سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۷
۱۶
در حاشیه اظهارات سیاسی یک بازیگر؛

هنرمندان مردم را از لولویی می‌ترسانند که وجود ندارد!

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 518351
هرکه اپوزیسون بوده محبوب‌تر است و در محافل سینمایی بیشتر او را تحویل می‌گیرند.اگر روحانی برنده شد، ژست بیشتری می‌گیرند اگر یک چهره اصولگرا بر سر کارآمد رانت بیشتری دریافت می‌کنند.
هنرمندان مردم را از لولویی می‌ترسانند که وجود ندارد!
به گزارش جهان نيوز به نقل ازمشرق ، سرکار خانم باران کوثری با حضور در مراسم انتخاباتی حسن روحانی روز گذشته به موضوعات عجیبی اشاره کردند که فقط در عطاری غضفرالسلطنه می‌توان آنرا پیدا کرد. مظلوم نمایی عجیبی در صورت و صدایشان موج می‌زد و با شگردهایی که مختص بازیگران حرفه‌ای درجه یک است برای تهییج بینندگان فرمودند که ایشان در دولت دهم ممنوع الکار شدند؛ به دلیل اینکه چند سئوال پرسیدند و نقدی به دولت قبل داشتند.
نخستین سئوالی که مطرح است این است «باران کوثری» در چه بازه زمانی ممنوع الکار شدند؟

شاید مردم یک نکته را ندانند که در دولت قبل افرادی وابسته به سازمان سینمایی شمقدری کارشان در دوران اغتشاشات خیابانی سال 1388 این بود هنرمندانی که در شورش‌های آن سال حضور داشتند و توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند را آزاد کنند. اولا سئوال کردن با حضور در اغتشاشات خیابانی دو گزینه بسیار متفاوت است و اگر نخواهیم تاریخ را تحریف کنیم بسیاری از بانوان محترم سینمای ایران در اغتشاشات سال 88 توسط نیروی پلیس دستگیر شدند و اتفاقا با پیگیری سازمان سینمایی دولت دهم و نهاد صنفی خانه سینما از بازداشتگاه آزاد شدند.

اما نکته این است که سئوال کنندگان اشتباهی وارد جمع اغتشاشگران شدند و نیروهای پلیس امنیت هم در آن فضای بحرانی که نمی توانستند فلان بانوی بازیگر که چهره‌اش را در پشت نقاب سبز پنهان کرده، شناسایی کند و او را دستگیر نکنند. القصه ...باید یک نکته را روشن کرد که اغتششاش با سئوال بسیار متفاوت است!

اما همین دوست بازیگر سئوال کننده ( شورشی سابق) به محض اینکه توسط نیروهای پلیس شناسایی می شدند خیلی محترمانه با خانواده هایشان یا مسئولان سازمان سینمایی با مدیران خانه سینما تماس گرفته می‌شد و به سرعت از بازداشتگاه آزاد می‌شدند تا دوباره به جمع سئوال کنندگان ( همان اغتشاشگران) بازگردند.

خانم بازیگر به محض  آزادی از بازداشتگاه در کمتر از 3 ساعت راهی لوکیشن فیلمبرداری می شد و همان سال بانوی سئوال کننده دو فیلم سینمایی در سال 1388 بازی کردند که این دو فیلم در بخش رقابتی بیست و هشتمین جشنواره حضور داشت. حضور مکرر در جمع سئوال کنندگان و پذیرایی چند ساعته توسط پلیس و آزادی بی قید و شرط سریع توسط خانه سینما یا سازمان سینمایی وقت و حضور پیاپی در چندین فیلم سینمایی را چگونه می شود ممنوعیت تلقی کرد؟!

نکته جالب این است که بانوی شعار دهنده در جمع هواداران روحانی  فراموش کرده است که  در سال 1389 در لطفا مزاحم نشوید، قصه پریا، من مادر هستم، اسب حیوان نجیبی است حضور پیدا می‌کند و در دومین سال استقرار دولت دهم در لیست پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران در سال 1389 قرار می گیرد.  اما باران کوثری در سال بعد با وجود حضور متعدد در جمع سئوال کنندگان خیابانی ،بیشترین فیلم ممکن را بازی می کند. 

مگر احمدی نژاد اصولگرا بود که امروز قالیباف و رئیسی با ایشان مقایسه می‌شوند و چرخ روزگار چرا اینقدر معکوس می‌چرخد که امنیتی‌ترین فرد در مقام ریاست، به عنوان سمبل وحدت اصلاح طلبان شناخته می شود؟

البته باید به این نکته اشاره کنم طرفداری از روحانی و حمایت از چند زندانی سیاسی ژست است. پشت صحنه سینمای پس از سال 1388 عجیب و غریب شده است، هرکه اپوزیسون بوده محبوب‌تر است و در محافل سینمایی بیشتر او را تحویل می‌گیرند.اگر روحانی برنده شد، ژست بیشتری می‌گیرند اگر یک چهره اصولگرا بر سر کار آمد رانت بیشتری دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر حضور هنرمندان در همایش های حمایت از روحانی، بازی کاملا برد برد است.

اما مستقل از این شوهای سیاسی برای کار بیشتر در سینما، سئوال این است که چرا در حوزه فرهنگی، در هیاهوی انتخابی، اصولگرایان مورد هجمه قرار می‌گیرند؟

مگر موسسه تصویر شهر که زیر نظر آقای قالیباف است بیشترین سهم را در تولیدات مهم سینمایی طی سالهای گذشته نداشته است؟ مگر قالیباف بیشترین سالن سینما و تئاتر را در این شهر نساخته است و از قضا بهترین جشنواره سینمایی در هزاران جشنواره برگزار شده ، جشنواره فیلم شهر نیست؟ مگر قالیباف در دوران جدال خانه سینما با سازمان سینمایی، زمانی که بودجه خانه سینما قطع شده بود، بیشترین حمایت مالی را از خانه سینما نکرد؟! در سالهای 1388 تا 11391 بیشترین الطاف مالی توسط  موسسه تصویر شهر به واسطه حضور مدیر با لیاقتی مثل ابراهیم داروغه زاده نصیب هنرمندان می‌شد.

نکته مهم این است که هنرمندان مردم را از لولویی می ترسانند که هرگز وجود ندارد، اتفاقا در دوران اصولگرایان خطوط قرمزی که مد نظر هنرمندان است کمتر خواهد شد. هنرمندان و سینماگران امروز شاهد هستند که بیشترین اعمال سانسور به مثابه دهه شصت ،در مورد آثار  سینمایی، در دوران روحانی مچکریم، اعمال میشود. ضمن اینکه چهره ای نظیر ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه تلویزیونی اش اعتراف کرد  که سینما را باید سینماگران اداره کنند، یعنی مثل همیشه میرکریمی و عسگر پور و منوچهر محمدی . پس اگر یکی از چهره های اصولگرا برنده انتخابات شود، اتفاق خاصی در حوزه ممیزی و سانسور و اداره خانه سینما نخواهد افتاد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاربر
Iran, Islamic Republic of
درست میگید متاسفانه سیلبریتی هایی که کمترین شناخت و فهم از مدیریت کلان و شاخص های آن دارند ، در برهه های مختلف ابزار سیاست و سبب ناکامی ها و بحران های اجتماعی شدند و جالب توجه است که در همین بحران های مدعی العموم حق مداری هم می شوند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمي فهمم ، چطور مردم مي تونن ئنباله رو اينها باشن؟
اينها در بهترين حالت ، فقط بازيگر و هنرمند خوبين ، نه بيشتر ... ولي اينها توهم دارند كه شعور سياسي شون هم از مردم بيشتره و چيزي كه اونها درك مي كنن و ميفهمن مردم و عوام درك نمي كنن!!1
واقعا متعجبم از اينهمه خود بزرگ بيني و توهم
Iran, Islamic Republic of
در قاموس ایرانی، روشنفکر=هرزهٔ مادی و معنوی
علی
Iran, Islamic Republic of
"مگر احمدی نژاد اصولگرا بود که امروز قالیباف و رئیسی با ایشان مقایسه می‌شوند" واقعا خجالت نمی کشید از این همه دروغ؟
Iran, Islamic Republic of
دروغ نیست. احمدی نژاد، مستقل آمد.
دروغ شما میگویی که از فتنه و فتنه گران و شورشی ها دفاع میکنی و در عین حال، میگوئید در خط اسلام و انقلاب و امام و رهبری هستید! خودتونم میدونید که نیستید.
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی باید خجالت بکشد شما هستید باید از خجالت اب میشدید با این دروغهای شاخدار
Iran, Islamic Republic of
داش علی چرا ناراحت میشی؟
خود احمدی نژاد هم قبول نداره اصولگرابوده
اصلا این تقسیم بندی ها چه معنی میده؟
کی برای ملتش کارمیکنه این مهمه هرکی باشه دمش گرم!
Iran, Islamic Republic of
دولت یازدهم یعنی توهین به طرفداران خودش که در این 4 سال هیچ جایگاهی نداشتند و حالا دوباره میخوان از احساست جوان های ایران سوءاستفاده کنند. مرا با تو دگر کاری نیست ای حسن کلید که هرکار میتونستی برای نابود ی منافع ملی کشور کردی. لولو ترس نداره خودت بیشتر از 10000لولو ترسناکی سندش هم عملکرد ضعیفت در این 4 ساله. هر ایرانی باید بدونه ما باید هر کی مسئول میشه را در برابر رفتارش و عمل کردش و تصمیماتش پاسخگو کنیم و جواب رای ما را بده والا خودمون میبازیم به حب و بغض خودمون
Iran, Islamic Republic of
این دولت هیچ اش که خوب نبود برای ولنگ بازیهای هنر پیشه ها که خوب بوده حتما خیلی بهشون خوش گذشته که دوباره براش تبلیغ می کنند
Iran, Islamic Republic of
توی فتنه 88 هم کلی از همین بازیگران و هنرمندان مدافع حقوق بشر و انسانیت شدند حق همیشه پیروز است و ظالم و دروغگو نابود است
روحانی بای بای
سرور
Iran, Islamic Republic of
وای چه آدم مهمی!
حسین
Iran, Islamic Republic of
نردبان این جهان ماو منی است -عاقبت این نردبان افتادنی است
احمق ان باشد که بالاتر نشست - استخوانش سختتر خواهد شکست
Iran, Islamic Republic of
گلشیفته فراهانی دوم بهتره که حرف مفت نزنی . امثال تو را مردم به عنوان دلقک هم قبول ندارند چه برسه به اسم هنر مند .
Iran, Islamic Republic of
اِاِاِ... توی شورشی، حامی روحانی شدی؟! امر قطعی شد که روحانی، کفایت ندارد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
جدا اینهمه این جماعت کله بادکنکی را بزرگ نکنید به کار گیری امثال این جماعت که هیچ فهم و منطقی در حوزه غیر تخصصی خود ندارند اوج پوپولیستی بودن کله بادکنکی هاست
ناشناس
United States
می گوییم بازیگر
هر آن و هر لحظه اراده کند از هیچ نقشی می آفریند که گویی واقعیت جاری و ساری است
و حالا در نظر بگیرید بازیگر باران کوثری باشد با آن حقد و کینه نسبت به گروه مذهبی
کسی که برخلاف پز روشنفکریش رفتار به دور ادب و نزاکت را با علیرام نورایی می کند تنها به دلیل اینکه آقای نورایی در فیلم قلاده های طلا نقش آفرینی کرده است...
این جماعت شعار آزاد اندیشی و زنده باد مخالف من شان گوش فلک را کر کرده پای عمل که می رسد من من به راه می اندازند.
تا وقتی صدا و سیما به هر بهانه ای و هر جشنی آنتن زنده را در اختیار این افراد قرار می دهد و او را الگویی برای جامعه ممی کند نمی توان توقع بهتر از این داشت