پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱

تنش میان دولتِ کلید و سینماگران کلید خورد

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 519037
در واقع باید اعتراف کرد که سینما نیاز مبرم به آرامش و عدالت داشت اما از همان ابتدای شروع به‌کار دولت روحانی تنش میان اهالی فرهنگ در دولتِ کلید، کلید خورد.
تنش میان دولتِ کلید و سینماگران کلید خورد
   
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سال 92 با تشکیل دولت تدبیر و امید شعارهای زیبایی در همراهی و همسویی با اهالی هنر داده شد. شعارهایی که آرام آرام رنگ باخت و هنرمندان به سرعت متوجه شدند که تدبیر و امید صرفا برای دانه درشت‌ها و صاحبان قدرت بوده است. شعار اعتدال، تدبیر، و امید برای سینماگران علامت دلچسبی بود. علامتی که البته زود رنگ باخت و جایش را به ناامیدی و بی‌تدبیری داد. سینما اگرچه نیاز مبرم به تدبیر، امید و اعتدال داشته و دارد اما باوجود سینمای خسته و ناامید از جامعه و دولتمردان و سینماگرانی که روز به روز بر تعداد نگرانی‌های‌شان افزوده می‌شود، حالا امید و تدبیر گمشده سینما شده است. دولت پیر و خسته رییس جمهور نتوانست امید و اعتدال را با تدبیر وارد بدنه سینما کند. کافی‌است روند رویارویی دولت حسن روحانی را با سینماگران از همان زمان که برای رأی آوردن تلاش می‌کرد و شعار می‌داد مرور کنیم.

گزارشی که در ادامه مشاهده می‌کنید جلسه سینماگران با مشاور حسن روحانی رئیس جمهور است که دلخوری‌هایی از همان ابتدا پیش می‌آید. این جلسه چندی قبل از پیروزی روحانی در انتخابات دوره قبل بوده است.

1 مرداد 1392 سینماگران با حسام الدین آشنا مشاور روحانی جلسه‌ای داشتند که با حرف‌های وی برخی سینماگران دلخور شدند که یکی از آنها با اعتراض سالن را ترک کرد. آغاز تنش سینماگران با دولتِ کلید، کلید خورد. 

جلسه سینماگران ایران با مشاوران حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب این کشور با نوعی تنش همراه شد، به گونه ای که یکی از کارگردانان مطرح کشور، در اعتراض، جلسه را ترک کرد.

کمال تبریزی، منوچهر محمدی، مجید مجیدی و جمعی دیگر از سینماگران برجسته ایران، در این جلسه که دوشنبه 22-7-2013 برگزار شد، حضور داشتند.

حسام الدین آشنا، یکی از مشاوران حسن روحانی، در این جلسه، خطاب به سینماگران گفته بود که ''دیر'' آمده اید و حالا دیگر نمی توانند با آقای روحانی عکس یادگاری بگیرید.

این اظهارات، ناراحتی سینماگران را در پی داشت، به گونه ای که یکی از کارگردانان برجسته ایران، به‌عنوان اعتراض، جلسه را ترک کرد. از همان جلسه اول معلوم بود که دولت کلید، فقطآمده است تا هوادارانش را راضی کند.

در روزهای اخیر، روحانی و مشاورانش، با قشرهای مختلفی از مردم  و ازجمله دیدار داشتند و بر سر سیاست های آینده، رایزنی کردند. آنها به هنرمندانی که ممکن است برخوردهای اینچنینی را فراموش کرده باشند وعده حمایت از هنر و هنرمندان سر می‌دهد. حمایتی که روحانی در ۴ سال گذشته نشان داد که هیچ اعتقادی به آن ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز دلت خوشه ها! از عوامل جهان نیوز بعیده این حرفا
بابا مگه بازیگران و اهالی سینما چقدر دنبال مشکلات جامعه می باشند و اصلا دغدغه آنها چیزای دیگریه. و چقدر تاثیرگذارند؟ عامه مردم فهم و شعور بالایی دارند و بر اساس فهم و شعور و درک خود رای می دهند نه بر اساس نظر یکسری بازیگر و بازیکن و ...