پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
حاجی‌دلیگانی:

روحانی وجهانگیری و پرونده حقوق‌های نجومی

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 518427
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقایان روحانی و جهانگیری مانع رسیدگی به بحث حقوق‌های نجومی شدند و با رایزنی با دیوان محاسبات اجازه ندادند مقصران این پرونده در پیشگاه قانون پاسخگو باشند.
روحانی وجهانگیری و پرونده حقوق‌های نجومی

به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناظره اخیر کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این مناظره آقایان روحانی و جهانگیری عنوان کردند که طرح تحول بانکی را تهیه کرده‌اند و این حرفی است که مدت 4 سال است که از دولت یازدهم می‌شنویم و هیچ‌وقت این مسئله اتفاق نیفتاده است و بیان این مطلب یک دروغ بزرگ است.
وی افزود: در بحث وام ازدواج نیز در زمان بررسی و تصویب آن در کمیسیون بودجه مجلس نهم، نمایندگان دولت از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به‌شدت مخالف تصویب آن بودند و هیچ نقشی در تصویب این مسئله نداشتند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: آقایان که می‌گویند برجام بسیاری از مشکلات را حل کرده پس چرا چند ماه بعد از تصویب برجام شاهد برداشت 3.6 میلیارد دلار از حساب‌های کشورمان در آمریکا و لوکزامبورگ بودیم. از سوی دیگر این کار در زمان استقرار دولت یازدهم اتفاق افتاده ولو اینکه در دولت قبل اشتباهاتی هم صورت گرفته باشد.
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در مورد افزایش حقوق پرداختی به مستضعفان و فقرا که در برنامه ششم آمده به هیچ وجه در لایحه دولت لحاظ نشده بود و در جریان بررسی و تصویب آن در مجلس دولت تماماً با آن مخالفت می‌کرد.
وی افزود: در مورد برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، آقایان به دروغ گفتند که ما نظر مثبت مقام معظم رهبری را گرفته‌ایم و برای اینکه به‌زعم خودشان بتوانند شرایطی را فراهم کنند که این مبلغ را از صندوق توسعه ملی برداشت کنند، با فرمانده سپاه مطرح کردند که ما این طرح‌مان را می‌خواهیم به صورت مشترک با سپاه اجرایی کنیم، در صورتی‌که به هیچ‌وجه هدفشان این نبود و فقط می‌خواستند زمانی که می‌خواهند گزارش دهند، بگویند که ما با سپاه هماهنگ کردیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: بعد از این مرحله به سراغ بیناد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رفتند و در آنجا مشخص شد که قصد آقایان از این اقدامات چیست و توافق‌نامه‌ای مبادله نشد و بعد هم لایحه آن به مجلس آمد در فرایند رسیدگی رئیس مجلس مطرح کرد که من بررسی کردم و برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری انجام نشده است.
حاجی دلیگانی اظهار داشت: در مورد کاهش قاچاق کالا آن مقدار که آقایان می‌گویند این مسئله کاهش پیدا نکرده و اگر آقایان می‌توانند قاچاق کالا را کاهش داده و یا به صفر برسانند چرا در این باره اقدام نکرده‌اند.
وی افزود: در مورد حقوق‌های نجومی هم آقای روحانی دروغ می‌گوید هم آقای جهانگیری؛ چراکه این آقایان نه تنها خود به این موضوع رسیدگی نکردند، بلکه مانع رسیدگی به این موضوع توسط نهادهای دیگر شدند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که آقایان روحانی و جهانگیری انجام دادند و مثلثی که یک ضلع آن دولت بود، یک ضلع آن آقای لاریجانی بود و یک ضلع دیگر آن دیوان محاسبات، باهم کاری کردند اجازه ندادند که مقصران در این مسئله در برابر قانون پاسخگو باشند.
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در مورد طرح سلامت بار تأمین مالی این طرح بر دوش مردم است و بخش اعظمی از منابع طرح سلامت از محل یک درصدی است و 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده و پول آن از مردم اخذ می‌شود.
وی در پایان گفت: مردم بدانند آقای روحانی بار دیگر رأی بیاورد تحریم‌ها تشدید می‌شود؛ چراکه بعد از اجرای برجام بسیاری از تحریم‌های جدید علیه کشورمان وضع شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
آیا این افرادی که در سر هر ضلع این مثلث قرا داشتند و نگذاشتند که مراجع قانونی در خصوص حقوقهای نجومی اقدامی کنند راحت شبها سر به بالین میگذارند آیا فکر نمیکنند آخرتی هست و حساب و کتابی است که باید پاسخگوی این تخلفات باشند .