پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
دکتر زاکانی در اجتماع بزرگ «انتخاب هوشمند»:

برجام انجام شد اما تحریم‌ها برداشته نشد/اگر از دشمن بترسیم، امانی به ما نخواهند داد/ تامین اجتماعی به حیاط خلوت عده ای تبدیل شده است

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 518217
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مردم از شرایط رکود، بیکاری، تعطیلی صنعت و کشاورزی گلایه دارند، گفت: امروز بنا بر آمار مرکز آمار ۱۲.۷ درصد نرخ بیکاری کشور است و ۳میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بیکار در کشور داریم که حتی هفته‌ای یک ساعت نیز کار ندارند.
برجام انجام شد اما تحریم‌ها برداشته نشد/اگر از دشمن بترسیم، امانی به ما نخواهند داد/ تامین اجتماعی به حیاط خلوت عده ای تبدیل شده است
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی در اجتماع بزرگ انتخاب هوشمند که شامگاه امروز در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: 38 سال پیش بعد از پیروزی انقلاب اساس حرکت مردم ایران، رهبری امام (ره) و حضور مردم بود تا به ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را هدیه کند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در قانون اساسی و در بندهای ‌مختلف آرمان‌ها به نمایش گذاشته شد، گفت: این دردهای مانده از دوره کهن با مسیر درست بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) و با تکیه مردم تا امروز افق روشنی را قرار داده است.

زاکانی با اشاره به اینکه بعد از 38 سال فرصت مناسبی است برای اینکه برگردیم و مسیر حرکت خود را در دوران بعد از انقلاب اسلامی ببینیم، اضافه کرد: امروز سرعت تحولات منطقه‌ای بالا رفته و اگر بی‌دقتی کنیم فاصله فراوانی بین ما و آرمان‌هایمان خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه انتخابات شب قدر انقلاب ملت ایران است، عنوان کرد: شرایط ما در عرصه جهانی ویژه است و سرعت ما در عرصه جهانی نیازمند دقت است.

زاکانی با تاکید بر اینکه اگر در مقابل دشمن بترسیم او هیچ امانی به ما نخواهد داد و تجربه این را ثابت کرده است، بیان کرد: در دهه 80 با لبخند سراغ آمریکا رفتیم اما به عنوان محور شرارت نام گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز زخم جانکاه و اشکالات مختلف، مردم را دارای گلایه از شرایط رکود، بیکاری، تعطیلی صنعت و کشاورزی کرده‌ است، افزود: امروز بنا بر آمار مرکز آمار 12.7 درصد نرخ بیکاری کشور است و 3 میلیون و 250 هزار نفر بیکار در کشور داریم که حتی هفته‌ای یک ساعت نیز کار ندارند.

دبیر مجمع عالی بسیج با بیان اینکه دست‌های غارتگران باید از سفره خالی مردم قطع شود، اضافه کرد: فساد در جامعه ما بیداد می‌کند ما به دنبال کسی هستیم که علیه فساد کار کند و آن را ریشه‌کن سازد.

فعال سیاسی با اشاره به اینکه امروز ده‌ها هزار میلیارد با صورتی کاملا دقیق توسط قانون‌دانان قانون‌شکن از ظرفیت ملی به غارت می‌رود، عنوان کرد: وقتی 8 هزار میلیارد تومان امکان فرهنگیان در اختیار 29 نفر قرار می‌گیرد و فردی با امکانات ناچیز800 میلیارد تومن از مال فرهنگیان را می‌برد رئیس جمهور مدعی می‌شود که اینها معوقات است.

زاکانی با عنوان اینکه وقتی فردی به واسطه نسبت با برادر رئیس جمهور 360 میلیون وام صفر درصد می‌گیرد و با سپرده گذاری آن در بانک ملی 24 درصد سود آن را دریافت می‌کند، تصریح کرد: امروز  نه از صاحب پول اثری است و نه از خود پول و باید به دنبال آنها در خارج کشور گشت.

وی افزود: عده‌ای پول بیت‌المال را برده‌اند و با آن برج ساخته‌اند و زمانی که به سراغ آنها می‌رویم می‌گویند به جای اصل پول برج را بردارید برجی که چندین برابر اصل پول حساب می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره  به اینکه امروز فساد و فقر درد‌های زشتی هستند که در جامعه ما آسیب‌های بدی می‌زنند، گفت: مدیریت فساد آلود شرایط را به سمتی برده است که مدیرانی با سفارش روی کار آمده‌اند و به امانت‌های مردم رحم نمی‌کنند.

زاکانی با تاکید بر اینکه اگر مشکلی در دولت گذشته بوده است از سر آن اشکال امثال برادر رئیس جمهور و برادر آقای جهانگیری کاسب آن بوده‌اند، بیان کرد: آیا در این 4سال فرصت رسیدگی به این خیانت‌ها نبوده است، سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت یک عده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه وعده‌هایی که چهار سال پیش داده شده است امروز قابل تحمل نیست، افزود: برجام انجام شد اما تحریم‌ها برداشته نشد، رئیس‌جمهور مدعی برداشته شدن دیگر تحریم‌ها است تحریم‌هایی که یکی از آنها حقوق بشری است، تحریم حقوق بشری برای برداشته شدن نیازمند آزادی ازدواج همجنسگرایان است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه گفته می‌شود تحریم موشکی برداشته می‌شود، بیان کرد: اگر آمریکا و اروپا جرات نگاه کردن به ایران را ندارند به واسطه تدبیر رهبری، انسجام و حضور مردم، نیروهای دفاعی و سر پنجه‌های ایران در منطقه و جهان است.

زاکانی افزود: امروز اگر نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی وعده ایجاد شغل می‌دهند به واسطه آشنایی با ظرفیت‌های کشور است و 3 برابر کردن یارانه دهک پایینی جامعه که 8 میلیون نفر هستند کاملا شدنی است.

وی با بیان اینکه چرا امکانات کشور خرج معلول‌ها می‌شود اما کسی به علت‌های فقر توجه نمی‌کند، تصریح کرد: به واسطه فقر، اعتیاد ایجاد می‌شود.

دبیر مجمع عالی بسیج با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم تا روز انتخابات لحظه به لحظه در صحنه باشیم، گفت: اگر در داخل کشور به انسجام برسیم و شکوفایی در عرصه اقتصاد داشته باشیم شاهد خواهیم بود که هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند ما را تحریم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *