جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون شهردار تهران:

دولت به وعده‌هایش در مدیریت شهری عمل نکرد

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 518414
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: دولت یازدهم رو به پایان است ولی هنوز لایحه درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه شهری به تصویب نرسیده است.
دولت به وعده‌هایش در مدیریت شهری عمل نکرد

به گزارش جهان نيوز، ناصر امانی در افتتاح 20 پروژه فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 21، در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت تأخیر ایستگا‌ه‌های تهران، اظهار داشت: احداث دو خط بزرگ 6 و 7 در حال حاضر در دست اقدام است و ایستگاه‌های خط 7 آماده بهره‌برداری است که پس از برگزاری انتخابات این ایستگاه‌ها افتتاح خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر تهران درگیر انتخابات است، بنابراین افتتاح خط 7 مترو و دیگر خطوط به بعد از انتخابات موکول شد.
وی بیان داشت: علاوه بر افتتاح خطوط ایستگاه مترو چندین پروژه دیگر از جمله باغ کتاب، نیز پس از برگزاری انتخابات به بهره‌برداری می‌رسد.
امانی درباره بدهی شهرداری تهران نیز گفت: اعداد و ارقامی که درباره بدهی شهرداری مطرح می‌کنند واقعی نیست و این در شرایطی است که میزان بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران با اسناد کاملاً مشخص شده است. 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت در توسعه مترو سهم خود را پرداخت نمی‌کند برای این امر از تسهیلات بانکی استفاده خواهیم کرد تا توسعه خطوط مترو با سرعت لازم انجام شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران درآمد پایداری ندارد ولی روی پای خود ایستاده است و نسبت به توسعه شهر اقدام می‌کند.
وی افزود:دولت یازدهم لایحه درآمد وعده داده بود لایحه درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه شهری را به تصویب برساند ولی دولت تمام شد و این کار به نتیجه نرسید.
وی بیان داشت: کل بدهی شهرداری تهران 20 هزار میلیارد تومان بوده است که 11 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بدهی بانک‌ها و مابقی آن بخش خصوصی و پیمانکاران بوده‌اند که تا کنون 50 درصد بدهی پیمانکاران پرداخت شده است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *