جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشف سه گور دست جمعی در استان الانبار عراق

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 517879
مقامات عراقی سه گور دست جمعی یافتند که حاوی بقایای اجساد غیرنظامیان و نظامیانی است که داعش در زمان اشغال استان الانبار در سال 2015 اعلام کرده بود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه المنار، یک مسئول پلیس عراق اعلام کرد: گور اول در منطقه صقلاویه در شمال فلوجه، گور دوم در جزیره کرمه در شرق قلوجه و گور سوم در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار کشف شده است.
 
مقامات از بقایای موجود در گورها نمونه‌گیری کرده‌اند و گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که ده‌ها غیرنظامی و نظامی که توسط داعش اعدام شده بودند در این گورها دفن شده‌اند.
 
داعش از آغاز سال 2014 میلادی بر دو شهر الکرمه و فلوجه تسلط یافت و طی این دوره به اعدام ده‌ها تن از غیرنظامیان و عناصر ارتش و پلیس روی آورد.
 
تروریست‌های داعش در اواسط سال 2015 نیز بر الرمادی تسلط یافته و صدها غیرنظامیان و عناصر امنیتی را قبل از اینکه نیروهای عراقی دوباره در سال 2016 کنترل شهرهای الانبار را به دست بگیرند، اعدام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *