پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دیکته عارف به منتقدان شورای شهر اصلاحات

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 517531
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ اگر در لیست نهایی قرار نگرفتیم به گونه‌ای عمل نکنیم که با گفتمان اصلاحات زاویه داشته باشد. باید همه از 21 نامزدی که در لیست نهایی قرار گرفتند دفاع کنند.
دیکته عارف به منتقدان شورای شهر اصلاحات

به گزارش جهان نيوز، اعضای 21 نفره لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر، روز گذشته(چهارشنبه 20 اردیبهشت) در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان با رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان دیدار کردند.
محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با اشاره به مسئولیت سنگین اصلاح طلبان در مقطع فعلی گفت: گفتمان اصلاحات گفتمان گذشت از خود، عبور از منافع فردی و حزبی است. این گفتمان با یک تحلیل روشن در دهه 90 شعار اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی را سرلوحه خود قرار داد.
وی ادامه داد: مردم در دو انتخابات سال 92 و 94 انصافاً سنگ تمام گذاشتند. باید اصالت گفتمان اصلاحات را نشان دهیم. نباید به گونه‌ای عمل کنیم که بگویند اتفاق سال 92 تصادفی بود. باید نشان دهیم که رخداد 92 به درستی تصمیم گرفته شد.
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه با قدردانی از نامزدهای انتخابات شوراها به جهت اعتماد به شورای عالی، تاکید کرد: نباید برخی‌ها تصور کنند که شورای عالی سیاست گذاری باید در بستن لیست انتخاباتی معجزه کند، بسیاری از اساتید برجسته دانشگاهی و افراد نخبه در انتخابات ثبت نام کردند ولی با مکانیزمی که مورد قبول همه نامزدها بود لیست اصلاح طلبان تهیه شد. مبنای ما خرد جمعی است و باید به تصمیمی که با خرد جمعی گرفته می‌شود تمکین کرد.
وی با یادآوری چگونگی تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، تصریح کرد: خیلی‌ها به من گفتند زمانی ریاست شورای عالی را بپذیرم که حق وتو داشته باشم، ولی به خاطر اعتقاد به خرد جمعی با چنین ایده‌ای موافقت نکردم.
عارف با بیان اینکه فرصت خدمت صرفاً محدود به انتخابات شورای شهر نیست، گفت: واقعاً تهیه لیست 21 نفره از بین چهره‌های فرهیخته کار بسیار سختی است. برخی از افراد نزدیک به من که می‌خواستند نامزد انتخابات شوند و از من مشورت گرفتند به آنها گفتم وارد انتخابات نشوند هر چند حق طبیعی‌شان بود. در جریان بررسی رزومه‌های داوطلبین هم هیچگاه وارد مصداق نشدیم و با وسواس مرحله غربالگری انجام شد و به وعده‌مان به بانوان و جوانان متخصص هم وفادار ماندیم.
رئیس فراکسیون امید با قدردانی از همراهی جمع کثیری از نامزدهای اصلاح طلب در روند تهیه لیست انتخاباتی با شورای عالی سیاست گذاری از جمله جوانان و فرزندان برخی مسئولین، گفت: باید راهبرد قابل دفاعی که از دهه 90 آغاز کردیم ادامه دهیم. اگر در لیست نهایی قرار نگرفتیم به گونه‌ای عمل نکنیم که با گفتمان اصلاحات زاویه داشته باشد.
وی تاکید کرد: برای تهیه یک لیست انتخاباتی قرار نیست آخرت خودمان را فدا کنیم. به عنوان رئیس شورای عالی سیاست گذاری به همه نامزدهای محترم اطمینان خاطر می‌دهم با همان مکانیزم‌هایی که مورد قبول همه داوطلبین بود لیست نهایی با رأی گیری اعضای شورای عالی تهیه شد و هیچگونه اعمال سلیقه‌ای صورت نگرفت.
عارف با تاکید بر اینکه باید همه از 21 نامزدی که در لیست نهایی قرار گرفتند دفاع کنند، گفت: اعضای لیست امید باید محکم و استوار و با همبستگی و وحدت وارد کارزار انتخابات شوند و یکصدا از گفتمان اصلاحات دفاع کنند و بدون درگیر شدن با حاشیه‌ها هدف نهایی خود را پیروزی در انتخابات قرار دهند تا انشالله در شورای شهر پنجم منشاء خدمات ارزشمندی برای شهروندان عزیز تهرانی شوند.
در این دیدار هر یک از اعضای لیست امید طی سخنانی ضمن تشکر از هیات رئیسه شورای عالی اصلاح‌طلبان و تاکید بر این نکته که مطمئناً بسیاری از افراد شایسته به خاطر محدودیت لیست امکان حضور در لیست قرار نگرفتند اظهار امیدواری کردند با حمایت مردم و اصلاح طلبان لیست امید بتواند در انتخابات شوراها پیروز میدان رقابت شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *