سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
وزیر سابق نفت در آمل:

رستم قاسمی: اقتصاد کشور در شرایط اضطرار

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 518359
وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه امروز افزایش طلاق، تعطیلی کارخانجات برند و بیکاری به ناکارآمدی دولت برمی‌گردد گفت: اقتصاد کشور در شرایط بدی به سر می‌برد.
رستم قاسمی: اقتصاد کشور در شرایط اضطرار
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ رستم قاسمی امروز در نشست انتخاباتی ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در این شهرستان با بیان اینکه شهدای حرم به فرموده مقام معظم رهبری اجرشان بسیار زیاد است و مردم آمل نیز شهدایی را در راه اسلام و انقلاب کردند با اشاره به انتخابات آن را یک موضوع مهم در جمهوری اسلامی دانست و گفت: این انتخابات را امام و انقلاب به ارمغان آوردند و امروز مردم ایران سرنوشت خود را خودشان تعیین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شاید در دنیا کسی باور نکند که مردم ایران با آزادی کامل می‌تواند رئیس جمهور، نماینده مجلس یا اعضای شورای شهر انتخاب کنند، افزود: در این کشور برگزاری انتخابات با دموکراسی کامل و هر چیزی که مردم می‌خواهند انجام می‌شود و باید بیایند از نزدیک ببینند.

قاسمی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا حضور در پای صندوق‌های رای باید افزایش دهیم و این وظیفه اول و اصلی ما است زیرا اقتدار انقلاب حضور در پای انتخابات است، بیان کرد: دموکراسی در واقع یک مولفه امنیت یک کشور است و کشوری که بر پایه مردم تشکیل و اداره می‌شود خود حکم یک امنیت است.
وزیر نفت دولت دهم، وضع اقتصادی کشور را نامناسب و شرایط بسیار بد بیان و عنوان کرد: مردم این را خوب می‌دانند که کارگران، کارخانه‌داران و کسبه بازار که امروز در شرایط خوب اقتصادی به سر نمی‌برد.

وی با بیان اینکه اداره کشور به مولفه مردم، رهبری و دولت است مطرح کرد: ما بهترین مردم دنیا را داریم و رهبری نیز براساس قانون اساسی بر وظیفه‌اش عمل می‌کند و آنهایی که با نظام جمهوری مخالف هستند و در بیرون از این مرز و این سرزمین زندگی می‌کنند قبول دارند که تاکنون رهبری جمهوری اسلامی خوب سکانداری کرده است.

قاسمی با اشاره به مولفه سوم یعنی دولت یادآور شد: دولت در قانون اساسی کشور ما وظیفه‌اش مسئولیت اجرایی کشور و رعایت مقررات است با توجه به اینکه ما در کشور قانون نوشتن و قانون ابلاغ شدن کم نداریم.

وی ادامه داد: دولت وظیفه‌اش اجرا است و باید مجری خوبی داشته باشیم بنابراین اگر امروز طلاق در کشور اگر روز به روز افزایش می‌یابد، ناشی از مشکلات قوه قضاییه و اجرایی است یا اگر کارخانجات تعطیل است و برندهای مهم کشور روبه تعطیلی است و بیکاری کشور از 10 درصد سال 92 به 12.6 درصد افزایش می‌یابد ناشی از مشکلات اجرایی دولت است.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه دولت ناکارآمد و دولت حرف نتیجه‌اش همین است، گفت: با توجه به اینکه امروز در کشور دو نگاه وجود دارد یکی به سمت جلو است و دستمان متکی به بیرون باشد یا نگاهی بر ما می‌توانیم که امروزه جوانان و متخصصان ما با حضور فعالیت‌شان به نگاه دوم دست یافتند.

وی با تاکید براینکه اکنون رکود در کشور وجود دارد و برخی می‌گویند که ما از رکود عبور کردیم باید قبول کنند که امروز شرایط کشور در مسائل اقتصادی شرایط خوبی نیست، گفت: ما باید به نگاه دوم توجه کنیم و آن نگاه مکتب امام راحل است همان‌گونه که در زمان جنگ با همه ابرازها در اختیار دشمن پیروز شدیم.

قاسمی با بیان اینکه بعد از جنگ عده‌ زیادی از متخصصین و جوانان کشور با در اختیار گرفتن امکاناتی ساختاری درست کردند و در سازندگی کشور پیشرو بودند زیرا می‌خواستند اثبات کنند که ما می‌توانیم، افزود: آنها ده‌ها طرح‌های عمرانی در عرصه‌های مختلف سدسازی، ارتباطات خط ریلی ساختند که همان جوانان کشور ما بودند.

وی با اعلام اینکه بهانه هسته‌ای از سوی دشمنان ما یک بهانه‌ای بوده با این حال وارد مذاکره شدیم در صورتی که آنها یک چیز از ما و آنهم گرفتن آرمان‌های انقلاب بودند، گفت: برهمین اساس تحریم‌هایی علیه ایران ظالمانه اجرا کردند، تحریم‌هایی که آنها فکر می‌کردند فلج‌کننده است و حتی اسمش را تحریم‌های هوشمند و فلج‌کننده گذاشتند.

قاسمی با تاکید براینکه آنها تمام ابزارهای لازم را علیه ایران بکار گرفتند و نفت و پول را تحریم کردند اما نتوانستند اقتدار انقلاب را از بین ببرند، تصریح کرد: با وجود شرایط سخت و مقام معظم رهبری فرمودند محکم بایستید و بر داخل تکیه کنید.

وزیر نفت دولت دهم خاطرنشان کرد: با وجود چشم‌طمع دشمنان اسلام همه مردم ایران با همه تفکری در کشور اعم از چپ، راست، کارگر و کشاورز، تولیدکننده و کسبه بازار برای نجات کشور و بدور از اتکاء بر کشورهای بیگانه در روز 29 اردیبهشت پای صندوق‌های رای بیاینند تا سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *