جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۱

گزارش سایت ضد انقلاب از رشد رأی رئیسی

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 518886
یک سایت ضد انقلابی نسبت به رشد چشمگیر آرای سیدابراهیم رئیسی ابراز نگرانی کرد.
گزارش سایت ضد انقلاب از رشد رأی رئیسی
به گزارش جهان نيوز؛ «ایران وایر» به قلم یکی از همکاران شبکه دولتی بی‌بی‌سی نوشت: در نظرسنجی داخلی و خارجی روزنامه اخیر، رشد معنادار و سریع آرای ابراهیم رئیسی را نشان می‌دهند. نظرسنجی‌ها ایسپا و مؤسسه ایپو از رشد آرای رئیسی خبر می‌دهند. بدنه ستادهای انتخاباتی رئیسی مدت‌هاست که فعالند. سعید جلیلی در طول چهارسال گذشته به اغلب استان‌های ایران سفر و برای انتخابات ۹۶ برنامه‌ریزی می‌کرد. این سفرها منجر به تشکیل هسته‌های ریز و درشت عملیاتی شد که پس از کناره‌گیری جلیلی و اعلام حمایت او از رئیسی به طور طبیعی در خدمت او قرار گرفتند. این گروه‌ها فعال هستند و یاد گرفته‌اند چگونه اقشار حامی خود را سازماندهی کنند.
کمپین رئیسی در نمادسازی از او و دادن تصویر رویدادهای انتخاباتی شلوغ و پرتحرک موفق بوده است. آنها با شعارهایی چون سید محرومان، سید فقرا، سید مستضعفان، ابراهیم زمان و... موفق به جلب نظر لایه‌های مذهبی و محروم شده‌اند. حمایت اغلب چهره‌های برجسته مذهبی و اصولگرا و شعارهای یارانه محور و ایجاد دوگانه فقیر- غنی نیز مؤلفه‌های کمکی در جلب توجه به او بوده‌اند.
اغلب رسانه‌های مؤثر اصولگرایان برنامه‌های رئیسی را به خوبی پوشش می‌دهند. مناظره‌ها به ترسیم تصویر مثبت از رئیسی کمک کرده‌اند.
از سوی دیگر تلاش‌های مخالفان رئیسی که به طور عمده بر تخریب سوابق وی متمرکز بوده، از فراگیری و تأثیرگذاری کافی برخوردار نبوده است.
این سایت ضد انقلاب با طرح این سؤال که چرا رشد رأی رئیسی مهم است؟ نوشت: در سه پیروزی مهم انتخاباتی در سال‌های ۷۶، ۸۴ و ۹۲، کاندیداهای پیروز از ته جدول با سرعت رشد بالا موفق به ایجاد موج و جریان‌های انتخاباتی و اجتماعی شده و خودشان را به صدر کشانده‌اند. این تجربیات، اهمیت تعیین کنندگی و بار روانی «رشد رأی» را نشان می‌دهد.
در تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا که امروز منتشر شده، پاسخ دهندگان در مقابل این سؤال که اگر فقط روحانی و رئیسی در انتخابات باشند، به چه کسی رأی می‌دهید، ۳۸/۷ درصد گفته‌اند به رئیسی و ۴۷/۷ درصد گفته‌اند به روحانی. از این نظر هم رئیسی شاهد رشد رأی جالب توجهی بوده و رأی دهندگان در او شخصیتی در تراز رئیس‌جمهور شدن یا مقابل رئیس‌جمهور مستقر ایستادن را بیش از پیش یافته‌اند. چنین یافته‌هایی می‌تواند بگوید او اکنون خطرناک‌ترین رقیب روحانی است. خطری که روحانی نیز آن را دریافته و بخشی از تقابل روزهای اخیر او و رئیسی را می‌توان در این چارچوب معنا کرد.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خطرناکترین رقیب روحانی عملکرد ضد مردمی و اشرافی اوست که رییسی رقیب اشرافیت است و کاملا مردمی است
Iran, Islamic Republic of
پایان دولت پیرمرد های مولتی میلیاردر نزدیک است ان شا الله....
Iran, Islamic Republic of
با تشكر از جوانمردي آقاي قاليباف . راي همه مومنين به انقلاب اسلامي ايران به آقاي رئيسي خواهدبود
انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
البته نوع مردم ساده زیست به جهت ناداری در معرض سنجش قرار نمی گیرند
إن شاء رای آیت اللّٰه رئیسی همه ضد انقلاب و ارباباشون رو مبهوت خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
هرچندینظرآمار خلاف واقع اعلام کرده ولی یک چیز رادرست گفته وآنهم صعود آقای رئیسی است؛؛ که انشاالله با رای مردم انقلابی ایران شکست سختی را به دولت تزویر وشعار وتاجرزده وارد خواهد کرد
مبالو
United States
فريب نخوريد، اين مؤسسه جعلی است و برای ترساندن آرای خاکستری و به ميدان کشاندن آنها به نفع روحانی ساخته شده. لطفاً در اين مورد تحقيق کنيد. من مطمئن هستم.
Iran, Islamic Republic of
من هم به ایسپا مشکوکم. باید آرای روحانی خیلی کمتر از 47 درصد باشه
سید
ایسپا که متعلق به آشناست اینها دارند حقیقت را کتمان میکنند.
Iran, Islamic Republic of
ای روحانی به قول عربها: ارحل ارحل!
Iran, Islamic Republic of
باسلام، البته رای آقای رئیسی قطعا رشد داشته،اما خیلی بیشتر از میزانی که این مرکز نظرسنجی اعلام کرده است بنده سالها کارم مدیریت نظرسنجی ها بوده و فکر می کنم نتایج مرکز مزبور با جهت گیری اعلام می شود.
عماری
Iran, Islamic Republic of
وحدت وهمبستگی ملت انقلابی ایران اسلامی باعث شود همه دشمنان داخلی وخارجی از غصه وعصبانییت دق کنند و بمیرند