جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بررسی ویزای لاتاری آمریکا در مستند «پنج در پنج»

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 517977
مستند «پنج در پنج» با موضوع بررسی ویزای سالیانه آمریکا که از طریق لاتاری و بلیط بخت آزمایی به شهروندان کشورهای جهان سوم تولید شد.
بررسی ویزای لاتاری آمریکا در مستند «پنج در پنج»

به گزارش جهان نيوز، حسین تورنگ درباره مستند «پنج در پنج» گفت: این مستند به بررسی موضوع مهاجرت و غارت سرمایه‌های انسانی کشورهای جهان سوم توسط کشور های بزرگ و قدرتمند می‌پردازد. لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکاست؛ به این صورت که در جریان یک قرعه‌کشی تعدادی از افراد برای دریافت گرین کارت آمریکا انتخاب می‌شوند. مهاجرت از طریق لاتاری نوعی سوداگری نیروی انسانی متخصص توسط ایالات متحده آمریکاست.
وی افزود: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور مقصد، طی گزینش‌های دقیق؛ موفق‌ترین، سالم‌ترین، جوان‌ترین و با سوادترین جوان‌ها را در این قرعه کشی برنده می‌کند. با توجه به اینکه هر شخصی به طور متوسط از زمان تولد تا پایان تحصیلات دانشگاهی تقریبا یک میلیون دلار هزینه برای کشورش دارد، کشورهای مقصد با پذیرش هر متخصص تقریباً یک میلیون دلار صرفه‌جویی می‌کنند. ترامپ به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا وعده داده بود که اعطای ویزای مهاجرت گوناگونی که به قرعه کشی «لاتاری» مشهور است را لغو خواهد کرد. در صورت عملی شدن وعده ترامپ مبنی بر لغو ویزای لاتاری، شاید یکی از راه‌های غارت سرمایه‌های دانش و مهارت کشور های جهان سوم موقتا مسدود شود اما هنوز روش‌های متعددی وجود دارد که هر ساله عده زیادی را در گرداب رویای آمریکایی به زیر می‌کشد.
تورنگ تصریح کرد: در این مستند سعی شده است با استفاده از مصاحبه از کسانی که قصد اقامت در ایالات متحده را دارند و کسانی که مخالف مهاجرت به کشورهای توسعه یافته هستند و آرشیو فیلم‌هایی که به این موضوع مربوط می‌شوند مسئله غارت سرمایه‌های انسانی کشورهای جهان سوم بررسی شود.
این مستند که به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی سید محمد آقامیری و با صداپیشگی علیرضا باشکندی صدا پیشه نقش جومونگ در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده، آماده پخش از سیمای ملی است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *