شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

روحانی اگر به آزادی اعتقاد دارد چرا برای تعطیلی روزنامه‌های منتقد دولت فشار آورد؟

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 518597
شهریار زرشناس، نویسنده و منتقد ادبی معتقد است که حسن روحانی درحالی ادعای آزادی دارد که در طول دوران ریاست جمهوری خود به شورای امنیت ملی فشار آورد تا برخی از روزنامه‌های منتقد دولت تعطیل شوند.
روحانی اگر به آزادی اعتقاد دارد چرا برای تعطیلی روزنامه‌های منتقد دولت فشار آورد؟
به گزارش جهان نيوز؛ زرشناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با انتشار ویدئویی، پرسش‌هایی را درباره ادعای حسن روحانی درباره آزادی بیان مطرح کرد.شهریار زرشناس، نویسنده، منتقد ادبی و استاد دانشگاه معتقد است که حسن روحانی درحالی ادعای آزادی دارد که در طول دوران ریاست جمهوری خود به شورای امنیت ملی فشار آورد تا برخی از روزنامه‌های منتقد دولت تعطیل شوند.
 
نویسنده کتاب «ماهیت سرمایه‌داری مدرن» در این ویدئو گفت: رئیس‌جمهور محترم در مناظره فرمودند که ما باید همه افکار را به رسمیت بشناسیم و آزادی برای همه وجود داشته باشد. سؤال من این است که اگر چنین چیزی هست، چرا این همه فشار بر منتقدان وارد می‌شود؟ اگر رئیس‌جمهور محترم قائل به آزادی هستند پاسخ دهند؛ توهین به منتقدان و چهار بار بستن یک نشریه منتقد، فشار آوردن بر شورای امنیت ملی برای بستن بعضی از روزنامه‌های منتقد دولت، عدم پاسخ‌گویی به منتقدان با ادعاهای آقای روحانی سازگاری دارد یا اینکه حکایتگر یک رویه استبدادی است؟

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد دولت یازدهم در برخورد با منتقدان نسبت به دولت‌های قبلی مستبدانه‌تر عمل کرد.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *