جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد

ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع)

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 517517
مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات از اجرای طرح خشت‌های آسمانی جهت اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) از برنامه‌های این ستاد برای تسهیل در مشارکت مردم در این امر معنوی خبر داد.
ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع)

به گزارش جهان نيوز، عباس قطب الدینی با اشاره به سابقه و پیشینه پیشگامی مردم ایران در عرصه‌های مختلف دینی، ولایی و انقلابی و تقدیر از همکاری و مشارکت آنها گفت: نشان ارادت اهل بیت(ع) در این مقطع از زمان و برای کمک به بازسازی عتبات عالیات افتخاری والا و ارزشمند است.
وی افزود: امروز توفیق زیارت عتبات عالیات، مرهون امام خمینی(ره) و خون شهدای مظلوم دفاع مقدس است و ما باید قدردان این موهبت باشیم که با نیت ساختن حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در اعتاب مقدسه گرد هم می‌آییم.
مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به تاریخچه فعالیت این ستاد از سال 1382 و با عنوان پشتیبانی از مردم مظلوم عراق و انتقال و ساماندهی آوارگان عراقی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات سپس فعالیت خود را با هدف زدودن گرد و غبار غریبی و مظلومیت از حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و بازسازی، توسعه رسیدگی به اماکن مذهبی در عراق و دیگر کشور‌ها ادامه داد.
قطب الدینی با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اضافه کرد: برنامه کوتاه مدت این ستاد در ابتدا به مدت 6 ماه و با نظافت و آراستگی حرم‌های مطهر حضرات ائمه معصومین(ع) در عراق انجام شد.
وی ادامه داد: برنامه میان مدت نیز با بازسازی 100 درصدی عتبات عالیات شامل سنگ کاری، مقرنس، معرق و تعویض درب حرم‌های مطهر پایان یافت و توسعه این اماکن مقدس در دستور کار قرار گرفت.
وی درخصوص طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای عتبات عالیات هم گفت: احداث صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) با زیربنای 220 هزار متر مربع در نجف اشرف از جمله این طرح هاست که فاز اول آن با زیربنای 90 هزار متر مربع تکمیل شد.
قطب الدینی افزود: طرح ترفیع 7 و نیم متری گنبد حرم نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نام مردم کرمان، کاهش قطر ستون‌های اطراف ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) با عملیات دشوار فنی و مهندسی، سنگفرش بین الحرمین، احداث بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد (ع) با زیربنای 11 هزار مترمربع برای رفاه زائرین، احداث مجتمع خدماتی سیدالشهدا (ع) و مضیف زائران، و طرح احداث و توسعه صحن عقیله بنی هاشم (س) در حد فاصل خیمه گاه تا حرم حسینی (ع)، از طرح‌های این ستاد علاوه بر بازسازی حرم‌های مطهر و بر اساس طرح جامع توسعه حرم حسینی در کربلای معلاست که فاز اول صحن عقیله بنی هاشم (س) از 8 ماه گذشته آغاز شد و تا آخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: طلاکاری گنبد، تعمیر و تکمیل ایوان و سنگ فرش حرم مطهر امامین کاظمین (ع) و بازسازی مسجد صفوی از اقدامات این ستاد در شهر مقدس کاظمین عراق است.
مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته برای بازسازی و توسعه حرم مطهر و نورانی امامین عسکریین (ع) در سامرا هم گفت: پس از تخریب گنبد و بارگاه نورانی این 2 امام بزرگوار (ع) در سال‌های 84 و 86، عملیات ساخت بهتر از گذشته و توسعه این مضجع شریف آغاز شد.
قطب الدینی، احداث بنا، ساخت و طلاکاری گنبد، ساخت ضریح مطهر، سنگفرش و طرح توسعه سرداب مقدس امام زمان (عج) را از کارهای زیربنایی این ستاد در حرم امامین عسکریین (ع) بیان کرد که با کمک اهل بیت(ع) و یاری مردم ولایی صورت گرفت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 150 پروژه بزرگ و کوچک عمرانی و صنعتی در راستای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه در کشور عراق اجرا شده و یا در حال اجراست.
قطب الدینی در ادامه با اشاره به ساختار سازمانی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری و ستادهای استانی زیر نظر هیأت امنایی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به جایگاه حساس ستاد بازسازی عتبات عالیات، فرهنگ سازی برای جلب عزتمندانه مشارکت‌ها و نذور مردمی بویژه جذب کمک‌های خرد از اقشار مختلف به منظور امکان سهیم شدن همگان حتی افراد کم درآمد و محرومین در این فیض معنوی را از مأموریت‌ها و وظایف این ستاد بیان کرد. 
قطب الدینی تأکید کرد: اقشار و مناطق محروم و کم درآمد کشور همواره دارای رتبه بالایی در اهدای کمک و نذور برای بازسازی عتبات عالیات هستند.
وی، گزارش دهی به مردم و شفاف سازی عملکرد ستاد در مورد جذب و هزینه کرد نذور مردمی را از عوامل جلب اعتماد به خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات و نهایتاً افزایش مشارکت و حمایت‌های مالی مردمی در این زمینه دانست.
مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به برنامه ریزی ستاد مرکزی برای ساماندهی جلب و جذب مشارکت‌ها گفت: بر اساس سرانه اقتصادی و جمعیت، برنامه استانی در این زمینه تنظیم و ابلاغ شده است.
وی، طرح خشت‌های آسمانی برای اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) با پرداخت مبلغ 21 میلیون و 500 هزار ریال برای هر خشت طلا را از برنامه‌های این ستاد برای تسهیل در مشارکت مردم در این امر معنوی بیان کرد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *