جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لاوروف: هیچ گونه کمک نظامی به طالبان نکرده‌ایم

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 517678
وزیر امور خارجه روسیه گفت: این کشور به هیچ گروهی از جمله طالبان افغانستان که توسط سازمان ملل تحریم شده‌اند، کمک نظامی نکرده و نمی‌کند.
لاوروف: هیچ گونه کمک نظامی به طالبان نکرده‌ایم
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس به نقل از «اسپوتنیک»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی در واشنگتن گفت: روسیه به طالبان کمک تسلیحاتی نمی کند.

لاوروف در این زمینه افزود: روسیه به طالبان کمک نظامی نخواهد کرد، بلکه مسکو پایبند اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در افغانستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه حداقل یک دلیل در مورد کمک تسلیحاتی روسیه به طالبان را بیاورید، تصریح کرد: کسانی که به طور جدی از آنچه که در افغانستان اتفاق می افتد آگاه هستند و هیچ منبع موثقی تاکنون ثابت نکرده است که ما به طالبان کمک نظامی می کنیم.

به گفته وی، مسکو با طالبان به منظور اجرای تصمیم شورای امنیت سازمان ملل که با پیشنهاد طرح دولت افغانستان در مورد اینکه طالبان نیز در صورت اعتراف قانون اساسی یک بخش روند سیاسی در این کشور محسوب خواهند شد و هیچ ارتباطی با تروریست ها نخواهند داشت، همکاری می کند.

این دیپلمات روس در ادامه تصریح کرد: دولت افغانستان بر این اساس آماده است که با طالبان مذاکره انجام دهد.لاوروف در پایان تاکید کرد: طالبان بخشی از شهروندان افغانستان می‌باشند و بعید است که بدون شرکت آنها درگیری ها در این کشور به خصوص پس از آن ویرانی هایی که پس از نیروهای ناتو به جای گذاشتند، حل و فصل شود.

به تصریح لاوروف، نیروهای ناتو در حضور 10 ساله خود در افغانستان نتوانستند هیچ مشکلی را حل و فصل کنند، بلکه تهدیدات تروریستی را تشدید کرده، به داعش اجازه ورود به این کشور را دادند که قبلا این مشکل وجود نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *