پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سنگ تمام تشکل‌های"خلق الساعه"برای روحانی

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 518139
تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب به کمک برخی دانشگاه‌ها برای برنامه انتخاباتی امروز روحانی سنگ تمام گذاشتند.
سنگ تمام تشکل‌های"خلق الساعه"برای روحانی

به گزارش جهان نيوز، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 برخی فعالان دانشجویی رادیکال با تغییر فضای دانشگاه‌ها به‌دنبال از سرگیری فعالیت‌های سیاسی خود در دانشگاه‌ها بودند، طبق برخی اخبار این روند در آستانه  انتخابات ریاست جمهوری شتاب بیشتری گرفت.
یکی از این تشکل‌های دانشجویی که سابقه و قرابت فکری نزدیکی با طیف علامه دفتر تحکیم وحدت دارد و با شعار احیای انجمن‌های اسلامی به میدان آمد "شورای احیا" نام داشت. این تشکل دانشجویی با فعالیت تشکل‌هایی چون انجمن ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر، آرمان دانشگاه علم و صنعت و انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر درصدد ایجاد اتحادیه دانشجویی بود.
تشکل اصلاح‌طلب دیگری که  سودای اتحادیه شدن داشت، انجمن موسوم به "خط امام" بود که شاخه جداشده از تحکیم وحدت در صدد تشکیل اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی خط امام(ره) است.
شورای هماهنگی یا (تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران) «تادا» از دیگر تشکل‌های دانشجویی رادیکال بود که با به دست آوردن برخی از دفاتر تحکیم وحدت و جدا کردن آنها از زیرمجموعه دفتر تحکیم وحدت درصدد راه‌اندازی اتحادیه دانشجویی تاداست. این تشکل در ایام انتخابات مجلس فعالیت‌هایی را صورت داد.
همزمان با روزهای منتهی به انتخابات، رویکرد سیاسی‌کاری‌ و حزب‌بازی‌ در برخی از دانشگاه‌های بزرگ تهران به نفع یک گروه و کاندیدای خاص مشهود است، رویکردی که از 4 سال پیش برای آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و امروز نتایج برخی از این رفتارها در فضای سیاسی دانشگاه ‌ها قابل مشاهده است.
در حالکیه طی روزهای گذشته برخی دانشگاه‌های تهران به دلایلی برنامه‌ سخنرانی‌ چند تن نامزدهای انتخاباتی را در دانشگاه‌ها لغو کردند. اما امروز همزمان با برگزاری نشست حجت الاسلام روحانی نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حامیانش در ورزشگاه آزادی تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب که عمدتا در این دولت ایجاد شده است با کمک دانشگاه‌های خود برای حضور در این مراسم "سنگ تمام" گذاشتند.
طبق قانون تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها  نباید به صورت یکجانبه از یک شخص و یک گروه در انتخابات حمایت کنند، اما این تشکل‌ها امروز مانند یک ستاد انتخاباتی با تبلیغات وسیع اتوبوس‌هایی را به سمت مراسم گسیل کردند.

بر اساس اخبار واصله، تشکل‌های اصلاح طلب دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت از جمله تشکل‌هایی بودند که با تبلیغات وسیع خود، بدون ایجاد محدودیتی از جانب دانشگاه‌‌ها اتوبوس‌هایی را از محل دانشگاه به سمت مراسم امروز حامیان رئیس جمهور فعلی روانه کردند.  طبق قانون ادارات و مکان‌‌های دولتی نباید از ظرفیت خود برای تبلیغ یک کاندیدای خاص حمایت کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *