابی دانشگاه گلاسکو انگلیس بعد از تحقیق و بررسی ادعای برخی از چهره های اصولگرا در باره اصالت رساله دکترای حسن روحانی را رد کرد .نمیدانم بالاخره تنردوها کی میخواهند به این حقیقت برسند که با دروغ و تهمت نمیتوانند مردم امروزی را تحمیق کنند.
Iran, Islamic Republic of
با دروغ وتهمت نه با بیان حقیقت متاسفانه شما مدعیان اعتدال را با دروغ بزرگ سایه جنگ ..... کردند خودتون خبر ندارید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز صرف نظر از گزینه مورد نظرتان برای انتخابات عرض می کنم اون بنده خدایی که از روی رساله اش کپی شده خودش شکایت کرده ! دانشگاه که نمیاد مدرک خودشو زیر سوال ببره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب باسواد كندرو....
شما خودت سعي كن، تند تند ننويسي كه بجاي تندرو بنويسي «تنردوها»....
Sweden
در ایران کسانیکه مدرک دکترا ندارند کمتر از آنهایی هستند که مدرک دکترا دارند در نتیجه خودتان ارزش این مدارک را حساب کنید.
Iran, Islamic Republic of
در اسلام حق کپی رایت به لحاظ شرعی وجود ندارد . در قوانین ایران هم قانونیبرای کپی رایت نداریم. پس ...