جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شیخ الاسلام: راهبرد ایران نابودی اسرائیل است

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب: 518849
مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه راهبرد ایران نابودی رژیم صهیونیستی است، گفت: ترامپ با طرحی عبری-غربی-عربی به منطقه می آید که پادشاهان خودفروخته منطقه زمینه آن را مهیا کرده اند.
شیخ الاسلام: راهبرد ایران نابودی اسرائیل است
به گزارش جهان نيوز، نشست همبستگی با اسرای فلسطینی با حضور دانشجویان خارجی مقیم ایران و دانشجویان ایرانی با همکاری جمعیت دفاع از فلسطین، اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و کانون دانشجویان فلسطینی در ایران و با سخنرانی «حسین شیخ الاسلام»، مشاور وزیر امور خارجه و «ناصر ابوشریف»، مسئول دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، عصر امروز برگزار شد.

در ابتدا شیخ الاسلام با اشاره به اهمیت نفت در برای کشورهای استعمارگر و تلاش این کشورها بر کشورهای خاورمیانه برای دستیابی به منابع نفتی اظهار داشت: استکبار برای تسلط بر کشورهای نفت خیر به دنبال این بود که کسانی در منطقه به قدرت برسند و این مناطق را اداره کنند که هم جنس خودشان باشند.
وی با اشاره به کنفرانس۱۸۹۷  در سوئیس ادامه داد: آنها معتقد بودند هر کس بخواهد بر این مناطق مسلط شود باید ار فرات تا نیل، جایی که منابع نفتی وجود دارد را به طور کامل اداره کند و به این دلیل دو خط آبی رنگ بر روی پرچم رژیم صهیونیستی ترسیم شد.
مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به کشتارها و ترورهایی که رژیم صهیونیستی تحت حمایت انگلیس انجام داد، عنوان کرد: آنها مطمئن بودند می توانند این هدف را محقق کنند و تلاش کردند با ترور، توطئه، کشتار و آتش زدن مزارع به اهداف خود دست یابند.
شیخ الاسلام با اشاره به نامه بالفور در سال ۱۹۱۷ به وزیر خارجه انگلیس گفت: قطعنامه سال ۱۹۲۱ جامعه ملل همان نامه بالفور به وزیر خارجه انگلیس بود.
وی با بیان اینکه گروه های تروریستی یهودی همه بعدها به دولتمردان رژیم صهیونیستی تبدیل شدند، افزود: ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شد و یک شبه قدرت را به ارتش رژیم صهیونیستی دادند و این توطئه منجر به آواره شدن قریب به یک میلیون فلسطینی شد.
مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته اهداف خود را محقق کند، تصریح کرد: آنها هنوز ملت فلسطین را نشناخته اند، فلسطینی در هر حال مقاومت می کند.
شیخ الاسلام با اشاره به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان ها گفت: آنها حتی در زندان و با تنها دارایی خود که غذای آنهاست نیز مبارزه می کنند و در زندان با دست و شکم خالی رژیم صهیونیستی را شکست می دهد.
وی با اشاره به سفر ترامپ به منطقه اظهار داشت: ترامپ با طرح عبری-غربی-عربی به منطقه می آید و زمینه های این سفر را پادشاهان خودفروخته منطقه برای وی مهیا کرده اند.
مشارو وزیر امور خارجه با بیان اینکه متاسفانه در منطقه همه پادشاهان تسلیم استکبار غربی شده اند، عنوان کرد: این حکومت ها مقبولیت مردمی ندارند، ضدیت با استکبار در قلب ما مسلمانان است و این حکومت ها به دلیل همراهی با استکبار نه تنها رای مردم خود ندارند بلکه اصلا به اراده مردم خود اعتراف ندارند.
شیخ الاسلام با اشاره به حمایت های ایران و حزب الله از مقاومت مردم فلسطین ادامه داد: این مبارزه میان ملت ها و ملت فلسطین و پشتیبانش یعنی ایران و حزب الله در یک طرف و زورگویی نظام های شاهنشاهی هم در طرف دیگر. از سال ۱۹۴۸ تاکنون غیر از این پیشروی اولیه از سال ۲۰۰۰ این اراده ملت ها شروع به پیروز شدن کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی که قرار بود از نیل تا فرات بزرگ شود، هر روز کوچک و کوچکتر می شود، گفت: در سال ۱۹۸۹ تا بیروت پیش رفتند ولی مجبور به عقب نشینی شدند و از کمربند امنیتی هم مجبور شدند عقب نشینی کنند. سال ۲۰۰۰ تمام لبنان آزاد شد، در سال ۲۰۰۵ غزه آزاد شد و در حال حاضر نیز صهیونیست ها مشغول دیوار کشیدن هستند.
مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما این دیوارکشی را محکوم می کنیم، افزود: ترامپ و انگلستان، شاهنشاهی های عربی، حتی نمی توانند اراده یک فلسطینی را در زندان را بشکنند در سال ۲۰۰۶ آنها با تمام توان به لبنان حمله کردند و نتوانستند پیروز شوند. در سال ۲۰۰۸ غزه را با تمام توان کوبیدند ولی موفق نشدند. در سال ۲۰۱۲ هم نتوانستند در سال ۲۰۱۴ هم ۵۱ روز غزه را کوبیدند حتی تنوانستند اراده کودکان فلسطینی را بشکنند چه برسد به خانم ها و مبارزان فلسطینی.
شیخ الاسلام با بیان اینکه امروز هم ترامپ می آید و با دست خالی از منطقه خارج خواهد شد، اظهار داشت: هر چقدر هم ملک سلمان به او وعده و وعید داده باشد این اراده ملت فلسطین است که تعیین کننده است.
وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی ممکن وارد کاخ های این پادشاهان شود، ولی نمی تواند به منازل ما پا بگذارد، عنوان کرد: این فشار روی صهیونیسم ادامه خواهد داشت و ایران به اندازه امکاناتی که دارد بر روی حقوق ملت فلسطین ایستاده است.
مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه این برای ما یک مسئله مکتبی است و نه سیاسی، گفت: بیانیه ها این موضوع مکتبی را عوض نمی کند. ما که راهبردمان نابودی اسرائیل است هیچ کسی غیر از فلسطینی مقاوم را نمی توانیم یار خودمان داشته باشیم.
شیخ الاسلام در پایان تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران نابودی رژیم صهیونیستی است به این دلیل هر فلسطینی مقاومی هم پیمان او است. نه ما می توانیم فلسطینی ها را رها کنیم و نه فلسطین می تواند ما را رها کند. ما پیروزیم همچنان که در غزه و لبنان این پیروزی مشاهده شد و بلاشک در کرانه باختری هم پیروز خواهیم شد و به وظیفه خودمان در کرانه باختری عمل خواهیم کرد. پایتخت فلسطین قدس است و این شهر هرگز تقسیم شدنی نیست.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *